• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Stoce

Det hände precis en skitläskig grej. Jag höll på att plocka i köket efter middagen, då det kändes som att hela mitt vänstra lår "rann bort". Sen hade jag ingen känsel alls i det, och det småstack. Var som att det domnade bort helt och hållet. Kunde halta mig till en säng där jag lade mig på vänster sida, har hört att det ska var bästa sidan att ligga på för blodtillförsel osv. Det försvann, men vad kan det ha varit? Det var riktigt obehagligt!

• delifi2
    Stoce skrev 2010-08-07 17:31:50 följande:
    Det hände precis en skitläskig grej. Jag höll på att plocka i köket efter middagen, då det kändes som att hela mitt vänstra lår "rann bort". Sen hade jag ingen känsel alls i det, och det småstack. Var som att det domnade bort helt och hållet. Kunde halta mig till en säng där jag lade mig på vänster sida, har hört att det ska var bästa sidan att ligga på för blodtillförsel osv. Det försvann, men vad kan det ha varit? Det var riktigt obehagligt!
    kan ha varit bebisen som kommit åt nån nerv så att den hamnat i kläm
  • Trollungarnasmamma
    ondar skrev 2010-08-07 09:15:39 följande:
    jag är bara timmare, går på schema till 22aug sen ska ja försöka bli så mkt inringd som möjligt så länge kroppen o jag orkar. Sen tänker jag försöka få havandeskapspenning från oktober om det känns jobbigt, det är otroligt tungt emellanåt på jobbet redan o det finns ingen möjlighet att erbjuda mig något annat, har läst om andra timmare som fått HP så det är ju värt ett försök. Blir man nekad så blir man.
    Blir det så illa får jag ta det då, på nåt vis måste det lösa sig- är ju ensam i min familj så någon sorts inkomst måste ja ha:P
    Ja det är helt sant, värt ett försök....har juh två arbetsgivare, ska man få intyg av båda?
    Luna02 skrev 2010-08-07 11:02:26 följande:
    Igår fick jag hem papper från Försäkringsakassan angående föräldrarpenning så det är nog dags att berätta för min chef på Manpower angående min graviditet och hoppas på det bästa, och som sagt dem har ingen ingen anledning att sparka mig igentligen men men får se vad dem säger.

Ni som är osäkra på vad ni ska göra om man är tim anställd tycker jag att ni ska gå ner till försäkringsakassan och kolla er situation och se vad dem kan hjälpa er med.

När det gäller mamma jeans så behöver jag tips vart man kan gå handla förutom H&M
    Ja jag har funderat på att ringa dem för att höra vad som gäller...nått borde juh gälla för det är juh vår inkomst...
    ludicrous skrev 2010-08-07 12:38:24 följande:

Jag fick hem mina jeans igår, köpte ett par från www.asos.com, billiga och snygga :) Hittade ju FINALLY ett par baggy där, kostade 500 kr med frakt och allt. Perfekt. Dom har jättefina andra kläder också, lite mer som vanliga kläder lixom. Sen har jag bara tänkt köpa sånna magband från hm, som man kan ha under tröjor o så, ser ut som mn har ett linne under.

Byxorna är för stora än så länge, köpte strl 38, men dom ramlar ner, känns onödigt att sätta bälte i mammabyxor bara för att ha mammabyxor, när jag mkt väl kan ha mina vanliga kläder :)
    Tröjor har jag alltid långa och stora, inga tighta kläder här inte. Har ju några tröjor som inte e skitstora, t-shirtar, och dom kommer jag nog också kunna ha ett bra tag faktiskt :)
     Några långalånga tröjor kan det också bli, som man kan ha till leggings, sen blir det amningströjor som gäller, det är ju underbart med sånna :)

Luna. Tips på mammakläder om du vill beställa från nätet e just  www.asos.com  www.nelly.com sen om du googlar på mammakläder så kommer det upp massor, 4mom osv :)

Ondar Jag går också på timmar och när jag pratade med FK så är det inte så mkt möjlighet att gå på HP sen. HP kan du få för dom dagar du är inbokade och vet då arbetsstället att du inte kommer jobba mer bokar dom ju inte in dig, så möjligheten att få pengar i slutet är sjukskrivning :(

Ja jag tror oxå mer på sjukskrivning...
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma

Helt slut efter 11,5 timmars jobb...ont ont ont....

ska nog försöka bli sjukskriven snart funkar inte...kunde knappt gå de 2 sista timmarna...

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Momalicious
    NhjärtaD skrev 2010-08-07 22:13:08 följande:

ska nog försöka bli sjukskriven snart funkar inte...kunde knappt gå de 2 sista timmarna...
    Jag förstår att ni har det jobbigt ni som har arbeten, och särskilt ni som jobbar inom vården. Puh, det var ju jobbigt för kroppen vissa dagar som ogravid så förstår verkligen att det tar på era kroppar nu!
    Jag vaggar fram redan nu, men försöker att gå så normalt som möjligt eftersom jag hört att det inte är bra att vagga fram. 

Nu har dessutom magen blivit helt fast liksom. Inte tänkt på det innan men nu är den liksom "hård", som om jag inte har något fett haha. Trevligt! Får bli magbild imorgon, tror den växt en del sen sist!
    Bebis gillar även att ligga och trycka ut ryggen hårt mot min mage. Det är kul, då känner jag precis var den är och hela den, så idag fick sambon och mamma känna på när den gjorde det. Känner inte jättetydligt utanpå mer än att det är hårdare än överallt annars, men eftersom man inte känner sparkarna utanpå än så var det kul!

• ondar
    NhjärtaD skrev 2010-08-07 22:13:08 följande:

Usch din stackare:(, hoppas du  kan få vila snart då {#emotions_dlg.flower}

---

Jag ska till BM den 19 så ska prata med henne om det lite grann, som det ser ut nu får man sitta med benen högt så fort jag inte jobbar eller rastar hunden för att inte svullna upp och då inte kunna gå.
    Ryggen värker så fort jag inte har ryggstöd och foglossningen blir knappast bättre. Ändå vet jag att jag inte har det så jobbigt som många andra har det men det är verkligen tillräckligt. Uppepå allt tycker jag att jag bara är arg o ledsen hela tiden, inte mycket känns bra och är tom mer gnällig än nånsin. Tror det e för att man inte orkar med nåt just när kroppen värker o bråkar.

En arbetskamrat är sjukskriven i iaf en vecka nu i sin grav, hon ska ha september, låg på sjukhus några dagar o sånt, tycker det e hemskt att man ska behöva slita ut sig helt innan man får gå hem.
    Förra året var det en som hade sån hemsk foglossning att hon trillade omkull o bara skrek, ändå tog det lång tid innan hon gick hem,ena läkaren tyckte nämligen att det e sånt vi kvinnor får taSkrikandes
    Ja hoppas verkligen att vi slipper bli så dåliga.

Moma: Låter jättemysigt att de har fått känna bebis! Min Litens sparkar känns på utsidan men hittills har ingen annan än jag känt. Dock har jag nog hittills inte kunnat lokalisera hela den så som du görHjärta

Jag ska kanske träffa Pappan idag, första gången sen RUL för en månad sen så han har inte sett bebismage eller nåt, hoppas att bebis kan sparka lite åt honom, det kan han behöva tror jag:). Han nämnde nåt om att träffa hans mamma också, så kommer nog va väldigt nervös sen efter jobbet :S
  • Momalicious

Ondar: Ja, vi får hålla tummarna att liten vill sparka sin pappa idag :) förstår att du är nervös, man vet ju aldrig hur föräldrarna är. Några gamla pojkvänner jag haft har haft skräcködlor till mammor, men det ska du allt slippa!

Ja, det är en lustig känsla när bebis gör så måste jag säga. Fast ändå känns det väldigt naturligt haha.

Hoppas det löser sig med sjukskrivning. Som du säger är det ju helt sjukt att kvinnor ska behöva jobba ihjäl sig innan nån bryr sig.
    Kram!

• Momalicious

Idag ska vi åka till IKEA och titta på saker till bebis! Ska bli supermysigt! Ska nog inte köpa nåt, om vi inte inte kan låta bli, men vi har inte direkt plats för grejer haha. Allt får stå hos min mamma så länge. Längtar tills vi flyttar! 

Emelle och ÄlskarNova har inte varit här på länge, är ni försvunna?!  

• SaraKlippan
    linasmama skrev 2010-08-07 16:11:54 följande:
    Har du kollat på tradera och blocket? Där kan du säkert hitta en hel del mammakläder i lite större storlekar.
    Har kollat lite på tradera... men det är så jobbigt när de inte skriver storlek i rubriken... sitta o klicka in på alla för att bara se att det är för smått tar ju en evighet... Tycker inte det verkar som det finns mycket större kläder... är mest mindre storlekar :( Har ioförsig ingen jätte panik än då ja fortfarande kan ha rätt mycket av mina vanliga kläder... får se sen när de börjar bli kallt o ja är större... då kanske ja måste hitta nåt... annars får ja väl ta en filt och bosätta mig i soffan till barnet kommer ut
  • ludicrous
    SaraKlippan skrev 2010-08-08 11:56:29 följande:
    Har kollat lite på tradera... men det är så jobbigt när de inte skriver storlek i rubriken... sitta o klicka in på alla för att bara se att det är för smått tar ju en evighet... Tycker inte det verkar som det finns mycket större kläder... är mest mindre storlekar :( Har ioförsig ingen jätte panik än då ja fortfarande kan ha rätt mycket av mina vanliga kläder... får se sen när de börjar bli kallt o ja är större... då kanske ja måste hitta nåt... annars får ja väl ta en filt och bosätta mig i soffan till barnet kommer ut

På tradera ska man kunna välja storlekar, kolla i vänsterspalten när du är inne på mammakläderna så ska du kunna sortera ut storlekar.

Jag har svullat som helvete denna helg.. Nästa vecka jobbar jag 6 nätter av 7, så det kanske går jämt upp, går mkt o kan ju inte äta så mkt när jag jobbar natt :D

Svar på tråden December Bebis 2010 :)