Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

MajMamman08 skrev 2010-08-08 21:28:17 följande:
    Förstår hur du känner,känner likadant!! Me första kände ja inte de förrän mer i slutet o nu med andra,redan nu
    Förvånad.
    Lite mer rumpa skulle inte skada här,haha! Däremot e ja inte så glad åt mina jätte boobs ja fått,stora o tunga o inget sitter fint på en...blä! Oh ja midjan e ju inte så skoj...man känner sig klumpig o svullen!
    Va hos BM i torsdags o fick en smärre chock när ja vägde mig... har alltså gått upp 5 kg! Buuhu!
    Vet de e helt normalt,men de känns ändå,man ska ju gå ner de där kilona me!
    Går in i v 23 i morron
    Jag ska till BM imorgon, då får jag veta hur mycket jag gått upp. Dock så ångrar jag att jag inte visste vad jag vägde när jag skrev in mig för jag bara gissade så jag tror jag gissade ca 3 kilo för lite. Hon vägde mig inte nämligen. Men men...

• Momalicious

Är det någon mer än jag som svullnat? Typ fingrar osv? Mina händer ser hemska ut, som om de lagrat flera kilo fett. Fötterna är med svullna, men inte som händerna.

Och svettas! HELT GALET! Tycker det är så jävla vidrigt, hatar att vara gravid därför. Vaknar och är genomsvettig. Svettas efter jag duschat, svettas när det är varmare än 10 grader ute i princip. Hemskt! Känner mig väldigt ofräsch och äcklig därför. Inte för att jag luktar nåt men ändå, hur fräscht är det? :( 

• Momalicious
    ludicrous skrev 2010-08-08 23:53:30 följande:
    KROPPEN !! Usch! Jag har skräck för att gå upp i vikt i vanliga fall, och nu när jag gör det blir det fel i mitt huvud, när andra siffran som brukar vara en tvåa eller etta, har ändrats till en trea är mitt huvud inställt på att det ska tillbaka ner till siffrorna under, minst... Brösten e större, inga problem, snygg klyfta, men bröstvårtorns, vårtgårdarna??! Enorma :( jag känner mig bara tjock o ful o önskar att jag hade fler tillfällen att klä upp mig!!
    Ja vårtgårdarna är ju fan abnorma! Känns som mina bröstvårtorna är typ 10 cm i diameter eller nåt. 
  • Momalicious

Majmamman: man klarar det man måste typ. Duktig är du i alla fall! Wow!

Idag spydde jag när jag vaknade. Fy vad äckligt! Inte gjort det på länge! Illamåendet kom liksom poff och då spydde jag. Bara ren tur att det stod en tom hink bredvid sängen sen i förrgår när jag trodde jag skulle spy av näsblodet.

Kan säga att min förkylning eller vad det nu är inte är borta än. Fortfarande snuvig som bara den, ont i halsen och döv på båda öronen.

• Momalicious

Bläää jag mår så illa! Ska strax iväg till BM och har ingen lust när jag mår såhär :( blä blä blä!

• Momalicious

Hemma från BM nu och jag överlevde trots illamåendet. Fick mitt moderskapsintyg och lite andra papper som skulle med till förlossningen. Mitt järnvärde låg lågt på 113 tror jag det var så ska börja med järntabletter varannan dag.
    Fick lyssna på bebis hjärtslag och de slog mellan 147-152 slag i minuten. Bebis blev ARG när hon lyssna och sparkade rakt på dopplern flera gånger haha. Gullunge.
    Annars såg allt bra ut.

Har gått upp 7 (!) kilo, så jag fick lite panik. Hon tippade på att jag skulle sluta runt 12 kilo plus, så hoppas på det, då är det inte mycket att gå ner förutom det jag hade sen innan. Har dessutom gått upp massor med vattenvikt, vilket är lätt att gå ner.
    Vill INTE sluta på 30 kilo plus, särskilt med tanke på hur mycket jag har att ta av sen innan. 

• Momalicious
    Emelle skrev 2010-08-09 17:21:25 följande:
    Idag började jag träna efter Anna Ankas graviditets bok!
    Snälla sambon är min PT och peppar och ser till att jag inte fuskar
    Nu blir det hennes 30 minuters pass varannan dag och minst 30 minuters effektiv promenad varannan!

Mmmm ska iallafall försöka!
    Jag har faktiskt också funderat på att skaffa nån graviditetsträningsdvd eller bok. Dock inte anna anka för då får jag utslag (haha) men nåt annat. 

Förresten, bör man göra knipisar innan förlossning? Tänkte att det kanske är bra att man är "vältränad" där nere för man återställer sig lättare? Attans, det skulle jag ju pratat med BM om idag. Får bli nästa gång. Men jag funderar på att köpa knipkulor iaf och köra på. Känner att bebis gör mig lite inkontinent om jag hostar eller så. Inte haft så innan så ANTAR att det, precis som allt annat, beror på bebis och hormoner haha.

Emelle: Du behöver väl inte bli helt som anna anka va? Då kanske jag kräks  
  • Momalicious

Min förlovningsring är med av. Kan ha på den, men det är inte bekvämt :( massa vätska i mina händer!

• Momalicious
    Rockringen skrev 2010-08-10 11:28:35 följande:
    Har ni börjat köpa nåt klädesplagg? Vad har ni köpt? Jag har inte köpt nåt än.

Men har kollat på hm

bodys
    files.hm.com/media/products/865/DXL865_76704_...

strumpor
    files.hm.com/media/products/865/DXL865_77953_...

mössor
    files.hm.com/media/products/865/DXL865_76702_...
    Ja det har vi. Behöver dock inte köpa kläder i de minsta storlekarna för vi har fått så mycket men när vi får reda på könet kommer vi garanterat köpa nåt "könsbestämmande" plagg. Du kan kolla i mitt galleri vad vi köpt till bebisen i klädväg.

Mössorna tyckte jag verkade opraktiska eftersom de inte har någon snörning, men det kanske bara är jag? 
  • Momalicious
    linn78 skrev 2010-08-10 15:36:31 följande:
    Vi har aldrig behövt någon snörning på Axels mössor, varken när han var spädis eller nu (2 år). Men det är nog olika från barn till barn, en del avskyr ju när något sitter på huvudet...

Jag sitter på jobbet och slappar=). Skönt att man kan göra det, jag /vi har några hektiska veckor framför oss; den 20:e skriver vi kontrakt och får nycklar till nya huset så det blir flytt den 20-22. Sen den 27 kommer sambons syrra från spanien med familj och bor hos oss i 1 vecka. Den 28 har jag beställning på 3 tårtor + att vi ska på 30-års fest på kvällen. Den 29 ska Axel ha kalas för kompisarna så då måste jag fixa fika och en tårta till honom också. Och under denna tiden jobbar jag min heltid + lite extra... Puh, hur ska jag hinna??!!!
    Bra att ni erfarna säger sånt, jag har ju ingen aning! Bra tips, för de är ju förjäkla söta!
    Jessika82 skrev 2010-08-10 19:33:28 följande:
    Hej på er.... idag har jag varit på ullared med sambon och sonen...
    Fick ni köpt massa fint? Avundsjuk är jag hihi!
    ondar skrev 2010-08-10 19:35:00 följande:
    Hej allihop, kikar in lite snabbt så får läsa ikapp mig en annan dag:).
    Blev ingen träff med Pappan o hans mamma i söndags, min rygg är helt paj pga grav så behövde vila efter jobbet för att orka upp till jobbet dagen därpå igen:/. På torsdag efter jobbet verkar det däremot bli av:). Jättenervöst men ska bli härligt o ha gjort första mötet iaf! Hoppas så att vi tycker om varandra så man kan umgås lätt även utan Pappan med. Vill ju att mitt barn ska ha lika god kontakt med sin farmor som jag hade med min.

Mamma var här igår och hon har ju sett hur svullen och öm jag är överallt, hur ryggen bråkar osv så hon tyckte absolut att jag ska försöka bli sjukskriven så fort sommarviket är klart den 21. Så ska prata med BM den 19 när jag ska dit o se va hon säger- om hon kan hjälpa mig få en tid hos en bra läkare.

Det hade verkligen vart skönt! Ser att vi är många som börjar må riktigt dåligt nu:(, så tråkigt!

Idag har jag vart med min brorsdotter som fyller ett år på söndag plus en kompis dotter som är född i februari, var första gången ja höll kompisens lilla idag och det går inte beskriva hur mkt jag längtar efter min egna nuHjärta. Vi gick ut på promenad sen o där gick de med sina vagnar och jag gick med min mage:), snart snart är min också här!

Har hittat en sulky billigt nu som passar till babyskyddet jag har köpt så nu är verkligen nästan allt inköpt redan. Allt bara väntar på Liten, precis som jag!

Liten lever rullan där inne och idag har det vart riktigt hårda sparkar och iaf en gång en kullerbytta:). MYS!

Har fastnat för ett till namn nu också, har inte släppt det till Pappa ännu så vi får väl se vad han säger, förmodligen blir det ett nej:/. Menmen, är iaf TOKkär i namnet "Henry"Glad.
    Vi vet ju inte vilket kön som Liten har så vi försöker samla på oss några förslag åt båda hållen:).
    Tycker det låter bra med sjukskrivningen! Låter som du behöver det!

Åh, jag vet, de där små gör bara att man längtar ÄNNU mer! ÅH.
    Härligt att du köpt så mycket redan, måste vara fasligt skönt, särskilt om du har en så bråkig kropp också
    Idag har det varit livat här med, boom boom pow i magen typ haha
    Karttikeya skrev 2010-08-10 20:53:10 följande:
    Vore ju bra om du kan få bli sjukskriven ondar. Låter som om du har det jobbigt.

Jag har det inte så jobbigt med ryggen ännu, det är helt klart uthärdligt. Däremot sover jag inte tillfredställande om natten och jag som verkligenb behöver mina 9 timmar har det jobbigt när jag ska jobba 14.30-22 som idag och går på och jobbar 7.30-16.30 i morgon.. Jobbar 7.30-16.30 på onsag också, men SEN ÄR DET SLUT FÖR I SOMMAR! WOH! Kan jag bli människa igen då tro? Visst att skolan börjar igen, men då blir det förhoppningsvis inte lika många hopp i dag-kväll-dag-kväll osv osv. Ska ju praktisera på ett sjukhus och dom jobbar väl också i skift.. Men det är inte heltid i varje fall.

Ska till en sista vårdtagare innan jag får gå hem, sen ska jag våldta min karl (på skoj) och sen SOVA. Kommer förmodligen vara lätt död i morgon, jag beskyller lilla säl! <3 Den lever förresten rullan därinne, speciellt om kvällarna vid den här tiden, då undrar jag om det inte är sm i frisim därinne.

Nu ska jag göra ett sista ryck innan hemgång, vi höres!
    Heja heja duktiga du!
    NhjärtaD skrev 2010-08-10 22:04:48 följande:
    MIn kompis får fortf inte på sin & hon födde i april...men nu har de gift sej & hon har fått ny  Kommer juh typ bli samma här, men känns tomt 
    delifi2 skrev 2010-08-09 23:36:59 följande:

Visst är grav ingen sjukdom men det kan uppkomma sjukdomar när man är gravid :)

som tex foglossning, nu har det blivit lättar att bli sjuksiven för det men som sagt allt hänger på vilken handläggare på fk man har och HUR läkaren skriver i sitt sjukintyg.

Åt för stakr matidag och har magkatarr sån  tur är ingen kraftig men tillräcklig jobbig.

Bebis ligger dessutom jätte konstigt, ligger på stora pulsådern fast jag sitter upp så jag har svårt att andas :(

Ja, jag håller med...har juh en sjuk tarm med som man kanske kan påpeka på nått sätt

Kanske kan gå bra trots allt....
    Ja, jag ska ändå ha en ny då vi vill ha finare ringar när vi gifter oss så det gör inget om det inte passar igen sen, men trist är det ju såklart. Är glad att min ring inte var dyr eftersom det är silver :)
    NhjärtaD skrev 2010-08-10 22:17:16 följande:
    go kväll...

kikar in här innan sängen....fick hoppa in & jobba ikväll...gick rätt bra faktiskt, hade inte så tung runda...
    Men visst känns det...

idag på morgonen fick jag sd innan jag ens stigit uppFörvånad sen när jag gick upp för att kissa var det en slemmig flytning med lite blodstrimmor i....haft trosskydd hela dagen & sett rosa flytningar....haft sd som vanligt men inte som gjort ont...ska man ringa ele avvakta?

Åhh nu börjar min panik för att som ska fixas innan bebis...vagn, bil, nya sängkläder, nytt spjälskydd, nytt överdrag till skötbädden, bebishörnan....suck suck....

Denna grav e inte nått underbar som de andra vatt   Men jag har iaf världens underbaraste sambo vid min sida & det har jag inte haft innan....Hjärta
    Jag skulle ringt, bara för att vara på den säkra sidan. Att ringa skadar ju inte! Min filosofi är att jag hellre ringer en gång för mycket än en för lite Men allt kommer nog vara bra, förmodligen bara din kropp som talar om för dig att du mååååste bli sjukskriven för den inte orkar med tempot! Kram!
    we wish for a baby skrev 2010-08-10 22:35:09 följande:
    Hej tjejer!

Jag finns forfarande kvar vid sidan av, kommer följa er tills era små bebisar kommer en efter en :)
    På måndag är de dags för ett nytt försök får tillbaka ett 5dagars odlat embryo då som jag hoppas vill stanna kvar hos oss, en maj bebis!
    De är roligt att föla er resa mot de slutgiltiga målet, finns här i bakgrunden & hejjar på er!

Ha det bäst!
    Håller alla tummar för en majbebis! Kram!
    delifi2 skrev 2010-08-10 22:42:52 följande:
    Jag skulle ha ringt om jag hade varit dig, alltid bäst att vara på den säkra sidan.
    även om det säkert inte är nån fara och det kan vara så att livmodern trycker på och att en bit av slemproppen kan ju lossna men det bildas ny tills det är dax

Här blir det inget mer sex för min del :(
    Har ju sån foglossning så när vi hade haft det så dagen efter kunde jag inte gå :(

Måste ta reda på vilken vecka jag är i har jag kommit på, när man går till bm varje vecka ¨så tänker man inte på det utna man år bara dit får nålar sen går man där ifrån, och under tiden hon sätter nålar så brukar jag fråga saker jag undrar så att jag inte glömmer det tills nästa vanliga besök.

Har redan gått upp 4 kilo, vet att de tint eär mycket men för mig som inte brukar gå upp nåt så är det mycket, vid den här tiden förra året så hade jag bara gått upp 2 kilo och William är född i sept.
    Åh fy, det där med foglossning verkar suga. Har inte det alls (än). Peppar peppar.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)