• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Momalicious
    Luna02 skrev 2010-08-03 13:22:04 följande:
    Hej igen!

Det här kanske låter dumt men hur vet man att det är bebisen som rör sig?
    jag känner mest på kvällarna när jag ligger still som bubblor inne i magen svårt att förklara.

Nu när jag jobbar för fullt skulle jag vilja veta vart ni köper er stödbälte för själv sitter jag ner hela tiden och får så ont i ryggen
    Jag var inte säker förrän jag var säker, bättre än så kan jag inte förklara tyvärr. Jag har nog känt rörelser ett tag innan jag var säker, då kändes det lite som bubblor eller nåt sånt, men nu är jag säker för nu känns det liksom.. mer. Himla bra svar
  • Ebebis08

29 december fick vi på Rul.. härliga datum, ska knipa som aldrig förr hahha!

Mina hormoner spökar rejält vilket är riktigt jobbigt.. jag känner mig ledsen och arg på samma gång över små saker.. har sagt 3 gånger till min sambo att jag ska flytta.. han vet varken ut eller in.. och jag vill ju inte flytta heller jag bara säger så i all hast för det känns som jag är ensamst i världen emellan åt.. det är väl bara jag som larvar mig förstår jag... Någon mer som är en "häxa"? :)

• ondar
    Momalicious skrev 2010-08-03 12:28:49 följande:
    Jag tror "felet" du gör är att du äter så mycket så sent. Jag vet t.ex. på jul när man i vår familj ofta äter janssonen som nattamat så vaknar jag döhungrig nästa morgon. I vanliga fall brukar jag äta nåt lätt innan jag lägger mig och då händer itne det. Mitt tips är att försöka äta middag tidigare och äta nåt lättare, typ yoghurt med lite frukt och kanske macka till till kvällsmat. Det brukar bli bättre då. Men under dagarna är jag med hungrig typ hela tiden. Dock itne när jag är sjuk nu men annars!
    Det var så jag gjorde innan, men då vaknade jag två istället av hungerObestämd. Körde med att äta sista lagade målet vid sex ungefär och sen äta fil och knäckebröd/smörgås vid åtta-nio precis när ja skulle sova för att inte somna hungrig. Funkade inte. Provade då bla att senarelägga sista målet så jag åt det sista stora målet innan säng-funkade inte.
    Och nu provade jag då det här, att äta efter vanliga schemat o sen sist av allt så sent som tio försöka stilla hungern som tyvärr inte funkade det heller.

Det är inte alltid ett problem- men oftast.

Det är likadant på jobbet, äter en ordentlig frukost vid fem-halv sex och sen vid sju när jag börjar jobba är jag lika hungrig igen, så ibland är jag så svimfärdig av hunger att ja får äta något lagat vid halv tio och sen äta lunch igen halv tolv. För att sen äta klockan två när jag kommer hem från jobbet.
    STORA matproblem mao:(.

Vill då tillägga att jag inte äter skräpmat utan är rätt noga med vad jag äter och äter nyttig mat. Men även innan grav kunde jag utan problem äta en familjepizza själv och ligger trots det alltid på runt 60kg (167 lång). Rör mig dock väldigt mkt såklart eftersom jag är hundägare och jobbar inom hemtjänsten där vi går från hem till hem.

Tusen tack för svaret iaf, en på jobbet tipsade om att det kanske är halsbrännan som lurar mig att tro att det är hunger men trots att det är snarlika känslor så känner jag skillnad på dem..
    Får fråga BM när jag ska dit den 19 om hon har några tips för så här kan jag bara inte fortsätta ungefär lika länge till.
  • Stefanie
    Hej igen!

jag känner mest på kvällarna när jag ligger still som bubblor inne i magen svårt att förklara.

Nu när jag jobbar för fullt skulle jag vilja veta vart ni köper er stödbälte för själv sitter jag ner hela tiden och får så ont i ryggen
    Jag tycker inte att det är en dum fråga, jag undrade också.

Jag gick länge och kände efter och trodde att jag "kanske kände nu" men sen en dag så kände jag och då det var helt självklart. Folk säger att man lätt kan blanda ihop sparkarna med luft i magen eller så, men jag tycker att det kändes på ett annat sätt, redan från början. Det bubblar, det gör det, men det liknar ingenting jag känt innan.

Nu känns det starkare och mer som att någon petar med ett finger ganska hårt inifrån. Det börjar känns mer som sparkar än som bubblor helt enkelt. 

Jag går in i vecka 20 på torsdag, började känna för en och en halv-två veckor sedan. 
  • delifi2
    Hej igen!

Svårt hur förklara när man känner bebisen, men upprepar sig samma rörelser flera ggr om dagen eller just när du går å lägger di så kan du vara rätt säker på att det är bebisen, är bebisen van vid att du rör dig mycket så brukar den röra sig mycket när du är still. Är det samma bubbelkänslor varje gång du är still är det nog bebisen.

Jag köpte mitt bälte på en "sjuk"affär, där har de hjälpmedel mot lite allt möjligt, ska du köpa ett bälte så satsa på ett som är lite större och ger stöd åt magen, inte det gråa för det skaver ofta in mot magen.
  • Sandragumman
    Hej igen!

Dom sa åt mig att de oftast känns som när de bubblar i magen av gaser, fast om de är bebisen så kommer de inga "pipande/gurglande" ljud.... men inom sin tid så vet du själv om de var bebisen du kände när du börjar känna mera så att säga.... då får man de som bekräftat....

Är de första? vilken vecka är du i?
  • Emelle
    Hej igen!

www.gulrehab.se
  • Emelle
    Hej igen!

Här kommer rätt länk

http://www.gulare.com/shop/index.php
Svar på tråden December Bebis 2010 :)