• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Karttikeya

Jag har på något vänster lyckats sträcka mig i ryggen. Tror det var när jag lyfte ner min cykel från cykelstället på bilen igår. När jag kom upp i lägenheten efter det så började det hugga vid skulderbladet på höger sida. Sitter i idag också, när min karl masserade igår skrek jag i princip av smärta så det fick han inte fortsätta med. Kul det ska bli att jobba tre dagar i rad nu.

Men det är dessa tre dagar, sen fyra dagar i nästa vecka, sen har jag jobbat KLART för denna sommar!!

• Sandragumman
    ludicrous skrev 2010-08-03 17:55:11 följande:
    Både jag och sambon tyckte oss kunna se att det är en liten pojke som kommer kika ut sen :) först såg jag men ville inte säga nått eftersom sambon inte ville veta, men efter några minuter sa även han " såg du pungen!!?" såvi blir förvånade om det kommer ut en tös :)
    hahahahprecis så var de för oss oxå.... får väl se sen då om vi är experter för BM ville inte avslöja nå eftersom sambon inte ville veta..... hahahah
  • MFJG

Hej allihopa!
    Hoppas ni mår bra/ok/bättre!? Själv är det samma status.
    Dock med en ökad aptit. Hungrig som en varg=)

• SaraTheres

Hej tjejer,

Jag undrar om ni kan hjälpa mig lite med en fråga jag har? Jag är i v 20+5 och ska flyga till Köpenhamn i jobbet nästa vecka. Är det något jag bör tänka på? Något jag ska undvika mm? Jag vet att det är ok att flyga och så men jag tänkte mest på säkerhetskontrollerna eller nåt (röntgen...). Det här känns som en jättefånig fråga men ni verkar ju vara allvetande Flört så var annars ska man ställa frågan... (BM iof)

Min chef vill även att jag ska flyga till england i oktober men det har jag sagt absolut nej till och det förstod hon. Det är för nära tycker jag, vågar inte riskera nåt. Annars måste jag säga att min chef är kanon. Det verkar som om jag ska få göra ett projektarbete fram tills jag går på föräldrarledighet. Detta projekt ska eg vara klart i mitten/slutet på oktober så det kommer att trappas ner lagom tills jag går, förhoppningsvis får jag det riktigt lugnt de sista veckorna på jobbet. Jag ska försöka jobba till den sista november har jag sagt till chefen. (BF 16/12)

• Momalicious
    SaraTheres skrev 2010-08-04 09:10:57 följande:
    Hej tjejer,

Jag undrar om ni kan hjälpa mig lite med en fråga jag har? Jag är i v 20+5 och ska flyga till Köpenhamn i jobbet nästa vecka. Är det något jag bör tänka på? Något jag ska undvika mm? Jag vet att det är ok att flyga och så men jag tänkte mest på säkerhetskontrollerna eller nåt (röntgen...). Det här känns som en jättefånig fråga men ni verkar ju vara allvetande Flört så var annars ska man ställa frågan... (BM iof)

Min chef vill även att jag ska flyga till england i oktober men det har jag sagt absolut nej till och det förstod hon. Det är för nära tycker jag, vågar inte riskera nåt. Annars måste jag säga att min chef är kanon. Det verkar som om jag ska få göra ett projektarbete fram tills jag går på föräldrarledighet. Detta projekt ska eg vara klart i mitten/slutet på oktober så det kommer att trappas ner lagom tills jag går, förhoppningsvis får jag det riktigt lugnt de sista veckorna på jobbet. Jag ska försöka jobba till den sista november har jag sagt till chefen. (BF 16/12)
    Vad roligt att du frågade för jag fick precis ett mejl från pampers där det står såhär :

FLYGPLATSENS METALLDETEKTORER

är helt ofarliga för gravida. Bara ditt bagage röntgas.

Så jag skulle tippa på att det inte är någon fara så länge du inte planerar att typ gömma knark i ändtarmen och de kommer på dig och vill röntga dig ;) 

• Jaya

hej alla! hur är det idag? jag sambon och svärföräldrarna var ute på en roadtrip igår. vi körde runt i skåne, vombsjön, sjöbo, ystad, simrishamn ,kristianstad och avslutade med en jättemiddag i Norje utawmfös sölvesborg på Sweden Rock restaurangen. efter en sådan heldag så hade bebis disco hela natten och idag är mina fötter svullna och hela min kropp skriker efter vila. men nu har vi iaf hittat på ngt haha. nu har äntligen svärfar börjat prata om bebisen och hur kul det kommer att bli. (han hoppas dock på en liten pojk som kan bli den nye sågmästaren, "men det är klart töser kan väl med lära sig såga".

????? ??????¯? ?????December 2010?
  • Momalicious

Åååååh jag blir så trött! Vi kommer inte kunna flytta förrän november! Och vi har absolut INGET utrymme i den här lägenheten för att köpa på oss massa bebissaker som tar plats. Får panik. Vet inte hur vi ska göra.. Får väl köpa allt och ställa hos min mamma, men hur kul känns det? Och tänk om bebisen kommer för tidigt? Jag menar, det kan ju faktiskt hända. Och då har vi allt hos min mamma som ska tas hit och fixas iordning. ÅHÅÅHÅH. Blir sur.
    Fördelen med lägenheten är att vi FÅR diskmaskinen och en extra kyl/frys som han köpt dit. Ibland är det bra att byta lägenhet med en kompis.

Vi ska köpa till en tvättmaskin/torktumlare också. Är det okej att få panik över det här? Eller spela roll, det får jag ändå.. PUST.

• delifi2

Är oxå  trött som bara den, hela tiden, bara kortare perioder jag känner mig pigg.

Äter niferex men jag tycker inte de  har hjälpt mig alls mot tröttheten iaf.

De flesta verkar bli hårda i magen av järntabletter jag blir tvärtom, vet inte vilket jag skulle tycka var värst vara dålig i magen eller hård i magen

Svar på tråden December Bebis 2010 :)