• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Trollungarnasmamma
    linasmama skrev 2010-08-06 22:13:43 följande:
    Jag håller med, mammabyxor är det bästa som finns.. Jag har köpt alla mina begagnade på tradera, ett par var lite stora men jag växer väl i de. Har köpt totalt fem par byoxor, korta och långa och en kjol. 

Momalicious: Vad skönt att allt såg bra ut, super kul att ni filmade, vi fick inte ha våra mobiler på under UL för de kan störa apparaten sa hon. Vart har ni hittat barbapappa kläderna? De var sjukt söta

NhjärtaD: Jag vet inte alls hur jag ska göra, är ju redan sjukskriven så borde ju få HP men fram till dess ska jag se om jag kan få plugga upp några ämnen för jag kan inte jobba. 
    & få bidrag då ele, hur får du inkomst?
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • LinnV
    NhjärtaD skrev 2010-08-06 22:49:03 följande:
    & få bidrag då ele, hur får du inkomst?
    Ja isf får jag bidrag, ska prata med arbetsförmedlingen. Annars vet i 17. Jag har ont även om jag vilat en hel dag så att jobba fram till oktober när jag kan få HP är omöjligt. Vi kan omöjligt leva på min sambos inkomst heller! Hur ska du göra?
  • Trollungarnasmamma
    linasmama skrev 2010-08-06 22:50:58 följande:
    Ja isf får jag bidrag, ska prata med arbetsförmedlingen. Annars vet i 17. Jag har ont även om jag vilat en hel dag så att jobba fram till oktober när jag kan få HP är omöjligt. Vi kan omöjligt leva på min sambos inkomst heller! Hur ska du göra?
    vet inte juh
    Får juh inget bidrag fr ån csn för jag har inte gjort tillräckligt med poäng förra terminen....men nån gång borde man få söka "om" tycker jag när man inte fått från dem på ett tag...

Vi måste med ha båda inkomst annars fixar vi inte det!!!

Behöver tips & om lite kryphål
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Ninnie81

ja har inte kvar nå mammabyxor från de andra grav. har inte köpt nå nya heller utan använder hm´s leggings för 149 kr. de är jätte sköna och elastiska..love them..har även ett par träningsbyxor från hm som är som mamma byxor...tyckte de va onödigt att inskaffa ny när de här nog är sista grav

• Mrs TH

Vad skönt att allt såg bra ut med bebisen Momalicious

Saraklippa: jag har köpt mina mammajeans på Laredoute, jag har oxå stl 48-50, men har 46 på deras byxor och så har jag köpt 46 baggy jeans på hm.

Helt underbar video, ni måste kolla!

• ondar
    NhjärtaD skrev 2010-08-06 20:19:27 följande:
    Ni som inte har fast anställning, hur ska ni göra i slutet?
    jag är bara timmare, går på schema till 22aug sen ska ja försöka bli så mkt inringd som möjligt så länge kroppen o jag orkar. Sen tänker jag försöka få havandeskapspenning från oktober om det känns jobbigt, det är otroligt tungt emellanåt på jobbet redan o det finns ingen möjlighet att erbjuda mig något annat, har läst om andra timmare som fått HP så det är ju värt ett försök. Blir man nekad så blir man.
    Blir det så illa får jag ta det då, på nåt vis måste det lösa sig- är ju ensam i min familj så någon sorts inkomst måste ja ha:P
  • Luna02

Igår fick jag hem papper från Försäkringsakassan angående föräldrarpenning så det är nog dags att berätta för min chef på Manpower angående min graviditet och hoppas på det bästa, och som sagt dem har ingen ingen anledning att sparka mig igentligen men men får se vad dem säger.

Ni som är osäkra på vad ni ska göra om man är tim anställd tycker jag att ni ska gå ner till försäkringsakassan och kolla er situation och se vad dem kan hjälpa er med.

När det gäller mamma jeans så behöver jag tips vart man kan gå handla förutom H&M

• ludicrous

Jag fick hem mina jeans igår, köpte ett par från www.asos.com, billiga och snygga :) Hittade ju FINALLY ett par baggy där, kostade 500 kr med frakt och allt. Perfekt. Dom har jättefina andra kläder också, lite mer som vanliga kläder lixom. Sen har jag bara tänkt köpa sånna magband från hm, som man kan ha under tröjor o så, ser ut som mn har ett linne under.

Byxorna är för stora än så länge, köpte strl 38, men dom ramlar ner, känns onödigt att sätta bälte i mammabyxor bara för att ha mammabyxor, när jag mkt väl kan ha mina vanliga kläder :)
    Tröjor har jag alltid långa och stora, inga tighta kläder här inte. Har ju några tröjor som inte e skitstora, t-shirtar, och dom kommer jag nog också kunna ha ett bra tag faktiskt :)
     Några långalånga tröjor kan det också bli, som man kan ha till leggings, sen blir det amningströjor som gäller, det är ju underbart med sånna :)

Luna. Tips på mammakläder om du vill beställa från nätet e just  www.asos.com  www.nelly.com sen om du googlar på mammakläder så kommer det upp massor, 4mom osv :)

Ondar Jag går också på timmar och när jag pratade med FK så är det inte så mkt möjlighet att gå på HP sen. HP kan du få för dom dagar du är inbokade och vet då arbetsstället att du inte kommer jobba mer bokar dom ju inte in dig, så möjligheten att få pengar i slutet är sjukskrivning :(

• ondar
    ludicrous skrev 2010-08-07 12:38:24 följande:

Ondar Jag går också på timmar och när jag pratade med FK så är det inte så mkt möjlighet att gå på HP sen. HP kan du få för dom dagar du är inbokade och vet då arbetsstället att du inte kommer jobba mer bokar dom ju inte in dig, så möjligheten att få pengar i slutet är sjukskrivning :(

Härligt att du blev nöjd med byxorna!
    Tack:), hur gör man då? vänder man sig till en läkare när det börjar bli för tungt och ber om sjukskrivning o så får denne avgöra om man kan jobba eller ej eller?
    Och vad baseras sjukpenningen på när man egentligen inte har någon inkomst?
  • ludicrous

Ja det får en läkare avgöra, tyvärr kan ju sånt där ta en sjuhelvetes tid med intyg läkarbesök o handläggningstid :(
    SGI, sjukpenninggrundande inkomst är samma som dom baserar din föräldrapenning på. De kollar vad du tjänat typ senaste året och för att få förhöjd föräldrapenning måste du ha jobbat ett halvår innan och "egentligen tänkt fortsätta med det". Sen räknar dom på årsinkomsten, skatt och så får man typ 80% eller nått av vad som e kvar. Här kan du räkna ut ca vad du skulle få

http://www.forsakringskassan.se/tjanster/berakna_fp/nav/privatpers/foralder/planera

Svar på tråden December Bebis 2010 :)