Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

December Bebis 2010 :)

3 barns mamma84 skrev 2011-08-03 21:08:00 följande:
    Tycker du att jag ska kolla upp mig ?
    Eller är detta naturligt ?
    Hon sa iaf att det inte skulle vara något hämskt när jag sa att jag har ont.
    Men jag tror dom inte vet hur det ser ut.
    Men kan detta bli värre på något sätt ?

Tanke på att det är en cirkel ni vet ju att festingar kan ge borelia men hur är det med mygg någon som vet ?
    Ska kolla om jag hittar något på googel       
    Tycker du ska kolla upp eftersom det inte ger med sig,......
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    3 barns mamma84 skrev 2011-08-03 21:14:47 följande:
    Okej men då ringer jag om i morgon men jag vill inte känna mig löjlig.
    Bättre o ringa en gång för mkt än en gång för lite. Speciellt om du har fler än en ring.......eller?
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    Momalicious skrev 2011-08-03 22:26:33 följande:
    Suzzy: vi har en POÄNG-fåtölj från Ikea, jättebra är den!
    Ok. Ska kika på det! =)
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi

Första natten med Loke i eget rum gick överförväntan väldigt bra. Jag o Loke har sovit bra inatt. Han somna osm vanligt vid 20. Vaknade strax innan 23 och somnade nog närmare 1. Vaknade igen kvart i fyra för o äta lite. Sen hörde jag honom strax innan nio! Jätte bra ju! =) Jag är nöjd! =)

Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    Momalicious skrev 2011-08-04 10:32:50 följande:
    Suzzy: skönt att det gick bra! Fördelen med olika rum tycker jag är att man inte vaknar bara de andas högt, vilket jag kunde göra. Sover mkt bättre nu.
    3 barns mamma84 skrev 2011-08-04 10:41:39 följande:
    Vad skönt det låter sover han i eget rum ?
    Ja, känns som att vi har legat o stört varandra på nätterna. Loke vaknar av pappas snarkningar o jag vaknar av Lokes drömljud! =) Så nu har man fått sovit! Det var skönt! Ja, Loke har eget rum. Ganska tomt där inne just nu, men ska inhandla lite saker till honom! =)
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    3 barns mamma84 skrev 2011-08-04 10:58:09 följande:
    åååååh vad mysigt !!
    Haha ja du samma här jag blir så trött på sambon ljud han gör inte snakning men ljud som om det vore 2 st mopeder inne i sovrumet !!
    Och kan elias pipa till och jag blir irriterad och sparkar sambon men efter ett tag när han stoppad kommer ljudet tillbakas haha

Jag skulle oxå vilka ta ett rum till elias men jag vet inte om jag ska låta ebba o didos dela rum tillsammans eller om jag ska låta ebba ha ett rum då hon är större och låta didos och lias dela tillsammans i stora sovrummet ..
    Vi bor ju i en 4:a

Vet du hur du ska möblera inne i rummet ?har du något du har tänkt dig .        
    Ja, min sambo drar riktiga timmer stockar, inte hjälper det o putta på honom, han snarkar på alla fyra sidor! Demon inte kul inte! :/
    Ja, inte är det lätt när man har flera barn. Får vi ett till barn medan vi bor här så får barnen dela rum. Vi bor i en trea!
    Jag vet precis hur jag vill ha det! =)  Vi har en byrå med Lokes kläder i som man kan ha som skötbord som ska stå i hans rum. Sen vill jag ha en avlång möbel med hål i som man kan ställa korgar i som leksakerna ligger i. Sen måste jag ha nån stol el gungstol som man kan sitta o amma i på natten! Sen har han en pusselmatta som ska in dit o sen vill jag köpa den klassiska bilmattan som ska vara där inne! =) hehe
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi

Loke får välling vid 20, o vaknar oftast igen runt 23 el 00 för amning. Sen kan han som inatt sova till 4 för amning igen.  Är det "godkänt" för en som blir 7mån nästa vecka? Han vaknar ofta på natten, men vi tror att det har o göra med att det kliar på honom som han vaknar.
    Samma sak på dagen. Han tar mest powernaps, tror han vaknar av att det kliar! Stackarn får inte sova mkt! :(

Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    3 barns mamma84 skrev 2011-08-04 11:12:28 följande:
    {#emotions_dlg.flower}Vilken dröm pojk rum du planerar då flyttar jag in jag med haha !!
    Ja, känns som ett bra rum till min pojk! =)
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi

Jag orkar inte längre! Jag ger upp! Nu vill jag o vill inte sluta amma! Han är rödprickig o kliig igen! Vette fan vad det kan vara nu? Majs? Har maizena i hans såser, majsvälling, majs gröt. Kanske blev för mkt majs! :( Han får kött o potatis o sås o grönaker till lunch, majs gröt till frukost, risgröt till kvällen o majs välling inför natten! Han äter bara halvaportioner o dricker inte vatten så jag ammar efter varje mål! Men får väl ge ersättning ist. Om det är inte är den han reagerar på, men borde ha gjort det tidigare tycker jag!
    Orkar inte längre! När ska detta sluta????? :(
    Lättare o sluta amma helt o bara ge honom mat, då är det lättare o se vad han reagerar på. Som jag sa till sambon, svårt o veta om jag får i mig ngt han inte tål, enklare om det var JAG som hade all denna allergi, då märkte jag om det var ngt tok, men nu när det är han så blir det mkt svårare! :/

Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    thegoddess skrev 2011-08-05 17:05:04 följande:
    inget så enkelt som värmeutslag? det fick ronja under blöjkanten ... tvättmedel? men det har ni säkerligen tänkt innan. hur är det med pälsdjur och sånt? om inte ni har kan ju bekanta ha osv.
    hur ser värmeutslag ut? parfymfritt tvätt o sköljmedel. Mormor o faster har djur men längesen han träffa dom!
    han har utslagen i nacken, på armar o sen är han röd i knävecken
    Loke 11/1-11
Svar på tråden December Bebis 2010 :)