• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Caroline L
    ludicrous skrev 2010-08-03 20:01:06 följande:
    Ganska säkra är vi, vi såg det ju trots allt båda två. Å tänkte på det Emelle's bm sagt, att hade det varit en kille hade det varit något "där", o nu var det ju nått iaf :D
    Har du inte någon bild?
  • Stoce

Momalicious: Tack! Ja, ibland är man för snäll. Nu har jag visserligen inte sagt till på skarpen, men känns ändå väldigt skönt att ha bestämt mig för att inte åka dit mer. Vår svärmor och svärfar är världens bästa och gör ingen som helst skillnad mellan barnbarnen. Pratade faktiskt med henne om detta idag, och hon tyckte också att jag tagit rätt beslut. Hon försäkrade att alla barnbarnen är lika älskade och efterlängtade, och det hoppades hon att jag förstod. Det gör jag

Trist när ni planerat shopping och inte kunde... att få gå i babyaffärerna när vi åkte på semester var ju det som hägrade mest. Men i och för sig, ni har ju det myset kvar nu.

s89: Man lär sig väl med åren får jag ser det som. Även om man själv vill väl, så verkar det inte alltid gå hem. Man kanske ska se verkligheten lite bistrare, men det vill jag inte heller göra. Nu har jag i alla fall kommit till insikt med detta, och känner mig starkare efter att ha bestämt mig för att inte umgås med dem längre.

Ja, det är verkligen helt underbart att känna bebis. Nu har jag suttit vid datorn i en timme ungefär, och bebis har snurrat på konstant i princip. Det är verkligen världens härligaste känsla, bubblar till av skratt ibland och sitter med ett fånigt leende då man känner sitt lilla mirakel. Och på tal om mirakel, jag tycker Mira är fint om det blir en flicka. Då kläcker sambon ur sig: "Men, den kan ju heta Mi-Rakel om det är en flicka." Han är en stor norrländsk karlakarl som annars inte visar särskilt mycket känslor, så detta kom som en riktig "chock". Haha, så söt han är.

• MajMamman08

Hej tjejer!

kommer nog inte hinna spendera lika mycket tid här inne nu som innan då vi e i full gång med renoveringen Men kikar in då o då....så glöm inte bort mig,hihi

Grattis till killen Ludicrous

Stoce: Ja försök o inte ta åt dig,bara hon själv som mår dåligt över att andra e lyckliga. Du är bäst o njut nu i fulla drag som gravid,de ska man göra

Grattis till alla som fått känna bebis med Våran bebis sparkar för fullt i magen ibland nästan lite obehagligt då den sparkar på lustiga ställen,hehe! Kittlar till ibland me

kramar så länge o hoppas alla som e sjuka blir friska snart!!

• s89
    Stoce skrev 2010-08-03 20:14:15 följande:
    Momalicious: Tack! Ja, ibland är man för snäll. Nu har jag visserligen inte sagt till på skarpen, men känns ändå väldigt skönt att ha bestämt mig för att inte åka dit mer. Vår svärmor och svärfar är världens bästa och gör ingen som helst skillnad mellan barnbarnen. Pratade faktiskt med henne om detta idag, och hon tyckte också att jag tagit rätt beslut. Hon försäkrade att alla barnbarnen är lika älskade och efterlängtade, och det hoppades hon att jag förstod. Det gör jag

Trist när ni planerat shopping och inte kunde... att få gå i babyaffärerna när vi åkte på semester var ju det som hägrade mest. Men i och för sig, ni har ju det myset kvar nu.

s89: Man lär sig väl med åren får jag ser det som. Även om man själv vill väl, så verkar det inte alltid gå hem. Man kanske ska se verkligheten lite bistrare, men det vill jag inte heller göra. Nu har jag i alla fall kommit till insikt med detta, och känner mig starkare efter att ha bestämt mig för att inte umgås med dem längre.

Ja, det är verkligen helt underbart att känna bebis. Nu har jag suttit vid datorn i en timme ungefär, och bebis har snurrat på konstant i princip. Det är verkligen världens härligaste känsla, bubblar till av skratt ibland och sitter med ett fånigt leende då man känner sitt lilla mirakel. Och på tal om mirakel, jag tycker Mira är fint om det blir en flicka. Då kläcker sambon ur sig: "Men, den kan ju heta Mi-Rakel om det är en flicka." Han är en stor norrländsk karlakarl som annars inte visar särskilt mycket känslor, så detta kom som en riktig "chock". Haha, så söt han är.
    Bra beslut tycker jag..! 

Hehe.. Ja Mira är ett fint namn :) Finns massa. Jag gillar väldigt mkt korta namnSkrattande Vet ej varför. 
  • s89
    MajMamman08 skrev 2010-08-03 20:14:21 följande:
    Hej tjejer!

kommer nog inte hinna spendera lika mycket tid här inne nu som innan då vi e i full gång med renoveringen Men kikar in då o då....så glöm inte bort mig,hihi

Grattis till killen Ludicrous

Stoce: Ja försök o inte ta åt dig,bara hon själv som mår dåligt över att andra e lyckliga. Du är bäst o njut nu i fulla drag som gravid,de ska man göra

Grattis till alla som fått känna bebis med Våran bebis sparkar för fullt i magen ibland nästan lite obehagligt då den sparkar på lustiga ställen,hehe! Kittlar till ibland me

kramar så länge o hoppas alla som e sjuka blir friska snart!!
    Klart vi inte glömmer bort dig vännen!! Skrattande Förstår att ni har mkt att göra. Renovering tar tid. Puh. Men skönt när det är klart Skrattande
    Myspys!

Kram på dig o bebben..Gravid
  • Luna02

Tack för alla svar!!

Nu kan jag säkert säga att jag känner bebisen speciellt på kvällarna men när kan man börja känna sparkarna så min sambo kan se.

Glömde att säga att jag är i v.21 20+6 :)

Tack för hemsidan ska verkligen kolla in det!

har ni några bra tips på vad man gör när man har ont i ryggen :( jag sitter framför datorn hela dan på jobbet och även om jag kissar ofta har jag otroligt ont när jag kommer hem och när jag ligger ner en stund så kan svanken bara knäckas till ...förklarar jag bra?

• s89
    Luna02 skrev 2010-08-03 22:16:05 följande:

Tack för alla svar!!

Nu kan jag säkert säga att jag känner bebisen speciellt på kvällarna men när kan man börja känna sparkarna så min sambo kan se.

Glömde att säga att jag är i v.21 20+6 :)

Tack för hemsidan ska verkligen kolla in det!

har ni några bra tips på vad man gör när man har ont i ryggen :( jag sitter framför datorn hela dan på jobbet och även om jag kissar ofta har jag otroligt ont när jag kommer hem och när jag ligger ner en stund så kan svanken bara knäckas till ...förklarar jag bra?

Att kunna se sparkarna/känna sparkana utanpå magen är jätteolika. Vi kände våran knodd för ca 1 vecka sen. Är i v 21(20+5) idag. Så det är jätteolika. Har du foglossning tror du?
    Isåfall kan du testa ett avlastningsbälte som finns hos sjukgymnasten. Har dock inte hjälpt mig, men vissa hjälper det jättebra på.
    Värt att testa om du känner att du har mkt ont.
  • delifi2

kom ihåg att när man har ont i ryggen så vill man ju gärna svanka, GÖR INTE DET!!!!!

det förvärrar bara, nåt som man kan göra är en ryggövning, man står på alla 4 och böjer upp ryggen i en båge, då sträcks ryggen.

Sen när man går/står/sitter försök sträcka på er, precis som om nån drar er rakt upp i håret.

Ni som istter mycket på dagarna, köp en svank kudde så känns det skönare

• ondar

Verkar vara vanligt att omgivningen tror att deras barn ska glömmas bort när ett nytt kommer- det är likadant här tyvärr:(. Skitjobbigt är det för man blir ju själv väldigt ledsen som ska behöva "bära på det". Älskar ungen det handlar om över allt annat och skulle aldrig sluta älska denne mindre för att jag får ett eget barn och vet att det är likdant för övriga i släkten. sen att tiden tyvärr inte alltid räcker till är ju en annan femma.

Min Liten i magen har de senaste dagarna börjat leva rövare som attans:), nu är det oftast ett flertal sparkar på raken och igår kväll kunde känna på utsidan massvis av gånger:). Så nu måste jag och Pappan ses snart så han får uppleva det härHjärta

Svar på tråden December Bebis 2010 :)