Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

December Bebis 2010 :)

3 barns mamma84 skrev 2011-08-05 17:19:50 följande:
    Virusprickar ? Inget farligt alls utan kan komma vid förskylning är eller är påväg
    Varmutslag ? Kommer när det är varmt + fuktigt
    Jag tycker att du ska kolla om huden är torr isåfall smörj med Hellosan salva .
    Virusprickar????? Obestämd
    Vi smörjer honom varje dag med mjukgörande och kortinson salva!
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    thegoddess skrev 2011-08-05 19:26:51 följande:
    tycker utslagen e ganska lika dom ronj hade vad jag kan se. nacken och ryggen blir ju väldigt varmt när dom ligger och tex bilbarnstolen. ronja fick ligga mer utan blöja eftersom det blev under blöjan precis ovanför svanskotan.
    jag kan inte ha heltäckande kläder när det är som varmast det är skugga som gäller och solhatt.
    hoppas att det är det ochingen nu allergi som ploppat upp.
    Ja, jag har ingen aning. Tänkte promenera till bvc nästa vecka för o väga honom på den som står framme o då se om det finns ngn där som har tid med mina frågor! =)
    Har honom i bara blöja nu o haft det i några timmar. Han kliar sig sådant så jag vill ha på honom en body, men får inte för sambon! :/
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    Momalicious skrev 2011-08-05 19:33:37 följande:
    Suzzy: förstår att du känner dig uppgiven! Känns som det borde räcka med skit för er nu!
    Ja tack. Det räcker nu som det är tycker jag/vi!
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    thegoddess skrev 2011-08-05 20:29:56 följande:
    han har inte ätit nån frukt? ja gå du dit och be dom kolla på det om det håller i sig

har ju sen haft eksem själv och vet att det kliar av kortison med.. typ att det liksom läker då kliar det på nåt vis
    Har haft eksem jag med o kan inte komma på att det kliar av kortison. Kanske bara ska köra med hudsalva då? =) Frukt har han ätit. Mest banan. Sen får han aprikos o katrinplommon puré till gröten.
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    delifi2 skrev 2011-08-05 21:59:09 följande:
    man ska helst inte ha salva på eksem eller liknande om det inte är zinksalva som torkar ut det, man kan oxå ha potatismjöl eller puder på
    Använder endast salvor som läkaren nämnt o som vi har fått recept på o använder dom enl läkarens rekommendationer =)
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    Momalicious skrev 2011-08-06 01:40:34 följande:
    Hela ögat är typ blodsprängt. Vet inte alls. Får höra med bvc på måndag om det inte blir bättre el om han verkar störa sig. Jag är en sån där person som alltid föreställer sig det värsta och självklart tror jag då att han naturligtvis har en stor tumör i huvudet som trycker på ögat.. Lite löjligt när jag ser det skrivet ;)
    Man är alltid orolig för minsta lilla. Loke kliar sig lite för länge i ögat = allergi enl mig! Nya prickar på kroppen = allergi för mig! =) hehe. Man tror alltid det värsta fast det inte är ngt speciellt! =)
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    ludicrous skrev 2011-08-06 11:11:30 följande:
    Jag avundas er som har koll på er mens! Jag har haft molvärk nån vecka nu, gått upp ett kilo o vet att jag hade mens när min syster var här första veckan i juli, men precis när det var har jag ingen aning om, men det känns som den e påväg! Äter cerazette så min mens är jättekonstig, har jag tur blir jag av med den :)

Orolig för allt med barnen är man nog jämt, och man vill alltid hitta anledningen till gnällighet o sömnproblem osv, men ibland kanske det bara är en dålig dag eller värmeutslag tex;)
    Jag äter cerazette o har inte fått min mens ännu! Så lycklig över det! =)
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    LillSnurr82 skrev 2011-08-06 13:06:29 följande:
    Min karl är nu hemma över helgen och HAN säger att han tycker vi ska börja försöka avla fram nästa ;) lägligt då jag har ägglossning på måndag och alltså fertil nu i dagarna ;) får se om det lyckas på första försöket även denna gång som det gjorde när vi bestämde oss att skaffa första barnet...
    Bebis! =) Gravid
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi

Har en riktig softar lördag idag. Loke har varit väldigt gnällig men nu är han lugn i sin nya lära-gå-stol, gubben sitter framför sin dator o jag sitter i sängen (som står i datarummet) med laptopen i knät, äter choklad o har en paus från broderiet jag har hållt på men i några år! =)

Loke 11/1-11
Svar på tråden December Bebis 2010 :)