• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • MajMamman08

Kikar in en liten sväng=)

Nu är det mest jobb o renovering som gäller för hela slanten,PUH!

Va hos min BM idag....hon e bara för underbar! Hon hade hört att jag va besviken på mitt RUL o förstod varför...hon sa de ju inte rakt ut att den ja fått inte brukar ha ryktet om sig att vara trevligt,men mellan raderna;)

Fick en ny UL tid den 24/8 ,wiii och då skulle hon skriva att jag ville se kön bl.a:) Känns såååå himla bra!!
    Nu e de bara den eviga väntan dit,hihi! Så vecka 24 kommer jag o vara då!
    Går de inte o se kön pga av att bebis ligger tokigt el något,har vi bokat ett 3D UL den 25/8 som vi ska gå på i så fall. Men förhoppningen e ju att vi ska se på de första=)
    Fick tid till en helt annan UL BM så klart,hehe! 

Sen pratade jag om min foglossning och ska få en remiss till sjukgymnasten o då få tens utskrivet! underbart!
    Härligt o ha en sådan toppen BM=)

Kram på er alla o hoppas ni har de bra med era fina magar=)

• delifi2
    Luna02 skrev 2010-08-05 15:01:46 följande:

Hej, Delifi2 vart står det att man måste berätta 2 månader innan bebisen kommer? är det lag på det? kan vara bra att veta.

S89- vet inte heller om jag ska berätta känns som dem borde veta men sen vill jag ju att min provanställning ska gå över så dem kan se att jag gör ett bra jobb och som konsult är det ju svårt. Dem jag jobbar för tycker jag är jätte duktig och att jag ska jobba så länge jag klara av det.

En annan sak? När ska man igentligen börja köpa saker till bebisen?

Du måste säga till din arbetsgivare 2 månader annars kan de neka dig att vara föräldraledig

Köp saker när du känner för det, men vänta med allt köp nån sak då å då, blir inte så dyrt då
  • Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2010-08-05 16:36:31 följande:
    Är det någon mer som har typ ett sjukligt sug efter grönsaker och frukt? Vi köpte upp varenda sak på grönsaks- och fruktavdelningen förut känns det som. SÅ GOTT. Förmodligen bebis som säger vad den vill ha skulle jag gissa Solig
    Vi har bestämt att gå på RUL:et imorgon. Om jag inte mår superkasst imorgon då. Vet ju inte hur länge min dövhet sitter i så får väl bara säga till BM att jag är halvdöv och hon får prata högt och sitta på min högra sida haha. Jag har liksom inte sett fram emot imorgon eftersom jag varit så säker på att vi inte skulle gå, och nu kan jag inte få in det i hjärnan haha. Men imorgon 10.30 blir det med största sannolikhet RUL! Hoppas hoppas vi kan fjäska till oss att få veta könet!
    Åhhhh ha så mys

Ska iaf få lyssna på lilla hjärtat imorgon Hjärta
    Momalicious skrev 2010-08-05 19:27:43 följande:
    Blir så trött, fått dunderont i halsen igen. Precis när det började bli bättre så kommer det tillbaka med hämnd! Aj aj aj, gör sådär jobbigt ont så man blir tårögd och drar sig för att dricka när man är törstig eller svälja för det gör så jävla ont. Och öronen gör också megaont, antar att det är för att jag har så ont i halsen så det strålar upp. Blä, sjuk i en vecka nu. :( 

Jäkla sommarsjukdomar som alltid ska vara så långdragna.  

Neeeee, gud vad seeegt
    linasmama skrev 2010-08-05 21:04:01 följande:
    Usch jag har blivit så himla deppig det sista, kanske kan bero på att jag har så ont att jag inte har lust eller ork att göra något. Jag har även lågt blodtryck så blir yr i huvudet så fort jag försöker göra något. Jag kan inte ens gå ut och gå med hunden mer än runt huset för jag får så ont i höfterna och ryggen. Jag som alltid har varit väldigt aktiv på alla sätt, nu lever jag framför tv.n typ. Cyklar till och från jobbet men får ont i höfterna om jag cyklar mer än så. Blir bara så ledsen av att inte kunna göra något, får så dåligt samvete för att min sambo jobbar heltid och sen måste göra allt hemma och så oxå.. Är sjukskriven på halvtid pga foglossning men tror jag kommer få blir sjukskriven mer snart.

Jag får ännu mer dåligt samvete för att när jag mår såhär försvinner min matlust, har ingen lust att tänka på att varken laga eller äta mat. Som idag har jag ätit fil och flingor till frukost och en hamburgare med bröd till middag. Vill inte äta så lite men jag har så svårt att få i mig mer.. Värst är det att jag har haft ätstörningar till och från sen jag var 13 år..

Förlåt att jag gnäller så men min sambo förstår inte, och jag orkar inte gnälla inför honom hela tiden..
    stackare....

Ne man vill inte alltid gnälla inför dem & då blir man deppig ist, sån blir jag iaf.....
    MajMamman08 skrev 2010-08-05 21:11:25 följande:

Va hos min BM idag....hon e bara för underbar! Hon hade hört att jag va besviken på mitt RUL o förstod varför...hon sa de ju inte rakt ut att den ja fått inte brukar ha ryktet om sig att vara trevligt,men mellan raderna;)

Fick en ny UL tid den 24/8 ,wiii och då skulle hon skriva att jag ville se kön bl.a:) Känns såååå himla bra!!
    Går de inte o se kön pga av att bebis ligger tokigt el något,har vi bokat ett 3D UL den 25/8 som vi ska gå på i så fall. Men förhoppningen e ju att vi ska se på de första=)

Sen pratade jag om min foglossning och ska få en remiss till sjukgymnasten o då få tens utskrivet! underbart!

Härligt med en BM som man känner för guld värtSolig
    Ska till BM imorgon som jag inte känner till för min är på sem & jag hade velat gnälla lite...får se hur det känns....
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Momalicious

Öh, min kropp ställer om till att vara van att inte få sömn? Varför vaknar jag NU?! Okej, jag hade visserligen hosta men vafan, vill inte vara vaken nu. RUL idag, vill vara utvilad! Ska ta en kopp te och lägga mig igen och se om jag kan somna om.

NhjärtaD skrev 2010-08-05 21:48:47 följande:
    Åhhhh ha så mys

Blir så trött, fått dunderont i halsen igen. Precis när det började bli bättre så kommer det tillbaka med hämnd! Aj aj aj, gör sådär jobbigt ont så man blir tårögd och drar sig för att dricka när man är törstig eller svälja för det gör så jävla ont. Och öronen gör också megaont, antar att det är för att jag har så ont i halsen så det strålar upp. Blä, sjuk i en vecka nu. :( 

Neeeee, gud vad seeegt
    Hjärtat är ju galet mys det med! Hoppas på att vi också ska göra det på måndag, då vi ska till BM igen!
    Ja det suger att vara sjuk måste jag säga, men bara att hoppas på att bli frisk snart!

• Momalicious

Okej, nu blev jag supernervös.
    Tänk om nåt är fel med bebis? Nåt hemskt fel.
    Jag är ju i vecka 18+6 idag. Vad händer då?
    Varför ska man ha RUL så jäkla sent så man inte har några val om bebis är jättesjuk eller nåt.
    Förhoppninsvis är bebis jättefin och frisk, men man vet ju aldrig.
    Åh, jäkla skit, varför skulle jag börja tänka på det?
    Jag är helgnällig nu, som ni kanske märker? Förlåt för det.
    Jäkla noja!

• Momalicious
    NhjärtaD skrev 2010-08-05 21:48:47 följande:
    Åhhhh ha så mys

Neeeee, gud vad seeegt stackare....

Ne man vill inte alltid gnälla inför dem & då blir man deppig ist, sån blir jag iaf.....
    MajMamman08 skrev 2010-08-05 21:11:25 följande:

Härligt med en BM som man känner för guld värtSolig
    Ska till BM imorgon som jag inte känner till för min är på sem & jag hade velat gnälla lite...får se hur det känns....
    Måste förresten säga att den bilden på Elliot i sitt babyskydd i en björnoverall är ju helt gudomlig, åh, vill äta upp!
  • ondar
    Momalicious skrev 2010-08-06 05:27:47 följande:
    Okej, nu blev jag supernervös.
    Tänk om nåt är fel med bebis? Nåt hemskt fel.
    Jag är ju i vecka 18+6 idag. Vad händer då?
    Varför ska man ha RUL så jäkla sent så man inte har några val om bebis är jättesjuk eller nåt.
    Förhoppninsvis är bebis jättefin och frisk, men man vet ju aldrig.
    Åh, jäkla skit, varför skulle jag börja tänka på det?
    Jag är helgnällig nu, som ni kanske märker? Förlåt för det.
    Jäkla noja!
    :( eftersom ni redan har sett bebis, fast för några veckor sen och den var frisk och kry då tror jag riskerna för att något skulle ha utvecklats åt fel håll är minimala *kram*.
    Förstår att tankarna kommer, tror att de gör det för de flesta någon gång. Jag var ungefär lika långt gången som du när jag gjorde mitt och tänkte väl mest att om något skulle vara enormt fel så tar man det därifrån. Man är på rätt ställe för att få veta det och de vet vad som får och kan göras.

Men Eran bebis är alldeles frisk och kryHjärta Hoppas ni får en bra BM idag på RUL:)
  • Jaya

jag tänkte med i de banorna innan rul. men OM ngt skulle vara fel så har du ändå gjort allt du kan (sluta dricka alkohol, röka etc) det är ingen garanti för ett friskt barn. MEN majoriteten av alla barn som föds, föds friska! tänk på det istället. jag tror jag läst i en bok att endast 1-2% av alla barn som föds i sverige har ett livshotande/allvarlig sjukdom/ handikapp. ta det lugnt, njut av att få se er lilla bebis! Det kommer gå bra! :)

????? ??????¯? ?????December 2010?
  • Momalicious

Tack för era gulliga ord! Nu är vi påväg till NÄL. är vid torp nu så är en bit kvar, men det är nog bara ondar som fattar vad jag snackar om haha.
    Hoppas vi får en BM som fuskar och säger kön, annars gör vi könsbestämmande den 7 september :) hör av mig senare!

• ondar
    Momalicious skrev 2010-08-06 09:08:01 följande:
    Tack för era gulliga ord! Nu är vi påväg till NÄL. är vid torp nu så är en bit kvar, men det är nog bara ondar som fattar vad jag snackar om haha.
    Hoppas vi får en BM som fuskar och säger kön, annars gör vi könsbestämmande den 7 september :) hör av mig senare!
    Håller tummarna att hon fuskar:D
Svar på tråden December Bebis 2010 :)