• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • ondar
    s89 skrev 2010-08-04 17:06:09 följande:
    Hej alla goa o glada!! Skrattande

En fråga till er.

Jag har känt att det vibrerar o skakar till lite i magen ibland. Undrar vad detta kan vara...Någon som känt likadant? Glad Funderar på om det är bebisen som vänder på sig eller om det är hicka. Är ju inte ofta, men ibland så vibbar det ordentligt.. hehe.

Kram 
    Jag har läst om det i andra trådar och då nämna anledningar som att bebis kissar, hickar osv. Några trådar om det finner du här: www.familjeliv.se/Forum-2-114/m42532945.html 
    Solig
  • ondar

Varning för gnäll

Har vart på världens sämsta humör idag på jobbet. Kom över mig så fort jag kom in på kontoret och mötte kvinnan som dagligen bokstavligen hackar på mig för att min mage är SÅÅÅÅ LITEN!!! OCh gärna några hångarv därefter.
    Från landet hon kommer är de väldigt smala allihop så är inte alls konstigt om hon är van vid att alla ser ut som elefanter vid 5e månaden. Men nu är vi faktiskt olika från person till person och dessutom är inte min mage speciellt liten*morr*
    Det har gått så långt att jag försöker dölja magen när ja ser henne för att jag inte orkar mer.
    Har sagt åt henne tusen gånger men hon lyssnar inte. Bara hånskrattar o fortsätter tala om för alla som lyssnar hur min mage ser ut osv.
    O är det inte magen någon kommenterar så är det något annat, att det inte alls är säkert att bebis kommer den 7dec som beräknat (som om jag är en idiot o inte fattar det själv), att ja e korkad som undviker vissa saker för att bla bla bla minsann har femtio *överdriver* friska barn och hon gjorde minsann det under sin grav.  m.m.

Varför kan vi inte få sköta oss själva?

ALLA har en åsikt om allting, allt från en vårdtagares hårfrisörska till anhöriga osv. Varför kunde inte magen vart så liten att den gick att dölja istället så jag slapp idioterna. Jag längtar tills jag kan gå hem och vara hemma med min bebis och sen hoppas jag att jag kan jobba nån annanstans efter ett halvår/år när det e dags o gå ut igen..

• s89
    ondar skrev 2010-08-04 18:31:01 följande:
    Varning för gnäll

Har vart på världens sämsta humör idag på jobbet. Kom över mig så fort jag kom in på kontoret och mötte kvinnan som dagligen bokstavligen hackar på mig för att min mage är SÅÅÅÅ LITEN!!! OCh gärna några hångarv därefter.
    Från landet hon kommer är de väldigt smala allihop så är inte alls konstigt om hon är van vid att alla ser ut som elefanter vid 5e månaden. Men nu är vi faktiskt olika från person till person och dessutom är inte min mage speciellt liten*morr*
    Det har gått så långt att jag försöker dölja magen när ja ser henne för att jag inte orkar mer.
    Har sagt åt henne tusen gånger men hon lyssnar inte. Bara hånskrattar o fortsätter tala om för alla som lyssnar hur min mage ser ut osv.
    O är det inte magen någon kommenterar så är det något annat, att det inte alls är säkert att bebis kommer den 7dec som beräknat (som om jag är en idiot o inte fattar det själv), att ja e korkad som undviker vissa saker för att bla bla bla minsann har femtio *överdriver* friska barn och hon gjorde minsann det under sin grav.  m.m.

ALLA har en åsikt om allting, allt från en vårdtagares hårfrisörska till anhöriga osv. Varför kunde inte magen vart så liten att den gick att dölja istället så jag slapp idioterna. Jag längtar tills jag kan gå hem och vara hemma med min bebis och sen hoppas jag att jag kan jobba nån annanstans efter ett halvår/år när det e dags o gå ut igen..
    Fy vilken hemsk människa som beter sig så! Demon
    Så får man bara inte bli behandlad.. Tänk om du hade sagt till henne o klagat på hur smal hon är osv.
    Hade hon nog inte gillat.
    Finns tyvärr elaka människor överallt, bara att försöka skita i. Förstår att det inte är lätt på en arbetsplats, men finns det ingen ansvarig som du kan ta upp problemet med?
    Hon måste ju må dåligt själv när hon håller på så..
    Håller med, alla tycker o tänker olika, men man får absolut inte göra någon illa o såra någon!!
    Inte vuxet någonstans!
    Försök att inte bry dig, tror du är jättefin som du är! Glad Skönt att slippa dem sen när du ska hem, då får du söka annat under tiden,.

Kram 
  • SaraTheres
    3 barns mamma84 skrev 2010-08-04 15:43:16 följande:
    Någon mer än jag som äter som en häst nu äter o äter blir aldrig mätt hahaha Elias äter mig innefrån

Idag går jag oxå in i vecka 21
    Tvärtom för mig faktiskt. Blir mätt på bara en halv portion och kan inte ens äta middag om jag ätit lunch, vilket jag kunde förut. Nu blir det mest mackor o fil på kvällarna. Sambon tycker jag är jättetråkig som inte äter middag med honom längre.
  • Momalicious
    2 barns bmamma84 skrev 2010-08-04 15:43:16 följande:
    Någon mer än jag som äter som en häst nu äter o äter blir aldrig mätt hahaha Elias äter mig innefrån

Idag går jag oxå in i vecka 21
    Japp, idag åt jag nästan dubbelt så mycket till middag som min sambo haha. Det har ALDRIG hänt innan. Dock skyller jag på att jag knappt ätit när jag varit som sjukast. Det var helt galet. Ett STORT lass spaghetti och köttfärssås haha. 
    ondar skrev 2010-08-04 18:31:01 följande:
    Varning för gnäll

Idiot! Hon är väl förmodligen en person som är väldigt osäker på sig själv och måste klaga på andra för att känna sig bra. Jag har också märkt att folk verkar tycka att det är okej att säga vad som helst när man är gravid. När blev det en allmän rättighet att kommentera folks val i livet hur som helst?

Jag har också fått ett par sura kommentarer, t.ex. har en kompis (som jag faktiskt sa upp kontakten med efter denna händelse, men hon har gjort annat med) sagt att vårt barn förmodligen kommer dö PSD eller att moderkakan kommer lossna och barnet dör i magen osv pga jag rökte innan jag blev gravid. Vem FAN säger så? Hon är dessutom själv gravid så hon vet ju att man inte direkt är okänslig då. Idiot.

Har även fått liksom kastat i mitt ansikte att jag är såååå dum och att vi förstör våra liv, för nu kan vi minsann inte festa varje helg och göra vad vi vill. Nej, vi kan inte göra precis vad vi vill hela tiden,  men för det första så festar vi ändå inte alls i princip. Min sambo har festat på riktigt en gång sen jag blev gravid, och då kom han hem tidigt. Så, vi är tydligen dumma i huvudet för att vi känner att det är mer meningsfullt att skaffa barn än att supa som fan varje helg. Och dessutom påstår denna människa att hon minsann är mer ansvarsfull men hon ska iiiinte ha barn än. Japp, det tyder på mer mognad och ansvarsfullhet att lämna bort sin hund till sin mamma varje dag. Japp.

Så ja, jag förstår dig verkligen. Kram Hjärta 
    SaraTheres skrev 2010-08-04 20:41:16 följande:
    Tvärtom för mig faktiskt. Blir mätt på bara en halv portion och kan inte ens äta middag om jag ätit lunch, vilket jag kunde förut. Nu blir det mest mackor o fil på kvällarna. Sambon tycker jag är jättetråkig som inte äter middag med honom längre.
     Sån var jag i början. Gick över för några veckor sen och nu vill jag ha MAAAAAAAT haha.
  • SaraKlippan
    SaraTheres skrev 2010-08-04 20:41:16 följande:
    Jag är precis som du... blir också mätt jätte lätt och är inte alls sugen på mat... Min sambo tycker ja e trist för att ja förstört hans grill sommar! haha vi brukar älska grillat och förra sommaren grillade vi 3-4 gånger i veckan.. denna sommaren har vi bara grillat 5-6 gånger totalt.

• delifi2

när jag äter så äter jag MYCKET men jag är inte så hugnrig, men när jag blir hungrig så komemr det bara som en blixt kan inte alls vara sugen på nåt ena sekunden och andra sekunden bara suger det i magen.

Om man är osäker på foglossning så kan man lägga sig ner på rygg, trycka på blygdbenet och känns det ont så är det foglossning.
    Ont i rygen är vanligt och kan mildras lite med de öveningar jag skrev förut och tänka på att sträcka på sig även om man vill svanka eftersom det känns bekvämast så

• Trollungarnasmamma
    Emelle skrev 2010-08-03 11:52:29 följande:
    Tack för era svar om järn!

Våran bebis låter pappa med få känna. Varje dag!

Jag har så mycket kompisar som går sina sista månader nu så även att det går fort känns det som sååå länge kvar tycker jag...nån mer?
    Jaaaaag & blir inte bättre av att se livet på bb på femman juh Obestämd
    Stefanie skrev 2010-08-03 12:17:32 följande:
    Usch. Det märks att homonerna spökar. Sitter här och smågråter för att det inte fanns någon frukost hemma...
    Nu står sambon och lagar lunch istället, och lika sur känner jag mig ändå. Otacksamma jag. Hela dagen känns som en skitdag för att den började utan frukost.

Har haft sammandragningar hela natten och morgonen och har varit upp och tagit alvedon för att läkaren sa att det kan lugna lite grand. Men jag vet inte jag... 

Tänkte att det är bättre att skriva ett klagoinlägg här där det förmodligen finns ett gäng som känner igen sig i dumheterna än att visa för stackars sambon hur sur jag är fast att han är snäll. Skriver gladare nästa gång!
    Känner ofta så med, borde vara så lycklig & tacksam för jag har en av de bästa sambos man kan ha...ändå gnäller jag Obestämd
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • 3 barns mamma84

Ny bild på Elias i magen mig vecka 21

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden December Bebis 2010 :)