Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

December Bebis 2010 :)

thegoddess skrev 2011-08-02 21:49:04 följande:
    jag har oxå tittat på dom dryckerna men har tänkt att jag inte ska vänja henne vid att dricka nåt som är så sött även om det inte är socker tillsatt.
    jag började med vatten med smakisarna vid 3.5 månad och gett henne varje dag till slut drack hon i sin vanliga nappflaska och nu dricker hon som en häst. kissar som en tok haha hur länge har du försökt med vatten?
    Några veckor bara. BVC sköterskan sa att man inte får ge vatten före 6mån. Frågade inte varför. Så det är inte så länge. Men det är flera ggr varje dag!
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi

Vilka söta "bebisar". Min har knappt någe hår på huvudet o det han har är jätte ljust! Kryper gör han inte. Ligger han på mage så lyfter han på överkroppen jätte högt med händerna. Sen lägger han ner huvudet o tar armarna i luften o in med benen under magen o ut igen o in under o ut igen några ggr. Sen upp med överkroppen, sen ner o samma sak igen! =) Han kan inte flytta fötterna när man håller honom, fast man ser att han försöker! =)

Loke 11/1-11
  • LokesMammi

Vet inte varför! Frågade inte varför. Jag frågade om jag fick ge honom vatten när det var som varmast ute o då sa hon att man inte "ska" ge vatten till barn under 6mån. Man får amma el ge ersättning. =)

Loke 11/1-11
  • LokesMammi

Rita med penna runt det röda....om det växer utanför markeringen gör ny markering o skriv hur mång min det tog för det röda o växa. Om det fortsätter mer o mer ta dig till VC. Om det går över är det nog ingen fara!

Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    Angelique77: Hur har det gått med blödningen?

2barnsmamma84:
    Hur har det gått med bettet? Vad sa läkaren?

Så, nu har vi möblerat om! Loke har nu eget rum o vi har eget rum! Får se hur natten blir! Loke blir 7mån 11/8. Och jag börjar jobba 1/9. Nu ska vi bara köpa möbler jag har kikat på till Lokes rum och vill även ha en gungstol el ngt som man kan sitta o amma i. =)
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    3 barns mamma84 skrev 2011-08-03 20:28:14 följande:
    Jag ringde och hade fått en tid kl 15.10 men så trodde jag att johan skulle köra mig så vi kunde hämta barnen samtidigt likom.
    Så jag skulle slippa gå och stressa mig då barnen skulle hämtas kl 15.30 och då skulle jag få lägga tid på sitta och vänta ca 2-3 minuter och då när jag skulle ha fått komma in så skulle jag ha jävligt stressigt att hämta barnen.
    Så jag sket i tiden och får ta en ny tid i morgon.

Men iaf jag ringde upp och berättade vad det var och jag sa att jag hade blivit stucken för 2 dagar sen och det kom ut var och jag har fått verk och har jätte ont.    Och hon frågade bredden på cirkeln och jag sa 4-5 cm
    Och hon sa om jag hade fått innan men det hade jag inte.

Så jag ringer i morgon och hoppas jag får en tid då som passar mig.   
    Ok. Får se vad de säger då. Har märket blivit större?
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi

Jag nämnde tidigare att Loke har tand nr 3 o 4 på G. Tand nr har brytit igenom o nr 4 ser man. Det är vampyrtänderna som tittar fram. Tittade i hans bvc bok o dom tänderna + framtänderna ska komma samtidigt när ungen är 8-12 månader! =)

Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    3 barns mamma84 skrev 2011-08-03 20:32:40 följande:
    oj du har en vampyr hos dig alltså Gladså sött
    Här inga alls.
    Men när amadeus var 8 månader hade han 6 tänder men elias blir 8 månader och har inga tänk att det är så olika ..  
    Japp. Min egen lilla vampyr! =) Får se när de bryter igenom ordentligt! Ser bara vita prickar! =)
    Ja, det är verkligen olika bland barn!
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    3 barns mamma84 skrev 2011-08-03 20:33:38 följande:
    Den har blivit större och bredare och mer verkar kommer uppåt
    Vet inte hur jag kommer att kunna sova i natt. 
    Då är det ngt som inte stämmer! Speciellt inte om det gör väldigt ont. Bra att du kollar upp det! Var det längesen du fick bettet?
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    3 barns mamma84 skrev 2011-08-03 20:48:23 följande:
    Jag fick bettet för 2 dagar sen
    Första dagen den kom kliade jag det gör vi ju alls.
    Andra dagen samma sak kliade och försökde sluta (brukar fungera)
    Igår kom massa var droppandes ut (gul vätska som stelnade till)
    Idag skita öm och verkar som kommer allt mer upp dom ligger från bettet nerår och sen uppå mot axeln så det verker nu vid axeln och det känns tungt och jobbigt och vill hälst inte spänna armen för det gör ont så jobbigt att skriva likom men ,men vad ska man göra.
    Känns som träningsvärk spänverk och det är stelt och hårt vid bettet och omkring och röda cirkeln har blivit bredare.   
    Ja, det låter inte bra, men jag är ingen läkare, bara usk! =)
    Loke 11/1-11
Svar på tråden December Bebis 2010 :)