• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Emelle

Gud vad ni handlar!
    Vi har en hel del kläder och har ju bestämt oss för vagn men inte beställt ännu.
    Ska få låna babysitter och babygym men det är ju en hel del som fortfarande måste inskaffas!
    Ska sätta oss och göra en lista...
    November går ju åt till julklappar osv och nu är det ju semesterpengar som man snabbt gör av med så Septemer/oktober bli ju våra bebis-shoppa månader

Någon annan som inte "gillar" sin gravidkropp?
    Känns ju lite tabu, och trots att jag älskar min bebis och hon är såå planerad och efterlängtad och det är det mysigaste som finns när hon boffar och sprkar därinne så kan jag inte riktigt med det här att gå upp i vikt, större rumpa, ingen midja och hur man orkar mindre, fogar som bråkar och inte kan man ha något som passar bra i klädväg, inte känna sig så där riktigt snygg någonsin...allra minst avklädd! Nu har jag ju en superfin sambo (som är vältränad som få :-/) som ger komplimager dagen lång och som gosar och pratar med magen...men jag kan liksom inte riktigt med det endå...

Jaja, nu fick jag gnälla av mig lite. Är jag ensam om att känna så här?

• MrsHelgesson

Då är man i vecka 23+0 och jag har spenderat halva dagen på antenatal pga magont sen i natt. Det började med att jag gick upp i vid 02-tiden för att kissa, jag torkar mig och ser rosa klupmar på pappret. Sen kände jag att det gjorde ont nere i magen och jag hade ont varje gång jag vaknade. Så 09.45 kom jag till sjukhuset för att kolla upp det. Klockan 14.30 var lämnade jag avdelningen efter att ha lämnat urinprov och gjort alla möjliga undersökningar. Men allt såg bra ut och bebisen mådde jättebra. Men jag har fortfarande ont. Det kan så klart vara livmodern som trycker på ligament eller något, även om det inte känns så. Jag har även fått sammandragningar i viloläge, som har gjort ont. Det är väl bara att ta Alvedon och se glad ut.

• empans

Hej tjejer!

Har följt er lite på avstånd under semestern. Vad ni skriver!
    Har mått mycket bättre under semestern än innan. Foglossningen lider jag inte av på samma sätt. Börjar jobba igen imorgon så får väl se om den värsta smärtan kommer tillbaka i och med stress och högt tempo eller om jag får fortsätta må bra. Hoppas!

Emelle skrev 2010-08-08 19:37:01 följande:
    Gud vad ni handlar!
    Vi har en hel del kläder och har ju bestämt oss för vagn men inte beställt ännu.
    Ska få låna babysitter och babygym men det är ju en hel del som fortfarande måste inskaffas!
    November går ju åt till julklappar osv och nu är det ju semesterpengar som man snabbt gör av med så Septemer/oktober bli ju våra bebis-shoppa månader

Känns ju lite tabu, och trots att jag älskar min bebis och hon är såå planerad och efterlängtad och det är det mysigaste som finns när hon boffar och sprkar därinne så kan jag inte riktigt med det här att gå upp i vikt, större rumpa, ingen midja och hur man orkar mindre, fogar som bråkar och inte kan man ha något som passar bra i klädväg, inte känna sig så där riktigt snygg någonsin...allra minst avklädd! Nu har jag ju en superfin sambo (som är vältränad som få :-/) som ger komplimager dagen lång och som gosar och pratar med magen...men jag kan liksom inte riktigt med det endå...

Jag känner igen mig!
    Trodde jag i princip var ensam om detta. Känns som att det är precis som du säger, tabu. Känner mig som barbamamma och jag gillar det inte. Har normalt ett väldigt aktivt liv med träning och fart men pga foglossningarna kan jag i princip inte ens ta en långpromenad...
    Så om det är till någon tröst så är du inte ensam med dessa känslor! Har precis som du tur och har en fantastisk sambo. Dock blir jag lite bitter för att han kan träna som vanligt... tänk att de ska ha de så lätt, spruta lite och sen är det klart för deras del. En annan får ju kroppen förstörd och får stå ut med smärta och hormonsvängningar.

Men som min sambo sa när jag gnällde över att vi tejejer får ta allt lidande som kommer med graviditet och barnafödande: "Om män hade varit gravida istället hade jordens befolkning ständigt minskat. Vi hade inte klarat av det."

Klappar er själva på huvudet och påminn er själva om hur j*kla bra ni är!

Må gott!
  • Emelle
    empans skrev 2010-08-08 20:35:17 följande:
    Jag känner igen mig!
    Trodde jag i princip var ensam om detta. Känns som att det är precis som du säger, tabu. Känner mig som barbamamma och jag gillar det inte. Har normalt ett väldigt aktivt liv med träning och fart men pga foglossningarna kan jag i princip inte ens ta en långpromenad...
    Så om det är till någon tröst så är du inte ensam med dessa känslor! Har precis som du tur och har en fantastisk sambo. Dock blir jag lite bitter för att han kan träna som vanligt... tänk att de ska ha de så lätt, spruta lite och sen är det klart för deras del. En annan får ju kroppen förstörd och får stå ut med smärta och hormonsvängningar.

Men som min sambo sa när jag gnällde över att vi tejejer får ta allt lidande som kommer med graviditet och barnafödande: "Om män hade varit gravida istället hade jordens befolkning ständigt minskat. Vi hade inte klarat av det."

Klappar er själva på huvudet och påminn er själva om hur j*kla bra ni är!

Må gott!
    TACK för dina rader! Känns som om jag inte är helt onormal.
    Känner också att det är "orättvist" att få dra det tyngsta lasset fast vi vill detta båda två. Min sambo tar ju (allt om jag vill) det mesta här hemma och är en sån där -"Bär inget nu...akta bebis"! kille, men det räcker liksom inte till alltid!
    Det kommer ju vara värt det, såklart, självklart!
    Man har ju gjort om det gång på gång (väntar ju min 4:a) men just den fysiska biten av bebisväntan är bland det västa jag vet!

GravidNYA BILDER I BILDTRÅDEN!!Gravid
  • Karttikeya

Tänk såhär, det är ett övergående stadium. Ni kommer vara fina och smala lagom till nästa sommar igen. En annan är valross konstant, så.. Puss på er ^^

• Jessika82

Jag var valross när jag väntade förra barnet blev ganska smal och blev gravid igen.... och hoppas att jag inte går upp för mycket denna gång..

• MajMamman08
    Gud vad ni handlar!

Känns ju lite tabu, och trots att jag älskar min bebis och hon är såå planerad och efterlängtad och det är det mysigaste som finns när hon boffar och sprkar därinne så kan jag inte riktigt med det här att gå upp i vikt, större rumpa, ingen midja och hur man orkar mindre, fogar som bråkar och inte kan man ha något som passar bra i klädväg, inte känna sig så där riktigt snygg någonsin...allra minst avklädd! Nu har jag ju e n superfin sambo (som är vältränad som få :-/) som ger komplimager dagen lång och som gosar och pratar med magen...men jag kan liksom inte riktigt med det endå...

Förstår hur du känner,känner likadant!! Me första kände ja inte de förrän mer i slutet o nu med andra,redan nu
    Förvånad.
    Lite mer rumpa skulle inte skada här,haha! Däremot e ja inte så glad åt mina jätte boobs ja fått,stora o tunga o inget sitter fint på en...blä! Oh ja midjan e ju inte så skoj...man känner sig klumpig o svullen!
    Va hos BM i torsdags o fick en smärre chock när ja vägde mig... har alltså gått upp 5 kg! Buuhu!
    Vet de e helt normalt,men de känns ändå,man ska ju gå ner de där kilona me!
    Går in i v 23 i morron
  • Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2010-08-07 22:21:36 följande:
    Jag förstår att ni har det jobbigt ni som har arbeten, och särskilt ni som jobbar inom vården. Puh, det var ju jobbigt för kroppen vissa dagar som ogravid så förstår verkligen att det tar på era kroppar nu!
    Jag vaggar fram redan nu, men försöker att gå så normalt som möjligt eftersom jag hört att det inte är bra att vagga fram. 

Nu har dessutom magen blivit helt fast liksom. Inte tänkt på det innan men nu är den liksom "hård", som om jag inte har något fett haha. Trevligt! Får bli magbild imorgon, tror den växt en del sen sist!
    Bebis gillar även att ligga och trycka ut ryggen hårt mot min mage. Det är kul, då känner jag precis var den är och hela den, så idag fick sambon och mamma känna på när den gjorde det. Känner inte jättetydligt utanpå mer än att det är hårdare än överallt annars, men eftersom man inte känner sparkarna utanpå än så var det kul!

Ja jag brukar inte klaga men det är tufft...
    ondar skrev 2010-08-08 06:17:51 följande:
    Usch din stackare:(, hoppas du  kan få vila snart då {#emotions_dlg.flower}

---

Jag ska till BM den 19 så ska prata med henne om det lite grann, som det ser ut nu får man sitta med benen högt så fort jag inte jobbar eller rastar hunden för att inte svullna upp och då inte kunna gå.
    Ryggen värker så fort jag inte har ryggstöd och foglossningen blir knappast bättre. Ändå vet jag att jag inte har det så jobbigt som många andra har det men det är verkligen tillräckligt. Uppepå allt tycker jag att jag bara är arg o ledsen hela tiden, inte mycket känns bra och är tom mer gnällig än nånsin. Tror det e för att man inte orkar med nåt just när kroppen värker o bråkar.

En arbetskamrat är sjukskriven i iaf en vecka nu i sin grav, hon ska ha september, låg på sjukhus några dagar o sånt, tycker det e hemskt att man ska behöva slita ut sig helt innan man får gå hem.
    Förra året var det en som hade sån hemsk foglossning att hon trillade omkull o bara skrek, ändå tog det lång tid innan hon gick hem,ena läkaren tyckte nämligen att det e sånt vi kvinnor får taSkrikandes
    Ja hoppas verkligen att vi slipper bli så dåliga.

Moma: Låter jättemysigt att de har fått känna bebis! Min Litens sparkar känns på utsidan men hittills har ingen annan än jag känt. Dock har jag nog hittills inte kunnat lokalisera hela den så som du görHjärta

Jag ska kanske träffa Pappan idag, första gången sen RUL för en månad sen så han har inte sett bebismage eller nåt, hoppas att bebis kan sparka lite åt honom, det kan han behöva tror jag:). Han nämnde nåt om att träffa hans mamma också, så kommer nog va väldigt nervös sen efter jobbet :S
    Gör det & sprid vidare din info

tack gumman{#emotions_dlg.flower}

Hur gick det med pappan?
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma
    Gud vad ni handlar!

VERKLIGEN INTE!!!!!

& jag har precis som du en underbar sambon som berättar hur vacker och attraktiv jag är....men jag känner mej bara som en flodhäst....
    MajMamman08 skrev 2010-08-08 21:28:17 följande:
    Förstår hur du känner,känner likadant!! Me första kände ja inte de förrän mer i slutet o nu med andra,redan nu
    Förvånad.
    Lite mer rumpa skulle inte skada här,haha! Däremot e ja inte så glad åt mina jätte boobs ja fått,stora o tunga o inget sitter fint på en...blä! Oh ja midjan e ju inte så skoj...man känner sig klumpig o svullen!
    Va hos BM i torsdags o fick en smärre chock när ja vägde mig... har alltså gått upp 5 kg! Buuhu!
    Vet de e helt normalt,men de känns ändå,man ska ju gå ner de där kilona me!
    Går in i v 23 i morron
    5 KGFörvånad
    Jag vägde mej i fredags & hade gått upp 16kg från inskrivningen & är i v 22+5 idag....
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • delifi2

jag känner mig inte bekväm i den kropp jag är i nu, bara vecka 21 och är redna stor.
    Förra gången gick jag bara upp 3 kilo under hela grav och har nu gått upp 3 kilo. Brukar inte gå upp så mycket max 8  kilo har jag gått upp och det var med äldsta dottern.

Har suttit inne nu i några dagar och känner att jag snart måste ut men det är bara att vara inne eller föröska iaf tills bebis kommer ut. Ska ju ha dop den 22 augusti så innan dess måste jag ta det lugnt annars komerm mina fogar rasa samman känns det som.
    Vaknar varje natt när jag vänder mig om för att det gör så ont.

Kan inte ha på mig mina vanliga bh längre för det skaver under :(
    dessutom börjar nog sonen som är 11 månader komma i nån trotsålder, idag så skrek han för att han inte fick göra en sak och bebisen böja sparka som bara den i magen då.

MrsHelgesson skrev 2010-08-08 19:48:06 följande:
    Då är man i vecka 23+0 och jag har spenderat halva dagen på antenatal pga magont sen i natt. Det började med att jag gick upp i vid 02-tiden för att kissa, jag torkar mig och ser rosa klupmar på pappret. Sen kände jag att det gjorde ont nere i magen och jag hade ont varje gång jag vaknade. Så 09.45 kom jag till sjukhuset för att kolla upp det. Klockan 14.30 var lämnade jag avdelningen efter att ha lämnat urinprov och gjort alla möjliga undersökningar. Men allt såg bra ut och bebisen mådde jättebra. Men jag har fortfarande ont. Det kan så klart vara livmodern som trycker på ligament eller något, även om det inte känns så. Jag har även fått sammandragningar i viloläge, som har gjort ont. Det är väl bara att ta Alvedon och se glad ut.
    Du har väl blivit sjukskriven nu, om du inte var det innan menar jag. Att ha prematura samandragningar är inte bra. Skönt iaf att allt såg bra ut.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)