Inlägg från: Karttikeya |Visa alla inlägg
  • Karttikeya

December Bebis 2010 :)

Jaya skrev 2010-11-09 09:48:35 följande:
    Jag räknar med iskallt med att fp inte kommer fungera.. då blir man ju positivt överraskad när det går snabb/bra!
    Eller hur! Lika bra Tungan ute
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-09 09:50:35 följande:
    Fusk fia  hahaha så du tänkte vara första gravida som får ut en söt sötnos 1 jan FUSKT hahaha
    Ja men då får vi hålla tummarna att bebben vill ut 1:a av ALLA

Ja gud jag hoppas jag får ut min då.
    För det var samma sak med sonen men då gick jag ju över 8 dagar med honom men fanns ingen tid då läkaren/överläkaren frågade snitt personalen.
    Så jag fick gå över 2 dagar till 10 dagar totalt.
    Så dom har ju sagt till mig på ul o rul att när jag får tul så kan det vara så när överläkaren läser paprena om mina 2 andra graviditeter och om sonen så tror jag med 100% att han inte låter mig gå över mer.
    Då han är beräknad till en stor pojk på Bf datumet men är stor redan nu med.
    Orolig.
    Sambon sa till mig för ca 3 dagar sen att han önskade jag fick snitt så han var med mig förra gången älskar honom mkt men jag vill föda jag vill kunna hålla i honom i handen och njuta av smärtan och se honom tåröd och av glädje.
    Det gjorde han med snittet med direkt när vår son kom ut fick jag en puss på pannan och orden älskar dig gumman det var verkligen underbart.
    Men jag vill ge honom något annat jag vill visa honom att jag kan föda vaginalt med att få kämpa för att få ut hans son.

Nu får vi se vad dem säger om 21 dagar gäller det
    Mmm, jag tänkte satsa på första barnet för året vettu.. Flört

Ja, hur det än går till så är det ju viktigast att ni båda mår bra du och barnet! Och att du slipper samma trauma som förra gången.
    mamma smurfen skrev 2010-11-09 09:49:49 följande:
    *s* ja precis...kan ju säga att man e redo för VAD som HELST från å med NU=)

FAST..ska jag följa "Mönster" så blir de att bebbe kommer ut den 15...
    mina andra e nämligen födda den 15e, var sin månad=),
    ELLER så blir de den 22e nov.. ( Den 22e nov fyller nämligen min kusin år*S* ) 
    för mina ANDRA har nämligen lyckats pricka in att födas på en dag då någon annan i "Nära" släkten  fyller år*S*  min stora föddes på samma dag som min lillebror fyllde 20, å min yngsta fyller år samma dag som min farbror=)
    Haha, ja det följer säkert mönstret då bara för att Skrattande Eller så är det en rebell som väljer det datum du minst anar Flört
  • Karttikeya
    mamma smurfen skrev 2010-11-09 10:13:48 följande:
    *S* Ja OM denna tjjen följer mönstret så är jag glad=)
    Men eftersom "mönstret" redan e brutet, iom att det e en tjej*ler* så verkar de inte bättre än att de blir typ julafton, eller till å md nyårsafton.....för räknat från 9e dec så är de den 30e dec, 3 veckor över tiden ..å de FÅR man ju gå innan man blir igångsatt för överburenhet...så jag försöker vara cooool........*S*

Hur känner du dig krasslig, ine feber å skit hoppas jag? 
    Haha, nej fy för att gå över tre veckor! Det låter lite väl långtråkigt!

Jo, feber och ont i halsen, och i ena örat! Men är inte särskilt snorig så det kanske går över.
  • Karttikeya
    MrsHelgesson skrev 2010-11-09 10:19:17 följande:
    Hur vet man om vattnet går? Jag gick på toaletten för att kissa vilket jag gjorde. Sen ställde jag mig för att borsta tänderna och då är det något som rinner till i trosorna och på golvet. Jag vet inte om det var urin eller fostervatten, det luktade inte urin.
    Hoppsan! Ingen riklig flytning då? För då kan det väl vara fostervatten. Det ska tydligen lukta lite som sperma, haha.. Men inget jag vet något om eftersom jag är förstföderska.
  • Karttikeya
    ansi skrev 2010-11-09 10:14:18 följande:
    Jag känner alltid att jag ligger lite efter eftersom jag alltid måste börja med att läsa ikapp allt ni skrivit sen förra gången jag var inne. Ibland hinner jag inte skriva nåt själv... ;)

Jag vill tacka för svaren angående epidural som jag fick från er. De gjorde mig lite klokare.

Min bebis hickar också mycket nu, minst en gång om dagen. Jag är i v. 33+6 idag. ofta känner jag det långt ner på höger sida.

När vi var hos bm sist, sa hon att huvudet låg nedåt, som det skulle, skönt, tänkte jag. Men jag börjar fundera på hur bebis egentligen ligger för jag känner ryggen och rumpan tydligt på höger sida av min mage, sen får jag sparkar av en liten envis fot som rör sig från naveln och ner och ut mot min vänstra sida. När jag ligger på sidan i sängen, sparkar den rakt ner i madrassen! Stark är den nu, även om den är lite lugnare än förut, kan det göra riktigt ont när den får för sig att böka runt därinne.

Jag undviker att läsa om problem och komplikationer så mycket jag bara kan. Jag är rätt nojjig av mig i vanliga fall och skulle säkert kunna gå runt och inbilla mig att jag hade den ena eller den andra åkomman, om jag visste symptomen på dem. Visst är det bra att det finns mycket information, på nätet och på andra ställen, som man kan ta del av när man behöver, men ibland kan det bli för mycket också.

Ha en bra dag, ni alla och lycka till till dem som har undersökningar och annat som väntar idag.
    Jag känner precis som du, att det hickar långt ner ¨på höger sida. Får även sparkar "mitt i magen" på vänster sida. Och jag känner något som jag antar är rumpan vid mina högra revben.. Men dom ligger ju med benen "vid magen" väl? Så det kanske är därför man känner sprattlet ditåt? Jag har verkligen ingen aning, haha.. Min låg också med huvudet neråt sist. Ska dit igen imorgon, så återstår att se om den fortfarande ligger så.
  • Karttikeya
    mamma smurfen skrev 2010-11-09 10:28:39 följande:
    gillar du the?

Min mamma gjorde alltid citron the, med socker å honung i...de smaka gott, å löste upp slemmet i halsen...lenande vart de oxå vad jag kommer ihåg...kanske något att prova??
    Nej, jag dricker det bara ibland när jag är hos kompisar som inte har kaffe hemma.. Skrattande Men får kika om jag har något the hemma  Cool

Och uppsöka sängen!
  • Karttikeya

Jag tog en dusch istället, så nu sitter jag här och doftar som en fräsch nyponros! *flinar*

Nu kommer riktigt stora snöflingor här! Dom påstod att det skulle lätta framåt tolvsnåret ju, hm.. Cool

• Karttikeya

Har ni också mycket hjärtklappning? Brukar få det när jag ska sova, när jag sitter vid datorn och när jag duschar, av någon anledning.. Sjukt störande, man blir ju inte direkt avslappnad.

• Karttikeya
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-09 12:53:51 följande:
    Ja jag har Hjärklappningar så jävla obehagligt så det inte är sant och att få det när man ska soav o då e man mäst rädd att det skulle stanna till
    Jag får hjärtklappning då jag inte äter mina järntabletter tyvärr för det är då att blodet inte finns så mkt av och hjärtat får jobba jobba jobba allt mer hårdare.
    Nu har jag mina tabletter när jag ja när gravid järnan fungerar att komma ihåg haha
    Men jo jag får detta med.
    Njae, det är väl snarare den ökade blodvolymen och att det är vanligt att blodtrycket sänks som man får hjärtklappning Tungan ute Hjärtat måste pumpa snabbare för att kunna få runt blodet Flört

Äter järntabletter varje dag och får hjärtklappning ändå Cool
  • Karttikeya
    ludicrous skrev 2010-11-09 13:55:52 följande:
    Har inte haft det tidigare, men nu i veckan har jag fått det kanske två gånger. Hatar den känslan :(
    Ja visst är det läskigt. Man kan sitta helt avslappnad och ändå rusar hjärtat som att man joggar jättefort Tungan ute
  • Karttikeya
    ludicrous skrev 2010-11-09 13:58:14 följande:
    Nu blir jag så ledsen. Jag är ju aktiv (tycker jag iaf) med flera promenader om dagen, och minst en som e runt 40-60 min.
    Äter inte så jäkla mkt skit som jag skulle kunna göra ;) och har legat still i vikt i några veckor nu, vilket jag trivs väldigt bra med, men så säger det poff, och så jag har gått upp typ TVÅ jävla kilo på en dag??!?!!!! det kan ju inte vara möjligt?
    Är du säker på att det kommit bara på en dag? Vägde du dig vid samma tidpunkt som igår? Samlar du vatten kanske?
Svar på tråden December Bebis 2010 :)