Inlägg från: Karttikeya |Visa alla inlägg
  • Karttikeya

December Bebis 2010 :)

Momalicious skrev 2010-11-13 11:22:23 följande:
    Majorima: jag gjorde det när jag hade influensa i somras. Hade aldrig kunnat sova annars. Men eftersom det stod att det inte var några ogynsamma effekter så tänkte jag inte på det. Morfin kan man ju få under förlossningen så det är nog inte farligt antar jag? :)
    Nej jag antar att det inte är det. Då hade väl inte fass vågat skriva som dom gör. Glad
  • Karttikeya
    NhjärtaD skrev 2010-11-13 12:36:17 följande:
    Usch, krya på er alla sjuklingar, hoppas era män tar hand om er!!
    Min är och hjälper en kompis att flytta så jag har inte så mycket nytta av honom idag, haha.. Men annars är han snäll..

Jag har tillochmed orkat städa lite idag trots att jag är sjuk. Men.. Gissa hur jag känner mig nu? Cool Dum som man är så märker man det inte förrän efteråt och det är då man kommer på att "ah, jag kanske borde tagit det lugnt istället.."
  • Karttikeya
    Mysmamma70 skrev 2010-11-13 12:57:26 följande:
    Jag fick Mollipect av läkaren, men har läst att man även ger Cocillana till gravida.
    Mollipect är väl dock slemlösande mer, medan Cocillana "enbart" är hostdämpande och därför ska tas till natten. Köpte Theracough som gör att jag hostat lite mer nu, men å andra sidan känner jag mig mindre slemmig. Glad
  • Karttikeya
    Mysmamma70 skrev 2010-11-13 17:40:20 följande:
    Läkare och farmaceupten sa att den var både dämpande och slemlösande.

Är Theracough ok för gravida?
    Yep. Enligt fass, så det vågar jag lita på Glad
  • Karttikeya

Står som på Cocillana:
     "Kategori A.
    Inga kända risker vid användning under graviditet."

Och "inga ogynsamma effekter på fostret har påvisats"

• Karttikeya
    Mysmamma70 skrev 2010-11-13 17:56:49 följande:
    Vad bra, den är väl receptfri?
    Jajamensan och den smakar skit Skrattande
  • Karttikeya

Min röst blev helt plötsligt väldigt hes och här sitter jag och snörvlar och hostar.. Ingen feber dock, man får väl vara glad för det lilla! Tungan ute

• Karttikeya
    Emelle skrev 2010-11-14 09:40:21 följande:
    2. Ja det var dom(antar att du syftar på förlossningarna, inte barnen)
    1:an tog 19 timmar
    2:an tog ca 2,5 timmar.
    3:an tog ca 2,5 timmar.
    Tiden är inne på förlossningen.
    Oj, tänk om det går ännu fortare nu Förvånad 2,5 timmar känns ju inte mycket..

Min mamma fick regelbundna värkar och var öppen 2 cm eller så när hon kom in med mig i magen, en timma senare var jag född. Det måste ju varit skoj.

Jag hoppas det ska gå lagom fort så att man hänger med..

Idag har jag tappat rösten utöver min förkylning. Det är oerhört frustrerande för varje gång jag försöker prata så blir det bara "visk visk", hur mycket jag än tar i. Så jag får väl helt enkelt hålla tyst idag Skrikandes
  • Karttikeya
    Emelle skrev 2010-11-14 10:08:25 följande:
    Med 2:an var 2,5 på förlossningen kanon. JAg hade kontroll över värkarna och var med jättebra. Lillebror (3:an) smällde på med så mycket värkar utan mellanrum så det var helt fruktansvärt.
    Jag hade ju inte haft värkar så länge hemma heller med honom så det gick superfort!

Jag hoppas på en snabb förlossning den här ggn med. men med värkpauser så jag hinner landa och andas något andetag innan det blir dags för ny smärta...

Hoppas verkligen du kryar på dig...å så får du vara tyst idag så du får rösten tillbaka...
    Ja det är väl iof bra om det inte går för långsamt, haha. Men så man hinner mellanlanda lite som du säger Glad Undrar om man kan önska sig en drömförlossning till jul men ta ut den senare? Jag kanske ska försöka.

Det är så svårt att vara tyst bara.. Tur att karln ska iväg och greja med vår andra bil inför besiktningen så jag inte har någon anledning att prata, haha. Förutom att skälla på hunden då, tror du han tar mig på allvar om jag viskar "nej" åt honom?

Och jag ska praktisera nästan hela nästa vecka. Undrar om det är nu min kropp visar att det kanske är dags att sluta och börja ta det lugnt?

Vad ska du hitta på idag? Skrattande
  • Karttikeya
    Emelle skrev 2010-11-14 14:29:38 följande:
    Jag fattar inte att du orkar praktisera fortfarande. Du är helt otrolig!! STOR eloge för det!!
    Idag har jag varit i stallet tills nu. Vår äldsta dotter har tävlat!
    Vilka tider på dygnet har dina startat?

Bara att bita ihop och se glad ut i princip. Tror inte jag kommer klara av detta dock och är inte i form att praktisera i morgon i vilket fall som helst.. Om jag inte blir mirakulöst bättre till i morgon då förstås.

Vad tävlade hon i? ^^
Svar på tråden December Bebis 2010 :)