Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Jaya skrev 2010-08-04 12:07:53 följande:
    momalicious: klart det är ok att få panik! vi hyr ett ganska gammalt o litet hus och jag har ingen aning om hur vi ska få plats med allt. plus hur jag o sambon ska hinna med allt. jag skyller stress o panik på hormonerna.. men i slutändan så löser sig allt. situationen blir inte bättre av att vj stressar. Allt kommer gå superbra för er! det är jag säker på!
    Tur! Känner mig som att jag aldrig är nöjd, först hade jag panik över att vi kanske inte skulle få en lägenhet innan bebis kom och nu har jag panik över att hinna flytta. Låter säkert otacksamt för vissa, men det hade inte varit kul att stå i allt flyttkaos nyförlöst med en liten bebis, även om jag visserligen säkert hade kunnat åka hem till mamma och gömma mig så länge. 

Känns bara så trist när "alla andra" har börjat göra bebisrum i vecka 10 och är färdiga nu liksom. Känns som att vi har allt kvar.
    Jessika82 skrev 2010-08-04 15:00:26 följande:
    oroa dig inte allt löser sig på ett eller annat sätt.. Jag och sambon flyttade förra graviditeten .... vi flyttade 1vecka senare så födde jag.... vi hade i princip inget till bebisen så vi fick köpa allt efter bebisen var född.
    Missuppfatta mig inte, men det där är verkligen mitt mardrömsscenario så det lugnade mig inte direkt

• Momalicious
    2 barns bmamma84 skrev 2010-08-04 15:43:16 följande:
    Någon mer än jag som äter som en häst nu äter o äter blir aldrig mätt hahaha Elias äter mig innefrån

Idag går jag oxå in i vecka 21
    Japp, idag åt jag nästan dubbelt så mycket till middag som min sambo haha. Det har ALDRIG hänt innan. Dock skyller jag på att jag knappt ätit när jag varit som sjukast. Det var helt galet. Ett STORT lass spaghetti och köttfärssås haha. 
    ondar skrev 2010-08-04 18:31:01 följande:
    Varning för gnäll

Har vart på världens sämsta humör idag på jobbet. Kom över mig så fort jag kom in på kontoret och mötte kvinnan som dagligen bokstavligen hackar på mig för att min mage är SÅÅÅÅ LITEN!!! OCh gärna några hångarv därefter.
    Från landet hon kommer är de väldigt smala allihop så är inte alls konstigt om hon är van vid att alla ser ut som elefanter vid 5e månaden. Men nu är vi faktiskt olika från person till person och dessutom är inte min mage speciellt liten*morr*
    Det har gått så långt att jag försöker dölja magen när ja ser henne för att jag inte orkar mer.
    Har sagt åt henne tusen gånger men hon lyssnar inte. Bara hånskrattar o fortsätter tala om för alla som lyssnar hur min mage ser ut osv.
    O är det inte magen någon kommenterar så är det något annat, att det inte alls är säkert att bebis kommer den 7dec som beräknat (som om jag är en idiot o inte fattar det själv), att ja e korkad som undviker vissa saker för att bla bla bla minsann har femtio *överdriver* friska barn och hon gjorde minsann det under sin grav.  m.m.

Varför kan vi inte få sköta oss själva?

ALLA har en åsikt om allting, allt från en vårdtagares hårfrisörska till anhöriga osv. Varför kunde inte magen vart så liten att den gick att dölja istället så jag slapp idioterna. Jag längtar tills jag kan gå hem och vara hemma med min bebis och sen hoppas jag att jag kan jobba nån annanstans efter ett halvår/år när det e dags o gå ut igen..
    Idiot! Hon är väl förmodligen en person som är väldigt osäker på sig själv och måste klaga på andra för att känna sig bra. Jag har också märkt att folk verkar tycka att det är okej att säga vad som helst när man är gravid. När blev det en allmän rättighet att kommentera folks val i livet hur som helst?

Jag har också fått ett par sura kommentarer, t.ex. har en kompis (som jag faktiskt sa upp kontakten med efter denna händelse, men hon har gjort annat med) sagt att vårt barn förmodligen kommer dö PSD eller att moderkakan kommer lossna och barnet dör i magen osv pga jag rökte innan jag blev gravid. Vem FAN säger så? Hon är dessutom själv gravid så hon vet ju att man inte direkt är okänslig då. Idiot.

Har även fått liksom kastat i mitt ansikte att jag är såååå dum och att vi förstör våra liv, för nu kan vi minsann inte festa varje helg och göra vad vi vill. Nej, vi kan inte göra precis vad vi vill hela tiden,  men för det första så festar vi ändå inte alls i princip. Min sambo har festat på riktigt en gång sen jag blev gravid, och då kom han hem tidigt. Så, vi är tydligen dumma i huvudet för att vi känner att det är mer meningsfullt att skaffa barn än att supa som fan varje helg. Och dessutom påstår denna människa att hon minsann är mer ansvarsfull men hon ska iiiinte ha barn än. Japp, det tyder på mer mognad och ansvarsfullhet att lämna bort sin hund till sin mamma varje dag. Japp.

Så ja, jag förstår dig verkligen. Kram Hjärta 
    SaraTheres skrev 2010-08-04 20:41:16 följande:
    Tvärtom för mig faktiskt. Blir mätt på bara en halv portion och kan inte ens äta middag om jag ätit lunch, vilket jag kunde förut. Nu blir det mest mackor o fil på kvällarna. Sambon tycker jag är jättetråkig som inte äter middag med honom längre.
     Sån var jag i början. Gick över för några veckor sen och nu vill jag ha MAAAAAAAT haha.
  • Momalicious
    Stefanie skrev 2010-08-04 23:30:52 följande:
    Jag känner igen det där med folk som ska upplysa en om att man förstör sitt liv när man skaffar barn. Jag är ju "bara" 23 år och det finns så mycket saker jag borde göra innan man skaffar barn och låter livet ta slut.
    Surast blev jag här om dagen när jag fick höra att min pappas tjej pratat om att jag skaffar alldeles för tidigt med min syrra. Dessutom måste det väl vara upp till var och en att bestämma vad som känns mest värt. Det finns ingenting jag vill göra som jag inte kommer att kunna göra som mamma. Sån är jag.

Och jag är BARA 20, praktiskt taget bebis jag med ju. Bebis kommer ca en månad innan jag fyller 21, så tycker inte det är överdrivet ungt. Och som du säger, så är det ju verkligen ens eget val. Min mamma valde att skaffa mig när hon var 36 (enda barnet).

Och varför tror alla att livet tar slut bara för att man får barn? Enda skillnaden är ju att man inte kan vara lika impulsiv, men jag är en ganska strukturerad människa ändå och älskar inte jätteimpulsiva saker ändå haha. Känner likadant, man kan göra det man vill som mamma. Dessutom är man två om föräldraskapet, så skulle jag vilja festa en fredag eller så så är det inget som säger att inte min sambo kan vara hemma. 

Min mamma tyckte väl också att vi var rätt dumma som planerade det så tidigt. "Ni har ju hela livet på er" osv osv. Hon frågade t.om. rakt ut när jag var i vecka 13 om jag inte ångrade mig. Låter nog hemskare än det är, vet ju att min mamma menar väl och att hon dessutom har lite fobi för att bli mormor, men inte speciellt kul att höra. Självklart ångrar jag inte mitt barn, jag borde frågat om hon ångrar mig. 
  • Momalicious

Åh, det var så mysigt förut. Låg i badet och försöööökte verkligen få bebis att sparka och till slut gav jag upp och la mig och slappnade av. Precis när jag var riktigt avslappnad fick jag två riktigt hårda sparkar så jag nästan flög upp ur vattnet. Sen låg jag bara och log och försökte se om jag kunde känna på utsidan, men då slutade h*n lämpligt.

Tyckte det kändes som hela magen rörde sig så trodde det borde kännas på utsidan, men jag vet inte.
    Sen kände jag hur h*n la sig och riktigt tryckte ut ryggen mot min mage så jag blev helt hård på magen. Så himla mysigt. <3 Önskar att jag kände oftare som ni andra gör, men jag vet att det kommer. Dock världens underbaraste känsla när det väl kommer.

Börjar sjunka in nu att jag faktiskt ska bli mamma, att vi ska bli föräldrar. Det tog bara halva graviditeten att fatta det Om åtta minuter är det ett dygn tills vi ska på RUL

• Momalicious
    Stefanie skrev 2010-08-05 01:54:33 följande:
    Ska ni kolla kön? Vi gjorde inte det för vi var överens om att vi inte ville veta, men oj vad jag är nyfiken. Eftersom att jag har haft massa krux gjorde jag ett andra ultraljud förra veckan och i morgon blir ett till. Jag försöker nu lite blygt övertala sambon att ändra sig så kanske vi kan få höra i morgon. Vill inte vilja veta, men jag har fått för mig att det är en tjej nu och det kommer att kännas helt konstigt om det visar sig att man har fel sedan...
    Vi ska kolla kön. Innan jag blev gravid var jag inte så säker, men blir ju bara mer och mer nyfiken så vi ska ta reda på det!
    ondar skrev 2010-08-05 05:57:08 följande:
    Å va underbartHjärta så där började det för mig i nån vecka, att man kände nån spark då å då. Helst bara en och sen var det tyst inifrån men nu är det full rörelse så fort ja sätter mig eller lägger mig i princip:).
    Härligt sen när din sambo får känna också:D

Snart RUL, hoppas innerligt du får va frisk den här gången:)
    Ja verkligen! Önskar jag blir bättre tills imorgon. Har fortfarande svinigt ont i halsen, snorar som en gris och hör ingenting pga jag fått världens lock för öronen pga sjukdomen. Får se. Kan inte bestämma mig om jag ska boka om eller ej? Får prata med sambon när han vaknar.
    Emynem skrev 2010-08-05 09:44:04 följande:
    Godmorgon damer!

Tänkte höra lite, hur mkt har ni gått upp i vikt?
    Jag  är i v.21 på lördag och jag hade gått upp 1 kg för några veckor sedan som jag nu har gått ner igen.
    Så nu väger jag lika som från början. Känns konstigt att jag inte gått upp någonting.
    Minns inte exakt hur det var med första sonen men nog hade jag gått upp ett par kg iaf vid denna tidpunkt.

Skulle tippa på 3-5 kilo nu, men har inte koll på startvikten riktigt. Därav kan det vara lite vad som helst
  • Momalicious

Alltså, jag funderar på om kroppen börjar ställa om sig på att få barn? Jag behöver nämligen väldigt lite sömn nu. Somnar vid två, vaknar vid 7-8 typ. Ibland tidigare och "sent" idag, halv 9.

Vill verkligen på RUL imorgon men mår så dåligt fortfarande, vet inte om jag kommer kunna njuta av det som jag vill. Men å andra sidan kanske jag bara ska få det överstökat? ÅH, jag vill ju kunna njuta fullt ut! :( 

• Momalicious
    s89 skrev 2010-08-05 15:19:52 följande:
    Hjälp vad rädd jag blev!

Var på toa nyss o trosan var det en droppe blod (inte så mkt) ,, Undrade vad sjutton denna kommer ifrån?
    Men sen har jag en rätt stor spricka i ljumsken typ. Har kliat upp en liten spricka där. Läkaren kollade på det sist jag var där, så hon sa att det är torrt, smörja smörja smörja med mjukgörande..
    Blev genast lättad.
    Men samtidigt tänkte jag, skulle det vara missfall, så blöder man väl massa?

Kram till er. 
    Ja, och det gör garanterat ONT då barnet är väldigt stort nu. Man får ju liksom föda ut det. Så nej, jag tror inte det är ett missfall. Finns tusen olika svar på frågan. Kan vara en torr slemhinna i slidan, kan vara sprickan i din ljumske, så nej, jag tror inte du ska oroa dig. Men ring 1177 om du är orolig!
    ondar skrev 2010-08-05 14:19:22 följande:
    Idag ska jag o en kompis äta tacos:), det ska bli mysigt, får se om hon blir den första att få känna bebissparkar på utsidan också:).
    Om hon vill förstås, det är lite svårt och veta hur jag ska vara ibland för hon var så himla bra och berättade för mig att hon alltid brukar dra sig undan sina vänner när de får barn och sen tappa kontakten med dem. Jag blev så glad att hon berättade det och så kunde vi prata om det, jag frågade om det har med sin egna barnlängtan och göra osv. Och det verkar som om det kan vara något sådant, att den egna längtan gör ont.
    Så ibland vet jag inte hur mkt jag ska släppa in i henne i graviditeten eftersom jag inte vill skrämma bort henne nu när jag har lyckats få henne att stanna:).

Vad tror ni? Är det något värt att fråga kanske- hur hon vill att man ska vara?
    Hon bad själv efter bild från RUL osv..

Bjuder på ett kort på min vovve från gårdagens lek och träningsstundHjärta
    Jag tycker du ska fråga henne; säg som det är, att du inte vill göra henne ledsen och du därför vill veta vad du ska och inte ska berätta. 
    Jag är galet sugen på tacos, men känner fortfarande ingen smak så äter bara mat som mättar nu, spelar ingen roll vad det är. Men när jag kan känna smak så ska vi äta tacos! Och vi ska äta räkor och massa gott.

Gosehunden Hjärta

• Momalicious

Är det någon mer som har typ ett sjukligt sug efter grönsaker och frukt? Vi köpte upp varenda sak på grönsaks- och fruktavdelningen förut känns det som. SÅ GOTT. Förmodligen bebis som säger vad den vill ha skulle jag gissa Solig
    Vi har bestämt att gå på RUL:et imorgon. Om jag inte mår superkasst imorgon då. Vet ju inte hur länge min dövhet sitter i så får väl bara säga till BM att jag är halvdöv och hon får prata högt och sitta på min högra sida haha. Jag har liksom inte sett fram emot imorgon eftersom jag varit så säker på att vi inte skulle gå, och nu kan jag inte få in det i hjärnan haha. Men imorgon 10.30 blir det med största sannolikhet RUL! Hoppas hoppas vi kan fjäska till oss att få veta könet!

• Momalicious
    s89 skrev 2010-08-05 16:46:23 följande:
    Momalicious: Ja det stämmer. Finns massa olika anledningar. Men tror som du att antingen torra slemhinnor eller sprickan.
    Men nu är det bra :) Blöder inget nu.
    Ja jag är också sugen på frukt o grönt.,.=) Testar typ allt känns det som.. hihiSkrattande Men det är nyttigt!
    Ååh vad spännande.. Lycka till!! Glad 
    Vad tror ni själva? Flicka eller pojk?

Lycka till !!

KramGravid 
    Jag vet inte, sambon är säker på en tjej. Jag vacklar mer. Först kändes det som en pojke när jag plussade, men nu känns det mer som en tjej. Jag kan dock inte se mig själv med en pojke så blir spännande att se om det är en kille ändå.
    De flesta vi känner förutom en kompis tror tjej. Vi får se!
    Hoppas vi får veta kön, annars får vi göra köns-ul, så himla nyfikna är vi!
    Kram 
  • Momalicious
    ondar skrev 2010-08-05 17:07:09 följande:
    Vet att en bekant tog ett jobb när hon visste att hon va gravid utan att säga något, fullföljde de sex månaderna och gick sen hem och var mammaledig ett år. Företaget blev inte det minsta upprörda över att hon inte hade sagt något tidigare utan att hon väntade tills de själva märkte. Sen kan väl jag tycka att det är lite orättvist att inte säga något i god tid, de ska ju trots allt hitta en vikarie för en, lära upp den osv.
    Men om det finns några regler för det vet jag inte.

Jag började som mest efter ultraljudet, när man visste att bebis fanns där inne och såg ut att må väl. Så nu har jag väl i princip allt utan ett skötbordSkäms lider lite av köpdjävulen:).
    Momalicious skrev 2010-08-05 16:33:14 följande:
    Jag tycker du ska fråga henne; säg som det är, att du inte vill göra henne ledsen och du därför vill veta vad du ska och inte ska berätta. 
    Jag är galet sugen på tacos, men känner fortfarande ingen smak så äter bara mat som mättar nu, spelar ingen roll vad det är. Men när jag kan känna smak så ska vi äta tacos! Och vi ska äta räkor och massa gott.

Gosehunden Hjärta
    Du har rätt, ska ta upp det ikväll- vi jobbar ihop också så då blir det lätt mkt prat om bebis utan att man kan styra det, så känns skönt att få en möjlighet att ta det bara med henne:), tack!

Usch va tråkigt o inte känna smak, hoppas den kommer tillbaka snart snart så du får njuta av alla godheter som finns där ute! Tar några tacos extra för din o bebis skull ikvällSkrattande
    Ja, skittrist äre. Men å andra sidan så känner jag inte när sambon fiser eller när han röker (tycker han borde sluta!) och äcklig lukt när man tar ut komposten. Men å andra sidan får jag njuta heller! :( Gör det, ät tacos åt mig! Jag och bebisen tackar!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)