• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Småstadsbönan
    Momalicious skrev 2010-08-06 09:08:01 följande:
    Tack för era gulliga ord! Nu är vi påväg till NÄL. är vid torp nu så är en bit kvar, men det är nog bara ondar som fattar vad jag snackar om haha.
    Hoppas vi får en BM som fuskar och säger kön, annars gör vi könsbestämmande den 7 september :) hör av mig senare!
    Torp ligger inte det i uddervalla?? eller är jag ute och cycklar??
  • ondar
    Småstadsbönan skrev 2010-08-06 10:50:28 följande:
    Torp ligger inte det i uddervalla?? eller är jag ute och cycklar??
    stämmer:)
  • Luna02

Hej,

Problemet är att jag blev anställd hos Manpower i Juni och skrev på kontrakt tills den 12/12-2010 och har en provantällning till September.

Dem hittade ett jobb åt mig på ett företag och dem på företaget vet att jag är gravid och enligt dem får jag jobba hos dem så länge jag känner för det och dem tycker att jag är jätte duktigt och eftersom en anställd har slutat så behöver dem mer folk.

Manpower kommer aldrig upptäcka själva att jag är gravid eftersom dem ser inte mig vi har bara kontakt via mejl och efter den 12/12 behöver dem inte anställa om mig om dem inte vill det är helt ok har ändå tänkt att börja studera då.

Jag vill inte få sparken innan min provanställning eftersom jag vill ju jobba allt jag kan inna jag föder den 15/12 så det blir svårt att veta om jag ska säga nu eller om jag ska vänta till provanställningen har gått ut.

• LinnV

Momalicious: Hoppas att allt såg bra ut

Igår kväll när vi hade lagt oss kände min sambo för första gången att bebisen sparkade och sprattlade. Han börjar tycka att det känns lite mer verkligt nu efter UL och att kan känna och se hur bebis rör sig i magen. Hjärta

• ondar
    Luna02 skrev 2010-08-06 11:21:58 följande:

Hej,

Problemet är att jag blev anställd hos Manpower i Juni och skrev på kontrakt tills den 12/12-2010 och har en provantällning till September.

Dem hittade ett jobb åt mig på ett företag och dem på företaget vet att jag är gravid och enligt dem får jag jobba hos dem så länge jag känner för det och dem tycker att jag är jätte duktigt och eftersom en anställd har slutat så behöver dem mer folk.

Manpower kommer aldrig upptäcka själva att jag är gravid eftersom dem ser inte mig vi har bara kontakt via mejl och efter den 12/12 behöver dem inte anställa om mig om dem inte vill det är helt ok har ändå tänkt att börja studera då.

Jag vill inte få sparken innan min provanställning eftersom jag vill ju jobba allt jag kan inna jag föder den 15/12 så det blir svårt att veta om jag ska säga nu eller om jag ska vänta till provanställningen har gått ut.

De har inte rätt att sparka dig under provanställningen för att du väntar barn
  • delifi2
    Luna02 skrev 2010-08-06 11:21:58 följande:

Hej,

men dom du jobbar hos nu (inte manpower) kan inte de anställa dig då? de vet ju om att du ska vara mammaledig.

om du får sparken så måste du veta skäet till det och eftersom det företaget behöver mer folk och (som jag förstår dig) vill ha dig kvar så finns det ju inget skäl för uppsägning

Om din provanställning går ut i december och du ska ha barn då så kan de neka dig att vara ledig, man måste säga till minst 2 månader i förväg till sin arbetsgivare att man ska vara föräldraledig, visserligen tror jag att de inte säger nåt om det men man har ju hört hur olika arbetsgivarre kan vara.

Jag kan inte osva nu för tiden, är helspänd vrf vet jag inte och när jag väl börjar somna så börjar jag tänka på massa otäcka saker, som idag så tänkte jag att min dotter (16 år) blev skjuten hema hos mig av sitt x och jag var hemma och han hotade att skjuta mig oxå, det ända jag kunde tänka på var att jag hade tur att William och Ellit sov hos sin pappa så att de inte skulel bli skjutna heller.
  • Momalicious
    Stoce skrev 2010-08-06 15:26:53 följande:
    Momalicious - hur har det gått idag? Vi är nyfikna :-P
    Hehe, det gick fint! Bebis såg perfekt ut sa hon, och h*n var väldigt kissenödig eftersom blåsan var jättefull. Sen kissade h*n mitt under undersökningen hihi. En riktig snygging!
    Blev bakåtflyttad en dag så nytt BF är 30/12 och jag är alltså i vecka 19+0 idag istället! Filmade lite under undersökningen och så, så ska försöka lägga upp det på youtube sen så kan jag länka. Men bebis var väldigt envis och ville inte lägga sig så bra för en pose. 

Hon vågade inte gissa på kön heller, "för det är så svårt att se". My ass att det är, men men. Hon filmade mellan benen också, och vi såg inget som såg ut som en kille men inget som tydde på tjej heller så vi vet inte haha. Men vi har ju bokat könsbestämmande till den 7 september!

Efter vi varit på NÄL så åkte vi till H&M och så köpte vi en hel del bebiskläder och även ett par mammajeans till mig. UNDERBART! De första jag hittade satt som en smäck. Varför gör de inte såhär bekväma jeans till icke-gravida! Dessa vill jag aldrig ta av mig Ska lägga upp bilder på kläderna och bebis sen! 
  • Jaya
    linasmama skrev 2010-08-06 11:23:43 följande:
    Momalicious: Hoppas att allt såg bra ut

Igår kväll när vi hade lagt oss kände min sambo för första gången att bebisen sparkade och sprattlade. Han börjar tycka att det känns lite mer verkligt nu efter UL och att kan känna och se hur bebis rör sig i magen. Hjärta
    Samma för min sambo efter RUL så har han blivit mer känslosam och tänker mer på vår blivande familj. Han har kunnat känna bebis ett par ggr nu och det blir starkare för var gång! Sååå mysigt!
    ·٠?●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●?٠·December 2010·
Svar på tråden December Bebis 2010 :)