• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • delifi2

köper begagnade mammakläder man har ju inte dom så länge sen så är det bara att sälja dom vidare, fast jag har några kvar sen sonen.
    Kna inte fatta att tiden går så snabbt, han är redan 11 månader :)

Ska skriva lite i den andra tråden om mig å min familj :)

• Trollungarnasmamma
    delifi2 skrev 2010-08-06 20:33:57 följande:
    köper begagnade mammakläder man har ju inte dom så länge sen så är det bara att sälja dom vidare, fast jag har några kvar sen sonen.
    Kna inte fatta att tiden går så snabbt, han är redan 11 månader :)

Ska skriva lite i den andra tråden om mig å min familj :)
    ja jag köpte faktiskt från Tradera, men  var så osäker på stl m.m så blev inte nöjd med alla...
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • linn78

Moma: grattis till en fin liten fis där i magen=) Och söta kläder ni köpt, barbapappa har jag också kikat på. Tusan också att man var så ordentlig och behöll alla kläder efter sonen så det knappt behövs ett plagg nu...=(

Håller med ang mammabyxor, jag köpte ett par militärgröna på hm sist som är helt underbara!!

Jag har fått en sån sablans halsbränna, nån som vet vad för mat som ska undvikas? Jag vet att fet, stark och stekt mat inte är så bra men någon som vet specifika saker? Jag har för mej att bla röd paprika kan förvärra.

• SaraKlippan

Vill också ha gravidjeans! Finns aldrig i min storlek Har 48/50....

Moma: vad skönt att RUL gick bra Vad mysigt att ni filmade... varför tänkte inte vi på det!? Hade så gärna sett det igen... men vi ska ju också göra könsul så då får vi ju se igen Längtar  

• linn78

NhjärtaD: Åh, kul med hjärtljud!! Jag ska inte till bm förrän den 23. Fast det är ju egentligen snart Hur är det nu, vet du vad ni väntar?

• Trollungarnasmamma
    linn78 skrev 2010-08-06 20:53:35 följande:
    NhjärtaD: Åh, kul med hjärtljud!! Jag ska inte till bm förrän den 23. Fast det är ju egentligen snart Hur är det nu, vet du vad ni väntar?
    Ja det är så avslappnande, ska dit igen den 6 sept...
    ja tiden går rätt fort ändå tycker jag....

ne vi vet inte vad vi väntar, vi bara gissar, jag gissar på pojk & sambon har bestämt att det är det
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Stoce
    SaraKlippan skrev 2010-08-06 20:52:52 följande:
    Vill också ha gravidjeans! Finns aldrig i min storlek Har 48/50....

Moma: vad skönt att RUL gick bra Vad mysigt att ni filmade... varför tänkte inte vi på det!? Hade så gärna sett det igen... men vi ska ju också göra könsul så då får vi ju se igen Längtar  
    Jag brukar ha ungefär de storlekarna, men ett par i stl L från HM är för stora för mig, och så hittade jag nu ett par i stl 46 som sitter riktigt bra. Det är värt ett försök
  • LinnV

Jag håller med, mammabyxor är det bästa som finns.. Jag har köpt alla mina begagnade på tradera, ett par var lite stora men jag växer väl i de. Har köpt totalt fem par byoxor, korta och långa och en kjol. 

Momalicious: Vad skönt att allt såg bra ut, super kul att ni filmade, vi fick inte ha våra mobiler på under UL för de kan störa apparaten sa hon. Vart har ni hittat barbapappa kläderna? De var sjukt söta

NhjärtaD: Jag vet inte alls hur jag ska göra, är ju redan sjukskriven så borde ju få HP men fram till dess ska jag se om jag kan få plugga upp några ämnen för jag kan inte jobba. 

• s89
    Momalicious skrev 2010-08-06 15:59:25 följande:
    Hehe, det gick fint! Bebis såg perfekt ut sa hon, och h*n var väldigt kissenödig eftersom blåsan var jättefull. Sen kissade h*n mitt under undersökningen hihi. En riktig snygging!
    Blev bakåtflyttad en dag så nytt BF är 30/12 och jag är alltså i vecka 19+0 idag istället! Filmade lite under undersökningen och så, så ska försöka lägga upp det på youtube sen så kan jag länka. Men bebis var väldigt envis och ville inte lägga sig så bra för en pose. 

Hon vågade inte gissa på kön heller, "för det är så svårt att se". My ass att det är, men men. Hon filmade mellan benen också, och vi såg inget som såg ut som en kille men inget som tydde på tjej heller så vi vet inte haha. Men vi har ju bokat könsbestämmande till den 7 september!

Efter vi varit på NÄL så åkte vi till H&M och så köpte vi en hel del bebiskläder och även ett par mammajeans till mig. UNDERBART! De första jag hittade satt som en smäck. Varför gör de inte såhär bekväma jeans till icke-gravida! Dessa vill jag aldrig ta av mig Ska lägga upp bilder på kläderna och bebis sen! 
    Underbart! Grattis, skönt att allt var bra! Skrattande
  • Momalicious
    linn78 skrev 2010-08-06 20:50:57 följande:

Moma: grattis till en fin liten fis där i magen=) Och söta kläder ni köpt, barbapappa har jag också kikat på. Tusan också att man var så ordentlig och behöll alla kläder efter sonen så det knappt behövs ett plagg nu...=(

Håller med ang mammabyxor, jag köpte ett par militärgröna på hm sist som är helt underbara!!

Jag har fått en sån sablans halsbränna, nån som vet vad för mat som ska undvikas? Jag vet att fet, stark och stekt mat inte är så bra men någon som vet specifika saker? Jag har för mej att bla röd paprika kan förvärra.

Tack! :) Vi har fått määngder med kläder men vi ville köpa lite eget plus att vi inte hade typ nåt över storlek 56. Så vi köpte lite större storlekar :)

Jag tycker att det hjälper om man undviker socker och sånt. Det jag brukar äta om jag har halsbränna är mjölk, isbergssallad, banan, yoghurt. Det tycker jag lindrar i alla fall. Citron är bra med.
    linasmama skrev 2010-08-06 22:13:43 följande:
    Jag håller med, mammabyxor är det bästa som finns.. Jag har köpt alla mina begagnade på tradera, ett par var lite stora men jag växer väl i de. Har köpt totalt fem par byoxor, korta och långa och en kjol. 

Momalicious: Vad skönt att allt såg bra ut, super kul att ni filmade, vi fick inte ha våra mobiler på under UL för de kan störa apparaten sa hon. Vart har ni hittat barbapappa kläderna? De var sjukt söta

NhjärtaD: Jag vet inte alls hur jag ska göra, är ju redan sjukskriven så borde ju få HP men fram till dess ska jag se om jag kan få plugga upp några ämnen för jag kan inte jobba. 
    Vi filmade med en liten digitalkamera. Tog med den utifallatt man fick filma, och det fick vi, hon ville bara kolla att allt var som det skulle först :)
    Alla kläderna vi har köpt idag är från H&M, även barbapapakläderna. Visst är de fina!  

Svar på tråden December Bebis 2010 :)