Inlägg från: Mysmamma70 |Visa alla inlägg
  • Mysmamma70

December Bebis 2010 :)

ludicrous skrev 2010-12-15 18:09:51 följande:
    Äckelvarning! ( men vi är ju härdade här i tråden :P)
    Flytningar, dessa flytningar... Någon mer (med bebis i magen )som fått ändrade flytningar? Idag o igår har jag haft massa flytningar! Mycket mer än vanligt! Hoppas såklart på förändring i magen ;) bebis får till helgen på sig, annars får h*n stanna tills 2011!

Jadå, jag hade en hel del "snorliknande" flytningar för ett par veckor sedan, sen var det lugnt ett par dagar. Nu när förvärkarna har tilltagit kommer det mer kladd igen

Jag vill gärna ha min innan jul, särskilt med tanke på att hon redan väger 3,7 kg!!! Tungan ute

~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter BF 101225 ~*~♥~*~
  • Mysmamma70
    LokesMammi skrev 2010-12-15 18:27:17 följande:
    Tycker det är så läskigt. De ska kunna allt o vet allt...kunna räkna...veta vad det är för fel på patienterna.....jag vet inte...vill bara inte! =) hehe Vill jobba på bb, förlossning och prematuren så det kan ju vara bra o vara syrra då! =)
    Det måste ju en barnmorska också kunna (som tur är!!!)
  • Mysmamma70
    Cissi7006 skrev 2010-12-15 18:35:03 följande:
    Det måste ju en barnmorska också kunna (som tur är!!!)
    Men du kan ju jobba som undersköterska på förlossningen så slipper du ansvaret
  • Mysmamma70
    Cissi7006 skrev 2010-12-15 18:35:38 följande:
    Men du kan ju jobba som undersköterska på förlossningen så slipper du ansvaret
    Det var till Sussy
  • Mysmamma70
    Haligh skrev 2010-12-15 19:01:42 följande:
    Hur vet man att det inte är sammandragningar man har utan förvärkar..? Min mage känns konstant nästan som en hård sten, men det värker inte men är mkt mer intensivt än det brukar. JAg har inget ont i rygg eller så heller, utan det är bara livmodern som drar ihop sig väldigt mycket. JAg är orolig att man missar eftersom jag har haft så mkt sd i flera månader...och så vill jag ju gärna att det ska vara på g också inte tillstymmelse till slempropp heller, men däremot en stor oro i kroppen.
    Finns nog ingen exakt vetenskap eftersom det är olika för alla, men sammandragningar ska ju inte vara smärtsamma vilket förvärkar kan vara. Sammandragningar märker man att magen blir hård och det kan kännas som ett obehag.

Förvärkarna gör lite ont som mensvärk, men är inte lika smärtsamma och långvariga som förlossningsvärkar, de varar ofta ca 30 sekunder och kommer oregelbundet.
  • Mysmamma70
    Haligh skrev 2010-12-15 19:15:31 följande:
    Ok, det var ungefär som jag trodde då. Men kanske är det sammandragningarna som håller på att övergå så sakteliga till förvärkar då? Min livmoder måste vara ett riktigt bodybuilder-muskel vi det här laget som den har hållt på och tränat så mycket
    Hehe, det låter bra att det börjar göra lite ont
  • Mysmamma70
    LokesMammi skrev 2010-12-15 19:30:06 följande:
    för att kunna jobba som uska på sjukhuset måste man ha erfarenhet inom akutsjukvård. och det kan man få utan jobb. jovisst........ har sökt ett antal gånger.....antar att jag måste plugga i tre år fast jag inte vill! =) men mina föräldrar blir glada då, de har ingen utb o de blev jätte glada när jag blev uska! =) hehe
    Är det svårt att få jobb som usk inom akutsjukvård?
  • Mysmamma70
    ludicrous skrev 2010-12-15 20:41:10 följande:
    Försöker övertala sambon till sex, men det går inte! Han vill absolut inte ha ut bebis innan nyår. Jag tänker såhär : bebis kommer när den e färdig, den kan komma i natt även om vi inte har sex om den e färdig, är den inte färdig spelar det ingen roll hur mkt sex man har! Men mitt resonemang går inte riktigt hem... Men fan, kul att va utan sex i 2-3 månader??!!
    Påminn honom om att det blir lång torka sen
  • Mysmamma70
    AnnaCL skrev 2010-12-15 19:50:53 följande:
    Hej på er. Vi har nu kommit hem med vår fina Elsa. Hon mår jättebra men jag har hormonsvängningar idag och vill bara gråta. Hon har troligen instabila höfter och nästa vecka ska vi och göra ultraljud på dessa. Jag tror att det komemr att bli så att hon får Von Rosenskena. Reslutaten blir jättebra och de blir som vilka barn som helst så småningom. Men det blir ju inte riktigt som man har tänkt sig. Det komemr att bli svårare att amma, klä, byta blöjor och komma helt nära i kroppskontakten. Jag kan inte sluta gråta över det här idag. Hon är dock världens nöjdaste och mår bra på alla sätt och vis. Antar att det är en del av hormonerna men man vill ju bara att hon ska få vara alldeles frisk. Hjärtat värker.
    Tredagarsgråten brukar man ju prata om, när hormonerna stökar som värst. Det är väl ungefär tre dagar sedan lilla hjärtat föddes!

Var lugn, det går över!
  • Mysmamma70
    NhjärtaD skrev 2010-12-15 20:31:55 följande:
    ja precis, jag fick juh lyx att inte behöva stånka de 2 sista veckorna
    Ja, en del har det bra
Svar på tråden December Bebis 2010 :)