Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

JAG ÄR ÖVERLYCKLIG!

Idag fick ÄNTLIGEN min sambo känna flera kickar där inifrån! Hjärta ÅH vi blev så glada, båda satt och asgarvade och grät i soffan! Så himla mysigt! Nu gick det nog verkligen upp för honom att det är en liten sak där inne

Ja herregud, det är underbart måste jag säga.

Förresten har vi bestämt att jag ska lägga intensivkursen (körkortet) på is. Ska bara övningsköra allt jag kan med svärfar och plugga teori så får resten bli efter bebis ankomst. Dels känner jag att jag inte har lust att göra halkan höggravid, dels för att vi har så mycket annat som måste fixas och dels för att slippa känna att vi måste leva på ingenting för att ha råd med ett körkort. Det är ju rätt dyrt att punga ut 10 000 i en klumpsumma liksom. Känns bäst såhär, även om det varit skönt med ett körkort. Men men, hellre prioriterar jag min mentala hälsa och att slippa vara rädd att skada bebis. Det finns ju faktiskt bussar om jag nu ska ta mig till nåt som inte finns där vi bor :) 

• Momalicious
    Emelle skrev 2010-08-10 23:05:36 följande:
    Visst är det myyysigt! Min sambo säger också att sen han började känna bebis så är allt mycket roligare...inte för det var tråkigt innan...men ni fattar!!

Körkortet hinner du! Jag var ju 28 när jag tog mitt och hann få tre barn innan, och det funkade ju det med!
    Tack för peppningen, kunde behövas även om det känns helt rätt! {#emotions_dlg.flower}
    Haha, jag fattar precis, men det är nog svårare för dom att ta sig till hela grejen när de inte känner nåt eller så. 
    Härligt är det iaf!
  • Momalicious

God morgon damer! Fick sovmorgon och det var underbart! Inte sovit såhär länge på hur länge som helst. Vaknade och hade jätteont för jag var så kissenödig

Nu sitter jag i sängen med min gravida katt och myser! Idag blir det städdag för oss!

• Momalicious
    Karttikeya skrev 2010-08-11 10:08:44 följande:
    Åh har du en gravid katt? Mysigt ^^

Får också ont när jag är sådär superkissenödig. Känns som om urinblåsan ska explodera ungefär. Ytterst skönt.

Jag måste verkligen köpa en ny behå.. Mina tuttar väller över.. Har väl 85 C nu, har aldrig haft så stora bröst, varit en ganska liten b-kupa förut Förvånad Cool
    Ja det är hur mysigt som helst. Igår fick sambon känna på min mage och idag fick jag känns hennes bebisar haha. Känns skitkonstigt.

Nu ska jag hoppa i säng! Är totalt slut trots att jag vaknade tio och sedan har sovit två timmar i eftermiddags. Herreguuud. Hoppas järntabletterna ger mig mer ork. Fast det står i en gravidbok jag har att om man kan så är det bara bra att vila ett par timmar så jag litar på det

Bebis sparkar på för fullt, så härligt. Så fort jag inte går omkring så sparkar den i princip  
  • Momalicious

Idag är jag i vecka 19+6 vilket betyder....

Du är på dag 140 av 280. (50%).  JAG ÄR HALVVÄGS! Helt sinnessjukt! Längtar helt galet efter bebisen nu!

• Momalicious
    Rockringen skrev 2010-08-12 11:57:54 följande:
    Surfar på namnsidor. Men har inte fastnat för nåt namn än. Har ni redan namn bestämda eller förslag?
    Nej. Vi har förslag men vi kommer inte bestämma oss förrän bebis är ute och vi ser vad h*n ser ut att heta! Ella är dock vår favorit till en tjej, men killar vettitusan om jag har någon favorit. Ska bli skönt att veta om det är en liten hon eller han som kommer. :)
  • Momalicious

Några fler som ska på såndär infoträff på FK? Ni som har barn innan, är det nåt bra man får veta? 
    Känner att det där med FP och allt vad det innebär är en jäkla djungel, så lite extra info där man kan ställa frågor känns lämpligt!

• Momalicious

Jag har iaf bokat en såndär infoträff till nästa månad, den 15e. På så sätt är jag ute i god tid för att få info iaf. Känns skönt!

MFJG skrev 2010-08-12 15:56:15 följande:
    jag tog precis mitt körkort 14.15 hade jag beviset i min hand!
    nu ska det hyras en bil =) 
    Grattis till körkortet! Måste erkänna att jag är lite avundsjuk eftersom jag inte kommer ha nåt körkort innan bebis kommer, men så roligt för dig! Grattis igen!

• Momalicious
    NhjärtaD skrev 2010-08-12 18:16:18 följande:
    Endel har fått svar på mycket endel har fortf inte fattat nått när de gått därifrån....

Okej! Jag har iaf bokat tid för oss till nästa månad. Lika bra att få det överstökat tänker jag! Kan väl inte göra mer skada än nytta, hoppas jag.

Halsbrännan från helvetet idag! FY! 
  • Momalicious
    linn78 skrev 2010-08-12 21:48:39 följande:
    Suck, vad ska dom lägga sig i för?Flört
    Ja det kan man tycka. Sambon och jag är rätt eniga om tjejnamn, det är killnamnen det är värre med. Han tycker typ vi bestämt att det blir Loke om det blir en pojke, men jag är inte så säker. 
    ÄlskarNova skrev 2010-08-12 21:49:25 följande:
    Hej alla! 
    Nu är jag hemma efter en minivecka i Ängelholm. Är så sant som det är sagt: Borta bra men hemma bäst!
    Ska bli såå skönt att sova i sin egen säng och jag sitter gudomligt skönt i vår soffa. Köket hemma känns enormt och katterna har vi saknat ihjäl oss efter! Katt  Tur att man vet att de haft de bra med brorsan som husvakt!  

Imorgon tänkte jag ladda upp lite bilder från veckan och sen är det dags för ny magbild: är 23+1 idag. Lillebror bökar som tusan därinne och hela magen väller upp på olika sidor-är så häftigt att man kan se det nu med! 
    Tänk att han väger ett halvt kilo och är 30cm lång därinne Gravid häftigt! 

Nästa vecka åker vi och beställer barnvagnen förresten! 
    Välkommen hem! Herregud, jag känner mig alltid så efter eftersom jag i princip är sist! Att de är så stora redan. Tänk när folk hade gjort VUL och liknande och tyckte att "OJ vad stort, vår lilla bebis är 7 mm nu" typ haha.
    Jessika82 skrev 2010-08-12 21:50:54 följande:
    Jag la en tvdosa på magen och jag kunde se hur bebisen bökade runt i magen och dosan rörde sig...
    Gjorde jag med igår, låg och fnissade i soffan!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)