-
Tycker du det? De jag köpte kostade 399 vilket jag tycker är fantastiskt bra för ett par så goa och snygga jeans. "Vanliga" jeans brukar vara dyrare tycker jag :)NhjärtaD skrev 2010-08-06 19:28:04 följande:Synd att de ska vara så dyra bara
-
Var det du som gillade baggy jeans? För de har jag hört är dyra. Men dessa var skitsnygga, och nedsatt pris på. Bara ett par kvar och i min storlek. Som gjort!NhjärtaD skrev 2010-08-06 20:18:56 följande:ja jo om man jämför så, så e de juh billiga, men inte för att ha så kort tid...HM har juh billigare än andra, de riktigt snygga kan juh kosta mellan 500-1200
-
Tack! :) Vi har fått määngder med kläder men vi ville köpa lite eget plus att vi inte hade typ nåt över storlek 56. Så vi köpte lite större storlekar :)linn78 skrev 2010-08-06 20:50:57 följande:Moma: grattis till en fin liten fis där i magen=) Och söta kläder ni köpt, barbapappa har jag också kikat på. Tusan också att man var så ordentlig och behöll alla kläder efter sonen så det knappt behövs ett plagg nu...=(
Håller med ang mammabyxor, jag köpte ett par militärgröna på hm sist som är helt underbara!!
Jag har fått en sån sablans halsbränna, nån som vet vad för mat som ska undvikas? Jag vet att fet, stark och stekt mat inte är så bra men någon som vet specifika saker? Jag har för mej att bla röd paprika kan förvärra.
Jag tycker att det hjälper om man undviker socker och sånt. Det jag brukar äta om jag har halsbränna är mjölk, isbergssallad, banan, yoghurt. Det tycker jag lindrar i alla fall. Citron är bra med.Vi filmade med en liten digitalkamera. Tog med den utifallatt man fick filma, och det fick vi, hon ville bara kolla att allt var som det skulle först :)linasmama skrev 2010-08-06 22:13:43 följande:Jag håller med, mammabyxor är det bästa som finns.. Jag har köpt alla mina begagnade på tradera, ett par var lite stora men jag växer väl i de. Har köpt totalt fem par byoxor, korta och långa och en kjol.
Momalicious: Vad skönt att allt såg bra ut, super kul att ni filmade, vi fick inte ha våra mobiler på under UL för de kan störa apparaten sa hon. Vart har ni hittat barbapappa kläderna? De var sjukt söta
NhjärtaD: Jag vet inte alls hur jag ska göra, är ju redan sjukskriven så borde ju få HP men fram till dess ska jag se om jag kan få plugga upp några ämnen för jag kan inte jobba.
Alla kläderna vi har köpt idag är från H&M, även barbapapakläderna. Visst är de fina!
-
Jag förstår att ni har det jobbigt ni som har arbeten, och särskilt ni som jobbar inom vården. Puh, det var ju jobbigt för kroppen vissa dagar som ogravid så förstår verkligen att det tar på era kroppar nu!NhjärtaD skrev 2010-08-07 22:13:08 följande:Helt slut efter 11,5 timmars jobb...ont ont ont....
ska nog försöka bli sjukskriven snart
funkar inte...kunde knappt gå de 2 sista timmarna...
Jag vaggar fram redan nu, men försöker att gå så normalt som möjligt eftersom jag hört att det inte är bra att vagga fram.
Nu har dessutom magen blivit helt fast liksom. Inte tänkt på det innan men nu är den liksom "hård", som om jag inte har något fett haha. Trevligt! Får bli magbild imorgon, tror den växt en del sen sist!
Bebis gillar även att ligga och trycka ut ryggen hårt mot min mage. Det är kul, då känner jag precis var den är och hela den, så idag fick sambon och mamma känna på när den gjorde det. Känner inte jättetydligt utanpå mer än att det är hårdare än överallt annars, men eftersom man inte känner sparkarna utanpå än så var det kul!
-
Ondar: Ja, vi får hålla tummarna att liten vill sparka sin pappa idag :) förstår att du är nervös, man vet ju aldrig hur föräldrarna är. Några gamla pojkvänner jag haft har haft skräcködlor till mammor, men det ska du allt slippa!
Ja, det är en lustig känsla när bebis gör så måste jag säga. Fast ändå känns det väldigt naturligt haha.
Hoppas det löser sig med sjukskrivning. Som du säger är det ju helt sjukt att kvinnor ska behöva jobba ihjäl sig innan nån bryr sig.
Kram! -
Idag ska vi åka till IKEA och titta på saker till bebis! Ska bli supermysigt! Ska nog inte köpa nåt, om vi inte inte kan låta bli, men vi har inte direkt plats för grejer haha. Allt får stå hos min mamma så länge. Längtar tills vi flyttar!
Emelle och ÄlskarNova har inte varit här på länge, är ni försvunna?!
-
Klart, man märker ju när underbara människor saknas! Kram på dig!Emelle skrev 2010-08-08 13:32:17 följande:SÖT!
Jag är här.
Har ju varit i Kolmården ett par dagar (supertrevligt) och igår var det fotboll all day long!
Läser ikapp med snabba små mellanrum men har inte hunnit skriva.
Så sött att du tänker på mig/oss!
KRAMJa precis, det startpaketet köpte vi med, fast strl 62 då. :) Tycker dock pyjamasen ser gigantisk ut! Mycket större än alla andra plaggen, men vi får se.Stoce skrev 2010-08-08 17:37:53 följande:Har precis klickat hem lite kläder. Tyckte att de barbapappa-kläderna som du, Momalicious, hade köpt var så söta, och så kollade jag in på HM:s hemsida och hittade ett startpaket. Jag beställde de i 50 cl. De flesta bebisar börjar väl på den storleken i alla fall? Hittade också två fina pyjamaser i härliga färger, och så beställde jag de "magbanden" som ser ut som linnen att ha under tröjor, och ett par svarta mammabyxor att ha hemma. Nu ska jag nog klara höstens garderob. Enda kruxet är jacka, men får nog ta någon av sambons större framåt november... fram tills dess ska det väl inte ha blivit så kallt än, inte ens häruppe i norraste norr!
Idag har vi varit ute på premiärtur med vår nya sjöbåt, hade det jättemysigt på spegelblank sjö tills spöregnet kom. Då blev jag ungefär på samma humör som vädret och ville bara hem.
Min sambo har börjat kalla mig för muminmamman, börjar anta ett mumintrolls former nu. Han säger det i positiv mening, så jag tycker det bara är gulligt. Mysigt att få höra att det syns så tydligt nu
Bebis bökar hela dagarna nu, ibland tror jag den går boxningsrond därinne. Det är bara såå mysigt att känna hur den rör sig, går runt med ett leende mest hela tiden! Svägerskan som inte kan glädja sig för oss var faktiskt förbi och hälsade på igår. Alla andra frågar hur jag mår, och säger något om att det börjar synas. Hon sa inte ett ord, men pratade mer än gärna om sig själv och sina krämpor. Jag höll god min, men pratade mest med tvååriga dottern som var med.
Tråkigt att så många av er har ont i rygg/fogar. Själv så mår jag oförskämt bra än. Det var lite läskigt det där när benet domnade bort igår, men kom på efteråt att bebis faktiskt legat och sparkat neråt vänster ljumske ett tag innan, så den kom nog åt någon nerv som du sa Delifi. Annars så är det bara överkomlig halsbränna, och yrsel ibland... Folk säger att jag ser ut att ha gått ihop, mitt ansikte har blivit smalare och över ryggen har jag också minskat. Har ju inte gått upp något, utan det har omfördelats till magen istället, inte mig emot
Jag är precis som du, visserligen är jag fortfarande döv och snuvig men jag har inte heller ont i fogarna. Får lite ont i ryggen om jag överanstränger mig men det går bort om jag vilar några minuter. Håller tummarna för att vi slipper fogbesvär! -
IKEA var vidrigt idag. En miljard människor, åskvarmt och jag som den gravida kvinna jag är blev bara irriterad och genomsvettig. Vi tog nedervåningen och kollade på bebissakerna och köpte lite nödvändigheter innan jag gav upp och gick ut i bilen och satte på AC:n. I ärlighetens namn längtar jag tills det blir svalare så jag orkar med, för puh vad jobbigt det var!
Kände förresten på de där tvättlapparna i frotté som finns på IKEA. Nån som har erfarenhet av dom? Tyckte de kändes skitäckliga och hårda och hemska, men de kanske blir bättre efter man tvättat dom några gånger? Får se om jag hittar nåt liknande på Ullared som känns bättre när vi åker dit, för då blir det nog det istället. Annars kan man ju köpa ett paket på IKEA och testa, kostar ju i princip ingenting! -
De kanske bara kändes obehagliga för att de inte var tvättade.. Ska nog testa och köpa ett paket. Kostar väl typ 20 spänn för ett paket med tio eller nåtSandragumman skrev 2010-08-08 18:07:39 följande:Jag hade dom med första barnet och tyckte de var bra...
Fast jag använde de mest som "kräk" lapp å inte i rumpan så mycket, men nu när vi haft slut servetter hemma har jag använt dem i lill baken å de fugerade fint....
-
Vi har faktiskt inte direkt handlat. Vi har köpt lite kläder, och det är typ allt. Sen har vi massa grejer på lager hos en kompis som är begagnade som vi ska få/få köpa, men vi har määängder kvar. Får se när vi gör det. Har en hel del utgifter just nu känns det som haha. Bebis (såklart) och så mitt körkort, flytten lär ju kosta pengar också.. Men förmodligen blir det Ullared för oss efter löning och sen får vi se vad vi har kvar efter det. :) Förhoppningsvis inte mycket.Emelle skrev 2010-08-08 19:37:01 följande:Gud vad ni handlar!
Vi har en hel del kläder och har ju bestämt oss för vagn men inte beställt ännu.
Ska få låna babysitter och babygym men det är ju en hel del som fortfarande måste inskaffas!
Ska sätta oss och göra en lista...
November går ju åt till julklappar osv och nu är det ju semesterpengar som man snabbt gör av med så Septemer/oktober bli ju våra bebis-shoppa månader
Någon annan som inte "gillar" sin gravidkropp?
Känns ju lite tabu, och trots att jag älskar min bebis och hon är såå planerad och efterlängtad och det är det mysigaste som finns när hon boffar och sprkar därinne så kan jag inte riktigt med det här att gå upp i vikt, större rumpa, ingen midja och hur man orkar mindre, fogar som bråkar och inte kan man ha något som passar bra i klädväg, inte känna sig så där riktigt snygg någonsin...allra minst avklädd! Nu har jag ju en superfin sambo (som är vältränad som få :-/) som ger komplimager dagen lång och som gosar och pratar med magen...men jag kan liksom inte riktigt med det endå...
Jaja, nu fick jag gnälla av mig lite. Är jag ensam om att känna så här?
Och JA, jag känner igen mig! Blä! Min sambo låter exakt som din! Jag tycker min kropp är helt okej om jag tar på mig fina kläder, men naken så känns det hemskt. Känns bara som jag är tjock och äcklig och jag tycker nästan sambon är dum när han säger att jag är vacker. Eftersom jag tycker jag är så osmaklig så kan jag liksom inte få in att han tycker det. Tror bara han säger det för att vara snäll liksom.
Och i fredags på H&M så stod det några tjejer framför mig i kön till provrummet och alla hade så fina kläder som de skulle prova och jag stod genomsvettig och trött med en bunt mammajeans. Då blev jag nästan ledsen. Alla fina kläder är jag för stor för liksom. Bara suktar efter att få komma i form och få köpa RIKTIGA kläder.
Så ja, jag förstår precis.