• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Momalicious
    s89 skrev 2010-08-05 15:19:52 följande:
    Hjälp vad rädd jag blev!

Var på toa nyss o trosan var det en droppe blod (inte så mkt) ,, Undrade vad sjutton denna kommer ifrån?
    Men sen har jag en rätt stor spricka i ljumsken typ. Har kliat upp en liten spricka där. Läkaren kollade på det sist jag var där, så hon sa att det är torrt, smörja smörja smörja med mjukgörande..
    Blev genast lättad.
    Men samtidigt tänkte jag, skulle det vara missfall, så blöder man väl massa?

Kram till er. 
    Ja, och det gör garanterat ONT då barnet är väldigt stort nu. Man får ju liksom föda ut det. Så nej, jag tror inte det är ett missfall. Finns tusen olika svar på frågan. Kan vara en torr slemhinna i slidan, kan vara sprickan i din ljumske, så nej, jag tror inte du ska oroa dig. Men ring 1177 om du är orolig!
    ondar skrev 2010-08-05 14:19:22 följande:
    Idag ska jag o en kompis äta tacos:), det ska bli mysigt, får se om hon blir den första att få känna bebissparkar på utsidan också:).
    Om hon vill förstås, det är lite svårt och veta hur jag ska vara ibland för hon var så himla bra och berättade för mig att hon alltid brukar dra sig undan sina vänner när de får barn och sen tappa kontakten med dem. Jag blev så glad att hon berättade det och så kunde vi prata om det, jag frågade om det har med sin egna barnlängtan och göra osv. Och det verkar som om det kan vara något sådant, att den egna längtan gör ont.
    Så ibland vet jag inte hur mkt jag ska släppa in i henne i graviditeten eftersom jag inte vill skrämma bort henne nu när jag har lyckats få henne att stanna:).

Vad tror ni? Är det något värt att fråga kanske- hur hon vill att man ska vara?
    Hon bad själv efter bild från RUL osv..

Bjuder på ett kort på min vovve från gårdagens lek och träningsstundHjärta
    Jag tycker du ska fråga henne; säg som det är, att du inte vill göra henne ledsen och du därför vill veta vad du ska och inte ska berätta. 
    Jag är galet sugen på tacos, men känner fortfarande ingen smak så äter bara mat som mättar nu, spelar ingen roll vad det är. Men när jag kan känna smak så ska vi äta tacos! Och vi ska äta räkor och massa gott.

Gosehunden Hjärta

• Momalicious

Är det någon mer som har typ ett sjukligt sug efter grönsaker och frukt? Vi köpte upp varenda sak på grönsaks- och fruktavdelningen förut känns det som. SÅ GOTT. Förmodligen bebis som säger vad den vill ha skulle jag gissa Solig
    Vi har bestämt att gå på RUL:et imorgon. Om jag inte mår superkasst imorgon då. Vet ju inte hur länge min dövhet sitter i så får väl bara säga till BM att jag är halvdöv och hon får prata högt och sitta på min högra sida haha. Jag har liksom inte sett fram emot imorgon eftersom jag varit så säker på att vi inte skulle gå, och nu kan jag inte få in det i hjärnan haha. Men imorgon 10.30 blir det med största sannolikhet RUL! Hoppas hoppas vi kan fjäska till oss att få veta könet!

• s89

Momalicious: Ja det stämmer. Finns massa olika anledningar. Men tror som du att antingen torra slemhinnor eller sprickan.
    Men nu är det bra :) Blöder inget nu.
    Ja jag är också sugen på frukt o grönt.,.=) Testar typ allt känns det som.. hihiSkrattande Men det är nyttigt!
    Ååh vad spännande.. Lycka till!! Glad 
    Vad tror ni själva? Flicka eller pojk?

Lycka till !!

KramGravid 

• Momalicious
    s89 skrev 2010-08-05 16:46:23 följande:
    Momalicious: Ja det stämmer. Finns massa olika anledningar. Men tror som du att antingen torra slemhinnor eller sprickan.
    Men nu är det bra :) Blöder inget nu.
    Ja jag är också sugen på frukt o grönt.,.=) Testar typ allt känns det som.. hihiSkrattande Men det är nyttigt!
    Ååh vad spännande.. Lycka till!! Glad 
    Vad tror ni själva? Flicka eller pojk?

Lycka till !!

KramGravid 
    Jag vet inte, sambon är säker på en tjej. Jag vacklar mer. Först kändes det som en pojke när jag plussade, men nu känns det mer som en tjej. Jag kan dock inte se mig själv med en pojke så blir spännande att se om det är en kille ändå.
    De flesta vi känner förutom en kompis tror tjej. Vi får se!
    Hoppas vi får veta kön, annars får vi göra köns-ul, så himla nyfikna är vi!
    Kram 
  • ondar
    Luna02 skrev 2010-08-05 15:01:46 följande:

Hej, Delifi2 vart står det att man måste berätta 2 månader innan bebisen kommer? är det lag på det? kan vara bra att veta.

S89- vet inte heller om jag ska berätta känns som dem borde veta men sen vill jag ju att min provanställning ska gå över så dem kan se att jag gör ett bra jobb och som konsult är det ju svårt. Dem jag jobbar för tycker jag är jätte duktig och att jag ska jobba så länge jag klara av det.

En annan sak? När ska man igentligen börja köpa saker till bebisen?

Vet att en bekant tog ett jobb när hon visste att hon va gravid utan att säga något, fullföljde de sex månaderna och gick sen hem och var mammaledig ett år. Företaget blev inte det minsta upprörda över att hon inte hade sagt något tidigare utan att hon väntade tills de själva märkte. Sen kan väl jag tycka att det är lite orättvist att inte säga något i god tid, de ska ju trots allt hitta en vikarie för en, lära upp den osv.
    Men om det finns några regler för det vet jag inte.

Jag började som mest efter ultraljudet, när man visste att bebis fanns där inne och såg ut att må väl. Så nu har jag väl i princip allt utan ett skötbordSkäms lider lite av köpdjävulen:).
    Momalicious skrev 2010-08-05 16:33:14 följande:
    ondar skrev 2010-08-05 14:19:22 följande:
    Idag ska jag o en kompis äta tacos:), det ska bli mysigt, får se om hon blir den första att få känna bebissparkar på utsidan också:).
    Om hon vill förstås, det är lite svårt och veta hur jag ska vara ibland för hon var så himla bra och berättade för mig att hon alltid brukar dra sig undan sina vänner när de får barn och sen tappa kontakten med dem. Jag blev så glad att hon berättade det och så kunde vi prata om det, jag frågade om det har med sin egna barnlängtan och göra osv. Och det verkar som om det kan vara något sådant, att den egna längtan gör ont.
    Så ibland vet jag inte hur mkt jag ska släppa in i henne i graviditeten eftersom jag inte vill skrämma bort henne nu när jag har lyckats få henne att stanna:).

Vad tror ni? Är det något värt att fråga kanske- hur hon vill att man ska vara?
    Hon bad själv efter bild från RUL osv..

Bjuder på ett kort på min vovve från gårdagens lek och träningsstundHjärta
    Jag tycker du ska fråga henne; säg som det är, att du inte vill göra henne ledsen och du därför vill veta vad du ska och inte ska berätta. 
    Jag är galet sugen på tacos, men känner fortfarande ingen smak så äter bara mat som mättar nu, spelar ingen roll vad det är. Men när jag kan känna smak så ska vi äta tacos! Och vi ska äta räkor och massa gott.

Gosehunden Hjärta

Du har rätt, ska ta upp det ikväll- vi jobbar ihop också så då blir det lätt mkt prat om bebis utan att man kan styra det, så känns skönt att få en möjlighet att ta det bara med henne:), tack!

Usch va tråkigt o inte känna smak, hoppas den kommer tillbaka snart snart så du får njuta av alla godheter som finns där ute! Tar några tacos extra för din o bebis skull ikvällSkrattande
  • 3 barns mamma84
    delifi2 skrev 2010-08-05 12:21:23 följande:
    Kan du inte tipsa om nån bra barnvagns affär i Tyskland? vi hade oxå tänkt åka över dit nån dag å kolla.

jag har gått upp ca 3 kilo redan, brukar inte gå upp så mycket med mina barn, den sista grav gick jag upp 3 kilo totalt, så det har varit mellan 3-8 kilo var gång.

Har lyckas filma när bebis sparkar eftersom det syns utanpå :)

Man måste sköta om isna tänder x-tra noga nu under grav efter man är mycket mer känsligare nu fär infektioner än vanligt. tandtråd och borsta ordentligt.
    Det handlar som vanligt om alla hormoner i kroppen.

Har precis varit på akupuntur igen, går dit 1 gång i veckan.
    9 nålar blev det den här ången pch nästa ågn fler eftersom jag får mer å mer ont för var dag :(
    Fanns JÄTTE fina vagnar där fy fan jag blev dötts kär på en en combi så SNYGG blev tårögd när jag såg den alltså kärlek på första ögonblick hahaha
    Den gick på 3000-4000kr
    Namn hmm vet ej men REA !!
    Men tyvärr var den för dyr för oss..
    Alla vagnar och allt tillbehör var DYRA vagnar på 6000-7000kr herregud babyskydden med den billigaste 4000kr !!
    Sen som vi hade eller har fortfarande sambons syster har den nu Maxicoosi vad den nu heter hahaha gick där på 4000kr medan vi gav ny i sverigen för 900kr !

Vi ska ta en från gulogratis istället en bad istället ..
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • Momalicious
    ondar skrev 2010-08-05 17:07:09 följande:
    Vet att en bekant tog ett jobb när hon visste att hon va gravid utan att säga något, fullföljde de sex månaderna och gick sen hem och var mammaledig ett år. Företaget blev inte det minsta upprörda över att hon inte hade sagt något tidigare utan att hon väntade tills de själva märkte. Sen kan väl jag tycka att det är lite orättvist att inte säga något i god tid, de ska ju trots allt hitta en vikarie för en, lära upp den osv.
    Men om det finns några regler för det vet jag inte.

Jag började som mest efter ultraljudet, när man visste att bebis fanns där inne och såg ut att må väl. Så nu har jag väl i princip allt utan ett skötbordSkäms lider lite av köpdjävulen:).
    Momalicious skrev 2010-08-05 16:33:14 följande:

Gosehunden Hjärta
    Du har rätt, ska ta upp det ikväll- vi jobbar ihop också så då blir det lätt mkt prat om bebis utan att man kan styra det, så känns skönt att få en möjlighet att ta det bara med henne:), tack!

Usch va tråkigt o inte känna smak, hoppas den kommer tillbaka snart snart så du får njuta av alla godheter som finns där ute! Tar några tacos extra för din o bebis skull ikvällSkrattande
    Ja, skittrist äre. Men å andra sidan så känner jag inte när sambon fiser eller när han röker (tycker han borde sluta!) och äcklig lukt när man tar ut komposten. Men å andra sidan får jag njuta heller! :( Gör det, ät tacos åt mig! Jag och bebisen tackar!
  • Momalicious

Blir så trött, fått dunderont i halsen igen. Precis när det började bli bättre så kommer det tillbaka med hämnd! Aj aj aj, gör sådär jobbigt ont så man blir tårögd och drar sig för att dricka när man är törstig eller svälja för det gör så jävla ont. Och öronen gör också megaont, antar att det är för att jag har så ont i halsen så det strålar upp. Blä, sjuk i en vecka nu. :( 

Jäkla sommarsjukdomar som alltid ska vara så långdragna.  

• LinnV

Usch jag har blivit så himla deppig det sista, kanske kan bero på att jag har så ont att jag inte har lust eller ork att göra något. Jag har även lågt blodtryck så blir yr i huvudet så fort jag försöker göra något. Jag kan inte ens gå ut och gå med hunden mer än runt huset för jag får så ont i höfterna och ryggen. Jag som alltid har varit väldigt aktiv på alla sätt, nu lever jag framför tv.n typ. Cyklar till och från jobbet men får ont i höfterna om jag cyklar mer än så. Blir bara så ledsen av att inte kunna göra något, får så dåligt samvete för att min sambo jobbar heltid och sen måste göra allt hemma och så oxå.. Är sjukskriven på halvtid pga foglossning men tror jag kommer få blir sjukskriven mer snart.

Jag får ännu mer dåligt samvete för att när jag mår såhär försvinner min matlust, har ingen lust att tänka på att varken laga eller äta mat. Som idag har jag ätit fil och flingor till frukost och en hamburgare med bröd till middag. Vill inte äta så lite men jag har så svårt att få i mig mer.. Värst är det att jag har haft ätstörningar till och från sen jag var 13 år..

Förlåt att jag gnäller så men min sambo förstår inte, och jag orkar inte gnälla inför honom hela tiden..

Svar på tråden December Bebis 2010 :)