Inlägg från: Mysmamma70 |Visa alla inlägg
  • Mysmamma70

December Bebis 2010 :)

ludicrous skrev 2010-12-18 18:34:40 följande:
    Haha ja det är det verkligen ;) tror också bebis kommer när den är färdig, innan kan man ha hur mycket sex som helst utan att nått händer, o när bebis väl e klar kommer den hur som helst :)
    Hur som helst e det bra med lite förvärkar så man kommer ihåg vad man väntar på :)
    Och dessutom kan de ju göra nytta - mina förvärkar har ju mjukat upp och förkortat tappen
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter BF 101225 ~*~♥~*~
  • Mysmamma70
    ludicrous skrev 2010-12-18 18:44:35 följande:
    Ska be BM kolla på tisdag om det går hur det står till där nere. Samtidigt vet jag inte om jag vill få höra "här blir det bebis snart" den 21a december. Just julafton vill jag undvika faktiskt. Å då kan jag likagärna vänta till januari.
    med dottern gick jag över 13 dagar, o de säger ju att nästa barn föds 2-3 dagar tidigare än det första. Då skulle denna födas på typ BF+11.. o det blir på dotterns födelsedag :(
    De kan ändå inte avgöra hur lång tid man har kvar av en undersökning. Fast att BM känner efter kan göra att det sätter lite fart, så be inte om det om du inte är redo - fast det tror jag att du är
  • Mysmamma70
    delifi2 skrev 2010-12-18 18:46:37 följande:
    Vi färdknäppde på fredagen och hon kom på söndagen så jag håller tummarna för dig att det hjälper för dig oxå.
    Är helt 100 på att det var det som satte igång det för mig *hosthost*
    Det ger mig hopp, hehe

Hinnsvepningen ska ju också ge effekt för 75 % inom 48 timmar, så jag hoppas och hoppas - ännu har det ju inte gått 48 timmar
  • Mysmamma70

Stoce - så fint skrivet och en så vacker bebis

Stort grattis till er! {#emotions_dlg.flower}

• Mysmamma70

Godmorgon

Fick en hyfsad natt utan illamående och tog mig sovmorgon till kl 11.00.

inga bebisar inatt heller tydligen :p

• Mysmamma70

Ullabella - lider med dig, så där jobbigt hade jag det med ettan också och även med trean då jag blev igångsatt. Man är helt slut redan innan det drar igång på riktigt. Hoppas du får en värkfri stund så du kan återhämta dig lite

• Mysmamma70

Här är också alldeles stillsamt...

Har ett högt BT och 0,3 äggvita så det är inte mycket annat att göra än att vila...

Hinnsvepningen och de två dagarnas senaste färdknäppar har inte gett något resultat, men min man vill gärna ikväll också, haha

Imorgon väntar nytt BM-besök och då ska jag nog passa på att klaga över hur jobbigt jag har det istället för att hela tiden säga att jag mår bra förutom illamåendet. Kanske finns det någon läkare som vill sympatisera med mig och föreslå en igångsättning snart, 39+1 imorgon och bebis i magen ligger redan på ca 4 kg

• Mysmamma70
    Maria Larsson skrev 2010-12-19 20:50:37 följande:

Vaknade av mina första riktiga förvärkar i morse. De kom med 10 min mellanrum ungefär och efter en timma kunde jag somna om. Sov bara 1 timma fre till lörd så i natt var det riktigt skönt att lyckas sova 4+1,5 timme. Men i natt vill jag faktiskt få sova på riktigt. Ska bli skönt att sova i sin egen säng igen.

Hoppas det sätter fart på riktigt snart för dig!
  • Mysmamma70
    Emelle - vilken vacker mage!

Min har nu sjunkit så lågt så den "hänger" och jag kan till och med sova halvt på mage med lite kuddar. Bebisen är dessutom fixerad, vilket överraskade mig lite eftersom det är fyran

Idag väntar BM-besök och det ser "lovande" ut för en tur till Lund eftersom blodtrycket är högt. Hoppas jag får träffa en snäll läkare som vill sätta igång mig, för nu börjar det bli jobbigt med det här höga trycket, allt vilande och illamående Tungan ute

39+1 idag!
  • Mysmamma70
    Karttikeya skrev 2010-12-20 09:48:32 följande:
    BM-besök idag. Bebis mådde bra och är fortfarande fixerad, hoho. Hjärtljud 140 sl/min.
    Dock hade jag ett blodtryck på 150/95 andra gången, 150/110 första gången.. Så nu är det strängare vila och läkarbesök på torsdag som gäller.. JAg som tänkt städa och tvätta idag... Skrikandes
    Visst är det tradigt... tänk att jag har haft det så i tio veckor nu
Svar på tråden December Bebis 2010 :)