Inlägg från: Karttikeya |Visa alla inlägg
  • Karttikeya

December Bebis 2010 :)

ÄlskarNova skrev 2010-11-03 16:58:02 följande:
    hihi! Sicken kille! Katt ser bestämd ut! så himla gullig!

och här är vår "lilla" Elvis, fast vi kallar honom för Nisse. För han ser faktiskt mer ut som en Nils nu än som en Elvis. 3år och ca.5,5kg. (sambon som håller sin älskling är orakad och tufsig i håret, mkt snyggare när han fixat till det

Ja, det kan man säga. Envis som synden är han. Men han är ganska söt för han har det mest omanliga "mjau" som finns.. Skrattande Kan inte se din bild Rynkar på näsan
  • Karttikeya
    NhjärtaD skrev 2010-11-04 11:07:51 följande:
    Äter med clementiner Men slipper halsbrännan oftast, den kommer & går som allt annat!
    Samma här, det kommer och går. Men jag kör på den ännu surare varianten satsumas.. Tungan ute Klarar inte av den där äckligt söta smaken som clementiner kan ha ibland Tungan ute
  • Karttikeya
    Stefanie skrev 2010-11-04 13:29:58 följande:
    När jag ringde i maj och frågade hur det fungerade med föräldrapengen sa dem till mig att jag skulle skicka in alla lönespecar för mina frilansuppdrag och extrajobb under senaste året nu när vi håller på med alla papper. Så det tänker jag skicka i samtidigt som arbetsgivarintyg, studieförsäkran och allt vad det nu kan vara som ska in...
    Ujj, ska man skicka in studieförsäkran ocskå? Man får väl inte mer än 180 kr om dagen ändå? Trodde bara att moderskapsintyget skulle in och att det sen kom ytterligare grejer man skulle fylla i Obestämd
  • Karttikeya
    MrsHelgesson skrev 2010-11-04 14:03:24 följande:
    Herregud, nu börjar det hända grejer hela tiden verkar det som. Igår var jag ju inne på förlossningen pga smärtsamma förvärkar. Den inre livmodermunnen har börjat öppna sig, tappen är mjuk och är/var 3 cm. Mina förvärkar har fortsatt idag och det trycker neråt så fort jag ställer mig upp. Barnet har sjunkit ner och NU har jag börjat få annan färg på flytningarna. Ljusbruna små klumpar. Det har jag inte sett någon gång tidigare under graviditeten. Jag är i vecka 35+4. Dags att packa BB-väskan på riktigt kanske? =)
    Sedär ^^ Vem vet, inom kort kanske du har din bebis Glad
  • Karttikeya
    ondar skrev 2010-11-04 15:19:26 följande:
    Verkar som om de första bristningarna kom idag 35+1 :).
    Eller så har hundens klor gjort märken på magen när han låg i mitt knä förut utan att jag har märkt något.
    Det var ingenting på magen i morse när jag duschade men nu helt plötsligt har jag tre ränder på ena sidan o två på andra. Kan det gå så fort?
    Återstår väl o se om det är taxens gåva eller huden som inte orkar mera. Mig kvittar det egentligen, har redan så mkt ärr osv på min kropp så några märken till gör ingen större skillnad:). Är väldigt nöjd med mig själv ändå ;P
    Ja dom har en tendens att bara komma.. Cool Grattis! Flört
  • Karttikeya
    ondar skrev 2010-11-04 15:24:41 följande:
    Haha tackar ;D. Wow, lite häftigt ändå att det går så fort:), tänk om man va lika flitig som en bristning:P
    Haha ja, bara "pang" vettu.. Cool

Moma, min mage är väldigt söt den också, rosa fina ränder!
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-11-05 06:30:34 följande:
    Jag är verkligen skitorolig att bebisen ska dö i magen i slutet av grav. Typ att moderkakan inte ska fungera som den ska. Usch vad hemskt det är! Tänk att vara precis på mållinjen (eller kanske över den) och så dör bebis :(
    Fast går du över länge får du komma på koll i princip varje dag och då ser dom nog om moderkakan fungerar sämre osv. Jag hoppas vi slipper gå över så länge som tre veckor, det räcker med en fyra-fem dagar Flört

Är också orolig över att bebis ska dö, speciellt nu när allt gått så himla bra.. Nu är det bara slutspurten kvar liksom.. Man har ju hört massor av skräckhistorier Obestämd Men som någon skrev, man får försöka njuta istället, även om det är jättesvårt. Idag är det fredag och då är det fredagsmys! Glad

Först ska jag bara skriva tenta i läkemedelsberäkning.
  • Karttikeya
    ondar skrev 2010-11-05 08:52:01 följande:
    Fyller 26 idag. Sista födelsedagen som "omamma" som någon skrev på min facebook igår:). Hihi.
    Mamma var inne igår på kaffe o kaka och jag fick en så himla fin present <3.
    En kamera! Det har jag önskat mig hett i så många år men aldrig haft råd att köpa själv. Vi köper egentligen inte så där dyra presenter till varann i familjen, om vi ens köper nåt. Så blev rörd, glad och chockad.
    Nu kan bebis fotas med annat än mobilkameran när den kikar ut:D:D:D.
    Så idag ska jag o taxen ut och fota hela dagen, om han bara vaknar någon gång- slappisen Hjärta
    Grattis! Jag fick en kamera av sambon på min födelsedag, underbart! Kommer användas ordentligt sen när bebis kommit Glad 

Sen är det ju trevligt att ha en egen väldigt bra kamera till bröllopet sen i maj också Cool
  • Karttikeya
    Selina04 skrev 2010-11-05 10:20:09 följande:
    Ush jag känner mig såå ledsen o nere nu och ser det som lite synd om mig jag vet, men jag blev inlagd igår pga av mitt blodtryck och jag vill verkligen inte!!!!

Jag är skitledsen över att ligga här när jag känner mig bra. Bebisen mådde jättebra, alla blodvärden är bra och inget fel på urinen men mitt tryck är högt.

Jag mår dåligt över att ligga här-det är väl hormoner! Sambon o jag träffas egentligen som bäst fredag-måndag då han jobbar natt resten o nu ska jag ligga här hela helgen och det gör mig ledsen.

Lika dant mina vovvar saknar jag ngt sååå enormt!!

Behövde väl skriva av mig bara ='(
    Usch vad tråkigt? Hur högt är det? Obestämd Känns ju konstigt att dom lägger in dig när allt annat är bra, men är väl iof bra att dom tar det säkra före det osäkra..
Svar på tråden December Bebis 2010 :)