• Emelle

December Bebis 2010 :)

LillSnurr82 skrev 2010-09-08 18:50:26 följande:
    @ alla
    Ang namn. Vår ska heta Agnes (såg att det var någon mer som valt det namnet i tråden) och Signe (efter min mormor) i andra namn om det blir en flicka. Pojknamn har vi inte helt kommit överrens om ännu..VI har några namnförslag där... Min sambo kan aldrig vara seriös när vi kommer in på pojknamn.. då kommer han med förslag som JonRambo och Arragon och sånna knasiga namn.. haha..Andra namnet är dock bestämt om det blir en pojke.. Då blir det Erik (efter min morfar, även sambon heter Erik i andra namn, hans farfar har Erik som tilltalsnamn och även sambons far heter Erik i andra namn) Jag tror dock att det är en flicka vi kommer få.. men inget köns UL gjort!
    Ja vår lilla tjej ska få namnet Agnes och Cesilia i andra namn efter mig!
    Momalicious skrev 2010-09-08 16:25:07 följande:
    Nej, vi vet inte alls vad han ska heta ännu. Vet inte ens om vi kommer bestämma nåt innan förlossningen. Som det känns nu känns det omöjligt  

www.familjeliv.se/Forum-2-56/m54402001.html

Rösta på det namnet ni tycker är finast är ni snälla!  
    Jättesvårt att rösta på namnen, alla är fina på sitt sätt.
    Är svårt då man inte känner er och vet vilket som passar just "er".
    Det är verkligen JÄTTEsvårt med namn!
  • Emelle

Hoppar in här på lunchen!!
    Öppnade posten och där ligger min bevilajde HP från FK!!!
    Det tog mindre än en vecka att få den beviljad!!
    Försökringskassan KAN alltså fortfarande när dom vill!
    Jag är sååå lättad nu när man har det svart på vitt även om jag inte trodde något annat!

7 veckor kvara att jobba. Bara 7 veckor, sen blir det bebisledigt i ett år!! HURRA!!!!!!!! Skål

Nu sak jag springa (nja...vagga) ner till jobbet och be  min chef fixa en vikarie åt mig!!

• Emelle

Tack för alla era grattis! Känns så jätteskönt!

På tal om BH:ar...
    Jag ska ju inte amma, så inga amningsbehåar här, MEN ni som drar större strl i kupan. VAR köper ni bra men inte skitdyra behåar?
    Jag ligger på en 75 DD, E annars men skulle behöva F-G som det ser ut nu. Dock lär jag ju slippa använda dom sen då bebis är född och jag hoppas att de lägger sig lite, mjölkboobsen.
    Men ett par 3 månader till behöver jag större strl. Vart kan jag hitta bra sådana??

Btw, kan ni trycka ut mjölk ur era bröst...Jag kan det...

• Emelle

Oj vad ni skriver.
    Har haft jättejobbiga hormon dagar så ajg har inte orkat kommentera allt.
    Vi hade ju ett MA innan denna grav som skulle gett oss en bebis den här veckan. Har nog lite att göra med det. Sen sprutar det ut bebisar om kring mig i vår vänskapskrets nu så jag är nog lite känslig för tillfället.
    Arg och ledsen om vartannat! Känns som en elefantgraviditet det här.

På Torsdag ska vi till BM för första ggn på evigheter. Ska bli skönt!

AnnaCL- Jag jobbar inom ÄL, är Usk. (ang. HP)

Sen ser jag att ni diskuterat smärtlindring. Jag kommer bara använda lustgas. Har klarat mig på det tidigare förlossningar och hoppas på det samma den här ggn med!
    Sen hoppas jag på mindre barn den här ggn, även om jag inte fårr så stora tidigare.
    Men flcikor brukar ju vara liiite mindre än pojkar, så jag hoppas!!

Ludicrous- Du hinner ju kolla blocket många månader till innan bebis. Det dyker säkert upp en go. Är det någon särskild färg ni ska ha? Spelar det någon roll vart i sverige den finns. Går ju oftast bra att skicka med bussgods för en summa...

• Emelle
    NhjärtaD skrev 2010-09-13 17:59:12 följande:
    Inget vidare

Mår heller inte bra, varken fysiskt ele psykiskt....så styrke kramar till oss!!!{#emotions_dlg.flower}
    Läste precis ditt inlägg i min blogg.
    Skönt att det är fler som känner som jag.
    Jag älskar ju vårt lilla hjärta, men nu känns det segt.
  • Emelle
    NhjärtaD skrev 2010-09-13 21:15:11 följande:
    Ja visst det går upp & ner mycket, men tack vare er går det lite lättare, ni förstår iaf
    Ja det känns lättare när man vet att man inte är ensam tycker jag.
    Idag har jag haft en lite bättre dag än helgen, den var fördjävlig!!
    Har precis bytt gardiner i kök, vårt sovrum och vardagsrummet. Blev heeelt skit slut! Herregud, hur ska det då vara om 10 veckor
    linasmama skrev 2010-09-13 19:08:40 följande:
    Ni är helt otroliga på att skriva tjejer. Har varit bortrest och hälsat på släktingar sen i onsdags så har haft en del att läsa ikapp, men jag har läst allt nu..

Det där med killnamn är helt omöjligt, först var vi överens om Kevin men det känns tråkigt.. Casper, Isodor och Disel ligger högt upp på min lista iaf. Och kanske Elvin. Vi har inte haft tid att prata igenom det riktigt så vet inte vad min sambo tycker.. Men sen har vi inte bestämt om han ska ha bara mitt efternamn eller bådas. Ett av mellannamnen kommer bli Per men de andra vet vi än..

Vi har köpt och fått nästan alla stora grejer nu. Lillebror ska få en spjälsäng med madrass av min pappa i "julklapp". Vi har en flätat klädd korg han får sova i så länge. Ska köpa lite apotekssaker och ammningslinne. 

Ni skrev om sjalar och selar, jag har köpt en bag. sjal för 150 kr med frakt på tradera, den ser helt ny ut. Jag hade en BB sele till Lina men efter 2-3 min hade jag så ont att det inte gick..

Någon mer än jag som har väldigt tungt att andas och svårt att äta? Min livmoder går jätte långt upp nu så kanske är därför..
    Elvin!!  Elvin är jättefint. Det skulle min yngsta son hetat! Men när han kom ut var han en Maximilian! Ett namn jag inte ens funderat på innan...så kan det gå!
  • Emelle

Willes mamma 08-
    Vi har en tjockare overall (att använda i bilbandstolen osv) Men fasta tossar och luva.
    Sen har vi 1 tjock fleeceoverall och en annan mellan tjock overall i att ha i vagnen.
    Mössor har vi bara köpt tunna i minsta strl. Men jag tycker det funkar att ha under luvorna på overallen. Sen ska vi köpa en jättebra mössa på MammaBarn som finns i tjockare modeller från jätte små strl. Dom sitter kanon! Kolla där efter mössor!

• Emelle
    MFJG skrev 2010-09-14 10:35:57 följande:
    Någon mer med mycket värk över magen och bak i ryggen?
    *räcker upp handen*
    Värst efter jobb eller mycket hushållsabete=kvällarna.
    Massage, fogbälte och panodil är min räddning...
  • Emelle
    hedmanpazio skrev 2010-09-14 09:33:12 följande:
    Eftersom jag och min sambo väntar barn i december och majoriteten av inläggen här är skrivna av tjejer så kan jag väl som kille passa på att fråga er lite saker eftersom ni nästan är i samma vecka som min sambo.

Vad förväntar ni er av er partner under graviditeten? Vill ni att han skall vara omhändertagande eller mer åt sköta sig själv hållet?
    Ibland får man nämligen känslan av båda (inom loppet av 4 minuter) vilket naturligtvis kan vara förvirrande :)

Sen oroar sig min tjej väldigt mycket över om det inte "sparkar" var tredje sekund och brukar "gunga" eller massera lite på magen för att "väcka igång" lite action. Hur mycket sparkar era barn?.. hon är i vecka 28-29.

För övrigt är det intressant att se hur mycket ni orkar (och hinner) skriva här! :P
    Av min sambo förväntar jag mig mesta tt han ska vara uppmärksam på om jag mår dåligt, är trött osv.
    Sen vill jag ha stort engagemang och intresse för graviditeten.
    Fysisk närhet osv vill jag inte att den ska vara förändrad, utan jag vill att allt ska vara som innan tror jag.
    Själv känner jag mig mycket mindre attraktiv osv under min garviditet och uppskattar därför min sambos komlimanger på ett annat sätt nu under dessa månader.

Nu har jag tur och har en sambo som är underbar på alla sätt och vis, han hjälper till, vi delar lika och han är väldigt engagerad i vår bebis. Bara att veta att han är där 100% gör så mycket tycker jag!
    Sen uppskattar jag små saker som att få lagad middag, bli bjuden på bio och spontana weekend tripper och presenter...och sånt får man ju ibland...
    Har nog haft tur med honom...har ju barn sen tidigare förhållanden med en man som var arka motsatsen. Därför var jag nog väldigt mycket kräsnare och rakare med vad jag ville ha i en ny relation. Och tydligen lönade det sig! Man gör inte om samma  misstag flera ggr
    (hoppas det var svar på din fråga med NhjärtaD, om vad han gör för att vara söt mot mig min sambo...för visst avr det du som undrade..)

BebisAgnes känner jag nästan hela tiden nu faktiskt...
    Iallafall en ggn i timman, MEN det där är ju jätteindividuellt som sagt.
    Igår sparkade och börkade hon jättemycket så det syntes från långt håll när jag låg i soffan.
    Sambon buffade lätt med handen på magen och då "svarade" hon med att buffa tillbaka!! Så mysigt!
  • Emelle
    ludicrous skrev 2010-09-14 13:35:02 följande:
    Idag e jag aaaaarg! Igår var jag också arg, då hade jag en jäkla skitdag, men idag är jag arg på mig själv, på min kropp.
    Har i helgen känt av lite förvärkar på kvällarna, inte sammandragningar utan intensiv mensvärk som kommer o går.. Jobbade i natt och visst 17 var den där igen. Jobbar som Uska på ett äldreboende och på nätterna kan man få springa lite, fyra avdelningar att springa på och dom ligger en bit ifrån varandra... Min stackars kollega såg iaf att jag hade ont o hjälpte till massor, i morse åkte jag hem och la mig o hoppades det skulle sluta. Men nej.. ringde jobbet vid tolv o dom tyckte som jag, bättre att jag e hemma en natt så jag kan jobba sen, har hela helgen framför mig, så det var ju skönt iaf..Men jag blir ARG på min kropp!! Sa senast igår att jag mår så bra o det känns som jag kan jobba hur länge som helst...

Bebis sparkar iaf o jag försöker ligga still idag, måste ju gå ut med hunden o hämta lillan från dagis, men annars tänker jag inte röra mig en tum..

Nu väntar jag på svar från en som säljer en vagn, har övertalat sambon att jag visst får slänga ut 6000 på en vagn om jag vill, han slängde ut 4000 på en "dj-station", o den är ju bara för honom lixom, inget vi andra har nytta av.. så då får jag lägga pengar på en vagn jag verkligen känner är rätt :D
    Vad blev det för vagn nu då? Go el camelion?
Svar på tråden December Bebis 2010 :)