Inlägg från: Karttikeya |Visa alla inlägg
  • Karttikeya

December Bebis 2010 :)

SaraKlippan skrev 2010-10-27 13:47:39 följande:
    En fråga till er... ni pratade för jätte länge sen om en kräm att smörja med efter förlossningen för att de inte skulle göra ont när man kissar. Vad var det den hette? Var dum som inte skrev upp det då... men jag skulle vilja köpa det, kan ju va bra att ha
    Jag tror det är xylocain salva du menar. Glad
  • Karttikeya
    Jessika82 skrev 2010-10-27 14:24:39 följande:
    Hej på er. I morse kom en liten kille med buller o bång..... Skriver mer när jag kommer hem
    Grattis till killen som hade så bråttom! Skrattande
  • Karttikeya
    Stoce skrev 2010-10-27 17:26:49 följande:
    Jessika - grattis!! Vad skoj!

Försäkringskassan ringde mig för en liten stund sedan för att meddela att de godkänner min sjukskrivning. Är så otroligt lättad att lyckotårarna inte är långt borta. Så underbara nyheter, och bebis i magen verkar också tycka om det. Den har säkert fått en massa lyckohormoner därinne och rumlar runt
    Underbara dag!!!
    Grattis! Glad
    Momalicious skrev 2010-10-27 17:47:56 följande:
    Varit hos BM nu. BT var 120/60. Ingen äggvita. Sf i vecka 30+5 är 30 (hade 29 i vecka 28). Bebis ligger med huvudet nedåt och är ruckbar. Hjärtelag var 142.
    Skönt med så bra blodtryck! Tror att mitt fortfarande ligger lågt eller lägre (95/70 sist) för jag har känt mig yr och matt de senaste dagarna.

Hur ligger ditt hb?
    Selina04 skrev 2010-10-27 17:59:23 följande:

Hejsan hej!

Va hos BM idag och hade socker på 4.1, järn 135 men BT på 160/100.. andra gången efter liggande läge i 30 min så blev resultatet 158/100. och äggviteämne i urinen.

Nu ska jag tillbaka i morgon för ny koll. Känns inte alls roligt! Hoppas det går tillbaka.

Behövde väl skriva av mig bara...

Ujj. Känner du av ditt höga blodtryck något? Hoppas det "läker ut" av sig själv.
  • Karttikeya

Varit hos BM! Glad Allt såg kanoners ut, skönt!

Blodtryck: 100/70, fortfarande lågt för att vara mig, men inte så lågt som jag trodde.
    Blodvärde: 134, triumf!! Hade 112 för tre veckor sedan, haha!
    Hjärtljud: 140 slag/min.
    SF-mått: 31 cm, så det har ökat med fyra cm på tre veckor och jag ligger nu mellan mittersta och översta kurvan.
    Vikt: +12 kg. Alla tiders.. Drömmer

Bebis ligger med huvudet neråt men ganska högt upp och är rörlig. Så det är rumpan han försöker sticka in under mina revben på höger sida. Eller en fot kanske  Tungan ute

• Karttikeya

Haha, jag skrev han.. Är så mycket lättare att skriva han än den eller hon, eller är jag skadad?

• Karttikeya
    ludicrous skrev 2010-10-28 09:09:50 följande:
    Morrn morrn tjejer =)

är det bara jag som undrar var ondar och cookie tagit vägen..??

Igårkväll åkte mannen o handlade för han var sugen på myskväll, hem kom han med två påsar chips, en påse jordnötsringar, en påse ostbågar, två chokladkakor och en flaska julmust :) Viiiilken tjockis :P
    Godast var helt klart ostbågar och must. Som jag har längtat!!

Idag ska jag gå till jobbet, får väl försöka ta det lugnt.. ska promenera lite, jag blir galen om jag inte får vara ute o gå..

Jag också, men jag är så dålig på namn så vågar inte fråga efter dom för då fattar ingen vem jag menar haha..

Ostbåågar... Mmmm.... Tungan ute Hur länge till ska du jobba?

• Karttikeya
    ludicrous skrev 2010-10-28 09:17:12 följande:
    Hehe, såg att Cookie lagt upp bild i helgen, men sen dess har ja inte sett nått av henne :/

Jag vet faktiskt inte hur länge jag ska jobba, skickade in HP papper den 19de å dom har ju en månad på sig.. men jag hoppas beskedet kommer snart o att jag får gå hem när som typ :)
    Jag är så hemmafruig så jag trivs med att inte göra nått speciellt om dagarna, bara plocka o ha det bra ;)
    Måste tjata på dom på jobbet så jag får lite, tråkjävlarna har inte gett mig nått efter måndag.. måste ju ha lite mer, annars får jag ju gå på akassa :/
    Aha.. Då får vi hoppas du får svar snart!!

Gillar också att gå hemma, men ibland blir det bara tråkigt.. Har ju inga barn att ta hand om, är bara jag och hunden Tungan ute

Pluggar dock fortfarande och hoppas jag ska orka med 2,5 veckors praktik till som börjar om 2 veckor.. Drömmer
  • Karttikeya
    ludicrous skrev 2010-10-28 09:23:55 följande:
    Ja, många jag vet har fått svar ganska snabbt =)

Längtar efter vatt få gå he just för att slippa tänka på vad jag gör, nu är det " nä vi kan inte ha sex ikväll, då kan jag inte jobba imorgon", (det drar igång sammandragningar), kul o behöva planera in sex... men även tvätta, städa osv...

o kunna ta låååånga promenader med hunden =)
    Måste vara skitjobbigt.. Sex vill man ju kunna ha när man vill, eller ja du fattar, haha!

Jag kan inte tvätta, städa eller diska om jag vill kunna gå efteråt pga mina fogar, så det får jag göra dom dagarna som jag är ledig många dagar i sträck, sammandragningar har jag dock inga, men det kan inte vara kul med massa sammandragningar.. Har haft kanske en för ett tag sedan när jag gick fort när jag var kissnödig Tungan ute

Javisst, långa promenader med hunden är skoj.. Om man kan gå långpromenader vill säga Tungan ute *gnäller*
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-10-28 09:33:34 följande:
    Jösses vad ni skriver. Vi håller ju på att flytta så har varken tid eller ork att sitta vid datorn. Sett att folk frågat efter Ondar. Jag pratade med henne för nån vecka sen och det var som vi misstänkte med hunden så hon är ju väldigt ledsen såklart. Hoppas på att hon tittar in till oss snart igen.
    Någon (majorima?) frågade om mitt hb. Det var på 130 nånting, 133 om jag inte minns fel.

I natt fick jag sova lite bättre. Dock vaknade jag vid fyra och insåg att jag råkat slänga mitt gamla anställningsbevis som jag ska skicka in till fk och då blev jag så förtvivlad att jag inte kunde somna om. Dock träffade jag min kära svärmor på bussen och hon jobbar på kommunen så hon kunde fixa med en kopia hem. Tur! Hade jag ringt min gamla chef hade det krävts dödshot innan hon hade orkat skicka det.

Kommer nog vara rätt osocial nu och inte skriva så mycket. Blir flyttflyttflytt nu och sen ska man komma oordning lite och sen har jag ju körkortet att tänka på ;)

Förresten, jag vet att det är tidigt men igår hos BM så låg bebis väldigt långt ner och igår kväll när jag gick på toa "klickade" det till där inne. Kan han ha fixerat sig redan?! Eller var det mitt blygdben som gick av haha. Känns väldigt tidigt att fixera sig i v 32, eller?
    Ja det var jag som frågade om hb, är något av en siffernörd och hb är ju relevant för oss gravida, haha.

Vad jag har läst så kan den fixera sig så tidigt för förstföderskor Glad Jag hoppas för din skull att ditt blygdben inte gick av, haha.
  • Karttikeya

Eller så stod det bara att det lägger sig i förlossningsläge, alltså med huvudet neråt, så tidigt.. *virrig* Drömmer

Svar på tråden December Bebis 2010 :)