delifi2 skrev 2010-08-14 23:03:36 följande:
vet precis hur du känner det, jag har egentligen bara teorin kvar eftersom jag har kört så mycket, alla frågar hur jag ska klara av 3 barn på bussen, vet ju hur det är med småbarn även om busshållplatsen bara ligger 1 minut härifrån så måste vi redan nu gå 15 min tidigare hemifrån eftersom det ska ner för trappan, nån som har glömt nåt, barnvagn som ska upp från källaren,det ska få plats med väskor under vagen, det ska sättas fast och sen så ska man gå, tar mycket längre td än vad man tror. Men samtidigt tycker jag det är skönt med buss, man sitter i lugn å ro och tittar ut, slipper bekymmra sig för p-plats.
Magnus sa för en liten stund sen att det bara är ca 3 1/2 månad kvar, jag trodde knappt på det, tror fortfarande att jag är i vecka 18 typ :)
jag ska oxå bara skriva ner punkter så som jag vill ha det.
* Sen avnavling
* livrädd för snitt
* halvsitta upp vid krystvärkar
* endast lustgas om det inte drar ut på tiden typ 24 timmar
* Vill inte att nån ska prata med mig när jag har värkar
* Vill ha en spegel så jag kan se när huvud börjar komma ut
Förra gången så hade jag "lätta" värkar om man nu kan säga så och det tror jag beror på min andning, jag kunde ligga ner och andas igenom alla värkar tills dom var uppe i ca 120 på ctg sen var ju tvungen att ta lustgasen till hjälp
Kan tänka mig det! Min mamma vill verkligen låna ut i alla fall majoriteten av kostnaden för körkortet, om inte hela, men jag avskyr att låna pengar även om det bara är tillfälligt och så. Hon är i Berlin nu min kära mor så får ta det med henne när hon kommer hem, men hon ringde förut och verkade väldigt positiv.
Det där med spegeln är jag med helt inne på! Kanske inte aaaaalls kommer vilja det under själva förlossningen, men som det känns nu vill jag se/känna när huvudet börjar komma ut. Skitfräckt ju!
Emelle skrev 2010-08-14 23:42:29 följande:
Heeej!
Har varit i 10 och en halv timma på Gröna Lund idag så jag lovar att både jag, sambon och abrnen är rätt möra...
Ville bara kika in och säga godnatt!!
Momalcsious- JÄTTEbra punker...i god tid med ju

Aldrig för tidigt att börja fundera på sånt tycker jag!
Ni har skrivit mycket annat bra med...såklart, men nu ska jag umgås med de mina, och vi får höras mer i morgon!
Hoppas ni alla har en trevlig helg!
Känner det också, att man kan aldrig vara ute i för god tid. Då har man ju tid att fundera på om man glömt nåt eller om man vill ändra/ta bort något också! :)
Hoppas ni hade det trevligt på Grönan. Här har det varit superfint väder hela dagen så hoppas ni fick det också!
MFJG skrev 2010-08-14 09:14:46 följande:
Hej Allihopa!
Är så kass på att hänga med allt ert skrivande. Men jag hoppas alla mår bra, även ni med foglossningar osv?
Tack för era gratulationer ang mitt körkort. Nu ska jag bara övertala mannen om att vi ska köpa oss en bil. Han vill inte (han har inte körkort). Någon här som kan ge mig en ungefärlig summa på vad det kostar i månaden om man köper en bil utan lån?
Har dessutom kommit på att vi nog inte ska ha en syskonvagn. Maybe I am crazy! =) Har skrivit om det på min blogg. Om någon av er orkar får ni gärna gå in och läsa och ge mig lite av era åsikter. Hur ni hade gjort?
Det beror ju helt på vad du vill ha för slags bil och vilken prisklass och säkerhet osv.
Vi har tre bilar men ska sälja en, två om inte det blir körkort för mig.
Vi har en Saab 95 automat diesel (tror jag, har ingen koll), den kostade 50 000 men det var vänskapspris eftersom han köpte den av sin chef. Kostar mer än så annars.
Sen har vi en Volvo 945 automat bensinare, kommer sälja för ca 10-12 000 spänn.
Och sen har vi min lilla Skoda, köpte den för 5 000 (av min mormor), den är också värd mer egentligen då den är så välskött. Hade väl fått närmare 10 000 för den om vi sålde den.
Min bil kostar i princip inget i månaden. Försäkringen är skitbillig eftersom det är en gammal bil så vi har bara trafikförsäkring tror jag det heter. Skatten ligger på 1000 spänn om året. Den drar lite bensin osv.
Vår saab kostar 8000 i skatt om året, och då står ändå sambons pappa på den för att det ska bli billigare. Det är alltid dyrare med diesel tydligen. Dieseln är dock billigare än bensinen och dessutom drar den stora automaten lika mycket som min lilla lilla skoda.
Nu svamlar jag nog bara och hjälper inte alls dig med din fråga haha