Inlägg från: Karttikeya |Visa alla inlägg
  • Karttikeya

December Bebis 2010 :)

Selina04 skrev 2010-11-05 11:06:28 följande:
    det har varierat lite men nyss 180/103, igår 153/118 och i morse 160/100. Det är ju undertrycket som är farligt men det e sjukt tråkigt detta =(
    Mja, men 100 är ju egentligen inte så "ruskigt" högt. Skulle nog snarare känna mig alarmerad av att båda värderna håller sig höga. Trodde du hade 200/120 eller något sådant.

Hoppas det sjunker! Vad är "gränsen" för att du ska få åka hem?
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-11-05 14:08:05 följande:
    GRATTIS ONDAR!  Hjärta Hoppas du får en fin, sista barnfria födelsedag idag!

Jag är också jättetrött hela tiden. Senast var mitt järnvärde på 130 men jag blir bara tröttare och tröttare och det känns inte som att det ska ha hunnit sjunka så mycket på en vecka? Jag känner mig aldrig pigg, oavsett hur mycket jag sover.  
    Säg inte det.. Mitt sjönk från 130 till 112 på bara några veckor.. Förvånad Och det kändes i kombination med mitt ganska låga tryck!

Äntligen har jag kommit in i en ganska pigg fas igen, somnar inte så fort jag sätter mig längre iaf Glad Däremot så krånglar ryggen mer nu.. Blä!
  • Karttikeya
    Selina04 skrev 2010-11-05 16:27:16 följande:
    Jag har blivit tillsagd av flera olika läkare (jag är bara svenssons själv så jag vet inte) att övertrycket är inte det "farliga" då det påverkas av det yttre el va ja ska säga. Alltså typ om ja är uppe o rör mig osv så blir det ju högre.

Undertrycket däremot som har legat på allt mellan 100-118 sen jag kom in r det farliga då det är vad som händer "inne" i kroppen.

Mamma sa att jag alltid legat på ca 120/90-95 förut när jag frågade henne då jag själv inte tidigare "brytt" mig om vad som är högt blodtryck.
    Jag har alltid legat lite högt så detta är ju inget nytt.

Men nu va dom väl rädda för havandeskapsförgiftning då ja kommit upp över hundra i undertryck under en veckas tid minst.

Dom vill nog ha ner mig under 100 verka det som innan jag får komma hem =(
    Fast ett högt övertryck är inte att leka med heller. Men ett "stadigt" högt undertryck är helt klart det som är "farligast" (hm..) eftersom det är mer att "lita på". Övertrycket tenderar precis som du skriver, att variera en hel del.

Får du medicin?
  • Karttikeya

Bebis har varit helt tokig i magen idag ^^ Brallat omkring mest hela dagen, mys! Glad Men jag känner mig lite öm på insidan nu, haha..

• Karttikeya
    Jaya skrev 2010-11-06 12:23:31 följande:
    Sak till sista träffen med föräldragruppen på måndag och sedan BM på onsdag. Ska prrata med henne om mina sammandragningar, har kännt molvärk och haft sammandragningar en del numera. Hur ska jag klara  praktik i 3 veckor till?!?Rynkar på näsan vill ta det lugnt nu !
    Ja du, det undrar jag också, ska börja en praktik på onsdag som sträcker sig i tre veckor. Vad praktiserar du inom? Glad
  • Karttikeya

Ajaj.. Ont i ryggen och ner i skinkor och baksida lår idag.. Skrikandes Återstår att se om det blir nån sömn för mig inatt..

• Karttikeya

Skulle egentligen åkt till kusinen på kalas idag, men jag orkar inte.. Är jag en dålig människa? Får så dåligt samvete att jag inte orkar som förr.. Har sovit dåligt inatt och har fortsatt ont idag, hur klen är jag egentligen? Obestämd

Vill bara sitta här och inte göra någonting.. Och äta marängsviss..

• Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-11-07 14:45:37 följande:
    Haha knappast! Tycker fan det är en bragd att man som höggravid öht tar sig ur sängen vissa dagar.
    Själv är jag arg som ett bi eftersom jag tycker jag svikit mig själv som inte har körkort innan bebisen kommer och jag känner mig riktigt såndär "jag har alltid sån jävla otur så jag kommer garanterat få någon som underkänner mig hur bra jag än kör" idag. Nu känns det iofs som jag är dålig på allt och glömt hur man gör allt möjligt så ja.. Jag vill mest bara mörda mig själv idag. En riktig fröjd att umgås med med andra ord!
    Haha, i know the feeling..

Snart dags för uppkörning alltså? Du vet att du kommer köra hur bra som helst! Glad
  • Karttikeya
    Haligh skrev 2010-11-07 22:21:21 följande:
    Jag känner mig som en elefant! På riktigt, magen har växt nåt helt enormt på sistone o trycker på allt därinne! Växer den lika snabbt sista tiden..? Är i 33+0 idag så jag har ju ett tag kvar..12kg plus än så länge. Längtar så mkt att kunna röra mig som folk igen, och att träffa krypet därinne Tycker min sambo inte har varit så där jätteintresserad under gravtiden men det verkar som om han äntligen vaknat till liv känner och klämmer och pratar och jag blir så lycklig såklart! Han kommer bli en superpappa, det är jag säker på! Lite söndagsångest, haft långhelg från jobbet men nu är det allvar igen... Nåja, det känns alltid kul när man väl är där Dags för bm-besök imorgon, ska bli spännande! Fortfarande bara en gång i månaden, kanske blir oftare framöver.? Sov gott allihopa i allafall
    Jag kommer gå varannan vecka nu, det ska man göra från 31 fulla veckor här, är i vecka 33+0 på onsdag och ska dit då. Glad Känner mig också enorm.. Men det är inte bara magen, utan allt annat.. Vätskar på mig överallt och ser ut som en svullen sjöko.. Obestämd
  • Karttikeya

Rajrajraj. Jag gjorde ett slarvfel på tentan, så nu får jag göra om hela, höhö.. Nåväl. Inget man behöver plugga inför i alla fall Cool

Svar på tråden December Bebis 2010 :)