Inlägg från: Karttikeya |Visa alla inlägg
  • Karttikeya

December Bebis 2010 :)

ludicrous skrev 2010-11-16 11:59:16 följande:
    Ne deppig kanske e fel, känner som du, allt känns bara meningslöst och man vill fixa o dona, men det är för tidigt. Jag vill börja plocka upp säng o skötbord o allt, men vill inte att det ska stå å stirra på mig flera veckor. Antingen får bebis komma typ NU  eller i januari.. men jag är sjukt trött på det nu ;(
    Ja det är för tidigt, då längtar man nog bara ännu mer Obestämd  Men vi klarar detta! Glad Och man får faktiskt gnälla, oavsett sin situation.

Huva, om man skulle bege sig för o tanka bilen kanske...
    Det lustiga med att när jag är sjuk är att jag blir så sanslöst rastlös! Och då får man ju givetvis lida för det sen mångdubbelt om man nu skulle ge vika för den rastlösheten, haha. Hur lär man sig att hålla i tyglarna och inte börja städa lägenheten?
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-11-16 12:05:06 följande:
    Hahaha, nej är det vanligt att man får det? Jag fick dock backa runt ett gathörn i komarken haha.
    Jag kommer knappt ihåg vad jag fick köra, mer än stadskörning, backa runt gathörn, landsväg, vänstersväng och motorväg. Sen resten kommer jag inte ihåg haha.

STORT grattis själv till att du klarade hemtentan! {#emotions_dlg.flower} Var det sista tentan innan bebis nu eller? :)

NU SKA JAG FAKTISKT TA BILEN NER TILL APOTEKET ALLDELES SJÄLV!  
    (Tar typ fem minuter att gå men jag har himlans foglossning idag och ja, ärligt talat så vill jag bara få köra haha)
    Jag har hört flera som fått göra det i alla fall Tungan ute Och jag gjorde det på min uppkörning ^^ Nej det är så lätt man glömmer, men att backa runt hörn var min stora fasa men när jag fick en kyrkomur så gick allting väldigt bra, hahaha..

Tackar så mycket ^^ Nej, jag har en liten och en lite större kvar att skriva, urk! Den sista skriver jag 22a december, haha.. Martin får följa med och hålla i handen Tungan ute

Klart du ska ta bilen!! Kör försiktigt bara Flört Njut av friheten, kommer ihåg att det nästan kändes överväldigande i början, typ "ska jag göra det här själv, coolt!" Skrattande
  • Karttikeya

GOD MORGON! Jag anar en förbättring i min förkylning, hurra! Fick sova till SJU i morse utan sömnavbrott, hallelujah! Sen snarkade jag på lite till och klockan blev visst halv elva. Idag ska jag försöka att inte ta ut något i förskott och därav sitta här lugnt och ligga mycket i sängen. Sen kanske jag orkar lite mer i morgon Tungan ute

• Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-11-17 11:33:10 följande:
    Åh vad härligt!  
    Karttikeya skrev 2010-11-17 11:15:57 följande:
    Vecka 35 idag förresten. JÖSSES! Nu springer tiden iväg!!!!!!!!!!!!!!!! Tungan ute
    Visst gör den?! Jag går in i vecka 35 på fredag, helt sjukt vad tiden går fort!
    Mm, massor med härligt. Har dock ont i halsen som jag inte haft tidigare, skulle inte förvåna mig om jag åker på halsfluss nu också, haha.. Tungan ute

Ja det går nästan läskigt fort.. Snart är det jul och nyår och snart har vi våra barn!! Skrattande Det är med skräckblandad förtjusning man börjar "se fram emot" förlossningen nu tycker jag ^^
  • Karttikeya
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-17 11:49:22 följande:
    Jag har fått hormonsrand den är fortfarande ljus men jag såg den igår och jag ser den nu med
    Över naveln och fortsätter ner till juvelen
    OOh massa blodådrar på magen hahaha
    Jag tror jag har fått det också.. Den är ganska smal men det kanske dom kan vara? En brun smal rand är där iaf. Går från naveln och ner till burret, mwohaha.
  • Karttikeya
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-17 11:55:36 följande:
    Haha burret *Asg* jo det e ju så den e precis som din smal ljusbrun men inte murk men som går ner
    Vad sent den kom haha men nu e den här
    Undrar vad det betyder hahahaha pojke eller flicka hmmmm
    Ja, den kom igår, så precis innan vecka 35 för mig då.
    Tja, jag har ju ingen aning om vad jag väntar. Blir väl bara att vänta och se, höhö! Cool
  • Karttikeya
    Licebe skrev 2010-11-18 22:10:20 följande:

Är det ingen fler som har dåligt järnvärde?

Jag låg på 148 i vecka tio, men sen dalade det ner till 112 och sen upp till 114 och 117,
    sen ner till 114 nu sist.

Och då äter jag ändå tre järntabletter varje dag, plus en "kvinna"tablett som också innehållet järn.Äter även mycket leverpastej, messmör och broccoli.
    Något mer tips om vad man kan göra eller äta för att få upp värdet?

Är det blodvärdet du menar när du skriver 117? För det behöver inte alla gånger ha med just järnet att göra. Kan hända att du har för lite folsyra och b12 i din kost också, vilka hjälper till ihop med järnet för att blodvärdet ska ligga bra. Som gravid är det extra viktigt att få i sig av dessa då man behöver mer än "normala" kvinnor. När inte enbart järn hjälpte mig så slängde jag i mig extra av folsyra och b12, vips steg det från 112 till 134 på bara tre veckor Glad

Behöver ju inte vara så i ditt fall, men skadar inte att testa.
  • Karttikeya
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-19 13:48:27 följande:
    Får man ta hostmedicin när man är gravid ?
    Hostar så mkt att jag håller på att spy.
    Det gör ont och är jobbigt.
    Massa slem som inte går bort
    Theracough är slemlösande och hostdämpande, verkar dock bara slemlösande på mig, vilket ju lättar hostan i långa loppet i alla fall.

Cocillana, är receptbelagt men skitbra, verkar hostdämpande enbart. Sägs att det ska lösa slem lite också, men nja. Jag tycker det varit skönt att ta det på natten.

Men kan rekomendera theracough iaf, receptfritt.

Båda kan man ta när man är gravid Glad
Svar på tråden December Bebis 2010 :)