Inlägg från: Karttikeya |Visa alla inlägg
  • Karttikeya

December Bebis 2010 :)

Mysmamma70 skrev 2010-11-11 09:00:51 följande:
    Majorima - jag har hostat grönt slem i en vecka nu, det är skitjobbigt för det gör så ont i magen. Besöket hos läkaren igår var inte så upplyftande - det går virus som gärna sitter i med hosta 3-4 veckor...

Ha en fin dag allihopa! {#emotions_dlg.flower}
    Grönt? Förvånad Låter ju inte så skojjigt..
    Ja, det gör ont att hosta för mig också eftersom det känns som jag har träningsvärk i magen.. Skrikandes Stackars bebis som får hoppa omkring..

Jaya: Nej jag har ingen aning om vad detta är. Hoppas inte jag blir sämre, men hostar fortfarande lite slemmigt även om det inte är så mycket. Ingen feber än heller :S

Har varit rent ut sagt kaotiskt på praktiken idag.. Dom är underbemannade och allmänt stressade och man känner sig mest i vägen faktiskt.. Men jag kan sitta mycket, alltid något..
  • Karttikeya
    Mysmamma70 skrev 2010-11-11 15:02:34 följande:
    Och min dotter låg på neo (född i 40+4) pga blodförgiftning orsakad av min GBS.
    Uh, otrevligt.. Rynkar på näsan
  • Karttikeya

Har ont i precis hela kroppen.. Är säkert någon smaskig influensa jag dragit på mig.. Tycker så otroligt synd om mig själv just nu, haha.. *host host*

• Karttikeya

Härligt att höra att din lille kille mår bra, SaraKlippan! Glad

Och rädsla för stort barn? Jag räknar med det, haha.. Det ligger liksom i släkten. Sen får vi se om det stämmer överens på mig, men skulle inte tro att bebisen blir så mycket lättare än 4 kg iaf. Finns väl inget som säger att det måste vara "jobbigare" att föda fram ett så "stort" barn? Jag har läst att större barn "hjälper till" mer. Nu snackar vi 4-4,5 kg, inte 5-6kg's. Det lär ju kännas mer kanske, hah.

• Karttikeya
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-11 21:12:53 följande:
    Man får inte föda större barn än 5kg säger man min var beräknad v 41 4,885g jag fick inte föda men han var ju 5,810g så jag e tacksam min juvel finns i rätta plats Hahaha
    Det kan vara farligt att föda stora barn.

Hur stor blir din ? nyfiken
    Ja, fast 4 kg är ju inte extremt.. Som många här uttrycker är ett "stort barn". Jag menade 4-4,5 kg. Det ska gå att föda normalt utan problem Tungan ute Min mamma födde ju oss tre syskon: 4,2kg, 4,4kg och 4,7 kg. Flört
  • Karttikeya

Nej nu ger jag upp.. Obestämd Hela jag känns som en mörbultad köttbit och halsen är inte snäll alls. Hostan har lugnat sig men lär väl komma igång tills jag går o lägger mig. Kräks

Tur att jag är ledig till på måndag. Rynkar på näsan

• Karttikeya

Jag klagar lite också då. Har en hosta som kommer i intervaller, men inatt har den varit helt OK, precis innan jag somnade så hostade jag i en halvtimma och precis när jag vaknade hostade jag i en timma och nu lite då och då. Under natten har det mest varit rygg och nacke jag känt av. Får nackspärr när jag är förkyld och det går ner i ryggen som jag redan har ont i sedan innan. Lajbans är det. Det blir inte bättre av att jag typ får ont i livmodern av hostan. Känns som om fästena ska gå av när jag vänder på mig.

Vilken rolig helg det kommer bli!

• Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-11-12 09:20:33 följande:
    Jag känner förresten som att jag ska kvävas för min livmoder trycker så på lungorna. Sjukt äckligt! Längtar tills han fixerar sig så han sjunker ner lite.
    Det där känner jag igen, nu verkar den dock lagt sig lite annorlunda, men annars brukar det kännas som jag ska kvävas på höger sida, haha!
  • Karttikeya
    Emelle skrev 2010-11-12 08:14:35 följande:

"God" morgon.

Fyyy vilken natt jag haft. Knappt kunnat sova någonting.

Ont som fan i nedre delen av ryggen och framåt morgontimamrna även mensvärk. Är helt slut idag. Nu lättar det lite dock.

Har börjat må illa med så fort jag äter så nu efter några veckor av en ok graviditet verkar jag få tillbaka all skit och nu känner jag att jag knappt orkar med det här...

Ska lämna minsta på dagis snart och sen ska jag ha frukost date med en kompis... hoppas jag känner mig lite bättre tills dess...

Behövde bara klaga av mig lite...

Usch för illamående! Jag har sluppit det tack och lov. Mådde inte så illa i början heller, kanske har med varandra att göra.

Hoppas du får lite massage av din karl i eftermiddag eller så, så att det lindrar om så bara för stunden Glad
  • Karttikeya
    Willes Mamma 08 skrev 2010-11-12 10:42:16 följande:
    Ja ni tjejer! Nu e de TUGNT både fyskiskt och psykiskt tycker jag! Går in i vecka 37 på måndag! GALET!

Blir galen hur svullen o fet o ful man känner sig och INGA kläder sitter fint längre! BLÄ! Hahha ja man MÅSTE få klaga
    Ja till och med jag, tjockisen herself "var nöjd med dig själv" bla bla bla är sanslöst trött på skalet jag lever i. Stor, ful och vätskefylld. Jag längtar tills jag får lov att gå ner i vikt, tills jag kan gå en promenad längre än fem minuter..

Hatar att vara såhär stor, när jag gick ner i vikt för två år sedan lovade jag mig själv att aldrig bli det igen och titta nu, nu sitter jag här igen. Större än någonsin.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)