Inlägg från: Mysmamma70 |Visa alla inlägg
  • Mysmamma70

December Bebis 2010 :)

Willes Mamma 08 skrev 2010-12-13 19:43:52 följande:

Glömde ju skriva att han vägde 3830gram och va 51 cm lång
    Ja de räckte gott o väl o föda ut,hihi!

Så lagom

Stort grattis!!! {#emotions_dlg.flower}

~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter BF 101225 ~*~♥~*~
  • Mysmamma70

Det är snart lättare att räkna upp oss som inte har fött än

• Mysmamma70

Godmorgon,

Jag har också sovit ovanligt gott inatt - kan det vara ett bra tecken för oss att något är på G, hehe

Riktig kolhydratfrukost med Oboy och rostmackor

Tråkigt med parfymerna, Emelle

• Mysmamma70

Moma, säg inte det, jag har sovit som en kratta länge nu - inatt kanske du oxå får en god natts sömn (hoppas jag)

• Mysmamma70
    Momalicious skrev 2010-12-14 11:38:51 följande:
    Sådär, nu har jag varit hos BM.
    HB: 124
    BT: 130/70
    SF: 36 cm
    Urin: 0/0

Men viktigast av allt. Det var typ inget kvar på tappen och jag har börjat öppna mig, öppen ca 1/2-1 cm. Det betyder ju inget egentligen, mer än att värkarna iaf gjort nytta! Skönt! :)
    Grattis Det betyder ju att du inte haft ont i onödan iallafall
  • Mysmamma70
    alberta77 skrev 2010-12-14 13:29:41 följande:
    Tack för era svar.

Tror min bm har mycket annat att tänka på. Hennes mamma var riktigt dålig för någon månad sedan. Vet inte hur det har gått och vågar inte fråga. Får kolla med henne om jag kan lämna imorgon urinprov när jag ska dit. Är ju inte många gånger kvar nu.  
    Hos oss kollar man själv urinen med sticka vid varje besök. Dessutom ska ju urinen odlas ett par gånger under graviditeten, i början och i slutet, för att se om man har GBS. Det är viktigt att du får göra det!
    Christel83 skrev 2010-12-14 14:20:49 följande:
    Hej! Har också läst er tråd ett tag och alla verkar får sina bebisar innan bf?!!
    Själv är jag beräknat till fredag 17 dec är vårt första sån nu går man och letar känningar hela tiden :)
    Var hos bm idag och hoppas det var sista gången fick en ny tid den 23:(! Vill ju gärna att bebis kommer innan jul!

Rör era bebisar sig mycket i magen??
    Hej och välkommen!

De flesta förstföderskor går ju över tiden, så var inställd på det så blir inte väntan lika lång. Jag har BF 25 dec.

Min bebis rör sig mycket, det är min fjärde och det här är den mest aktiva. Hur är det med din?
  • Mysmamma70
    Maria Larsson skrev 2010-12-14 14:00:45 följande:

Hur gör BM när hon kollar tappen? Vår BM har inte nämnt någonting om det. Jag har ett besök kvar den 20e, bara några dagar innan BF så skulle kännas tryckt att veta om man närmar sig en förlossning eller inte.
    Jag tror nog at jag kännt lite antydningar till sammandragningar, men känns mest som små fladdrande kittlingar nere i magen. Annars är det bara mina höfter och bäcken som får för sig att haka upp sig och det kan göra pin ont.. Men idag fick småtassarna sig en lite längre morgonpromenad.

Alla BM gör inte det. Även om man är mogen och har börjat öppna sig så kan det vara långt kvar till förlossning, eller tvärtom - det kan ändra sig väldigt fort.

Så en undersökning säger inte så mycket mer än att du har haft värkar som gjort nytta, eller inte. Men visst är man nyfiken
  • Mysmamma70
    Emelle skrev 2010-12-14 13:01:08 följande:
    Om en heel lång vecka får jag veta om min tapp gett med sig.
    Var ju bakåtlutad och lång sist jag var. Och öppen nån cm bara, som hon tvingade ut till 3 cm, men det har nog gått tillbaka det med...*suckar*
    Den yttre modermunnen är ju ofta öppen långt innan förlossning för oss omföderskor. Men det kan ju ändra sig blixtfort
  • Mysmamma70
    mamma smurfen skrev 2010-12-14 15:14:56 följande:
    Hej alla, å grattis till alla nya små människor som sett dagens ljus här i trådenNalle

Blir bara "lite" frustrerad över att ALLA andra, verkar de som för min del iaf, får sina bebbar itid, eller till å med innan BF.... 

Själv e jag nu inne på min 5e +dag

Var hos BM idag å allt verkar vara bra med både mig å min bebbe

BT 135/80
    SF 38 ökat 1cm på en vecka,...så kurvan e fin
    Hjärtljud va 157 ...brukar i vanliga fall ligga runt 135-147

Hon kolla inte blod, eller urin eller pina mig med vågen....*ler*

Hon va lite förvånad över att jag var tillbaka, MED mage...ska dit igen den 20dec, OM inget har hänt innan dess,
    isf ska hon ringa in om en tid för TUL på östra, och en EV igångsättning....så HOPPAS jag INTE ska dit den 20e!!!!!
    Men med min "tur" så lär väl min bebbe vilja "titta ut" de 24e såklart Obestämd

Är nu inte så LITE trött på de här med att vara gravid, med foglossning, ryggont, ömma leder i händerna, massa massa xtra vikt, inte kunna äta pga att hon trycker ihop magsäcken så man inte får platts med mat, å nu så har man åkt på en förkylning oxå, som toppen på isberget.......
    Vad bra att allt ser fint ut iallafall

Det är fullmåne den 21:a dec och dagarna kring fullmåne föds det extra många bebisar, så din kanske vill vänta tills dess.

Men hoppas den vill titta ut tidigare!

Tycker också det verkar vara ovanligt många i den här tråden som fått för tidigt...
  • Mysmamma70
    mamma smurfen skrev 2010-12-14 15:33:57 följande:
    Ang fullmåne så ska jag hålla tummarna för de....
    men får först kolla läget med morron dagen, för den 15e e en spec dag i månaden....mina 2 grabbar är nämligen födda den 15e, juni å juli...sedan har jag en bror å en farbror, födda samma dagar som pojkarna, å DE har i sin tur en kusin född den 15e maj*S*...så kaaaanske att min lilla skrutt  vill "carpe diem" å komma ut då  INGET förvånar mig längre*S* 

Då hoppas vi på den 15:e!!!

delifi2 skrev 2010-12-14 15:34:28 följande:

Har fått en dotter som gillar att äta lääääääääääääääääääääääänge....... tar ca 40 min innan hon är klar. William åt på 10 min sen var han klar. Men Olivia sätter igång mjölken sen så låter hon det rinna till sen så sväljer hon och så håller hon på hela tiden.

Min första ägnade 8 timmar om dagen till amning - ett riktigt heltidsjobb

Men så mysigt ni måste ha det Hjärta

Stefanie skrev 2010-12-14 15:36:25 följande:

Status idag är väl som vanligt. Har haft molvärk korta stunder och har förvärkar lite då och då. Har inte klockat idag. Men nu är jag helt slut och undrar om jag ska ge mig på att sova middag en stund eller strunta i det! 

Snart är det vår tur. Snart snart snart. 

Sov middag, det kan du behöva!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)