hedmanpazio skrev 2010-09-14 09:33:12 följande:
Eftersom jag och min sambo väntar barn i december och majoriteten av inläggen här är skrivna av tjejer så kan jag väl som kille passa på att fråga er lite saker eftersom ni nästan är i samma vecka som min sambo.
Vad förväntar ni er av er partner under graviditeten? Vill ni att han skall vara omhändertagande eller mer åt sköta sig själv hållet?
Ibland får man nämligen känslan av båda (inom loppet av 4 minuter) vilket naturligtvis kan vara förvirrande :)
Sen oroar sig min tjej väldigt mycket över om det inte "sparkar" var tredje sekund och brukar "gunga" eller massera lite på magen för att "väcka igång" lite action. Hur mycket sparkar era barn?.. hon är i vecka 28-29.
För övrigt är det intressant att se hur mycket ni orkar (och hinner) skriva här! :P
Av min sambo förväntar jag mig mesta tt han ska vara uppmärksam på om jag mår dåligt, är trött osv.
Sen vill jag ha stort engagemang och intresse för graviditeten.
Fysisk närhet osv vill jag inte att den ska vara förändrad, utan jag vill att allt ska vara som innan tror jag.
Själv känner jag mig mycket mindre attraktiv osv under min garviditet och uppskattar därför min sambos komlimanger på ett annat sätt nu under dessa månader.
Nu har jag tur och har en sambo som är underbar på alla sätt och vis, han hjälper till, vi delar lika och han är väldigt engagerad i vår bebis. Bara att veta att han är där 100% gör så mycket tycker jag!
Sen uppskattar jag små saker som att få lagad middag, bli bjuden på bio och spontana weekend tripper och presenter...och sånt får man ju ibland...
Har nog haft tur med honom...har ju barn sen tidigare förhållanden med en man som var arka motsatsen. Därför var jag nog väldigt mycket kräsnare och rakare med vad jag ville ha i en ny relation. Och tydligen lönade det sig! Man gör inte om samma misstag flera ggr
(hoppas det var svar på din fråga med
NhjärtaD, om vad han gör för att vara söt mot mig min sambo...för visst avr det du som undrade..)
BebisAgnes känner jag nästan hela tiden nu faktiskt...
Iallafall en ggn i timman, MEN det där är ju jätteindividuellt som sagt.
Igår sparkade och börkade hon jättemycket så det syntes från långt håll när jag låg i soffan.
Sambon buffade lätt med handen på magen och då "svarade" hon med att buffa tillbaka!! Så mysigt!