Inlägg från: Mysmamma70 |Visa alla inlägg
  • Mysmamma70

December Bebis 2010 :)

Delifi - det låter tufft.. Men går inte din 1-åring på dagis?

Jag är tacksam att min man ska vara hemma i två månader till, annars hade vi nog aldrig skaffat dem så här tätt heller. En trettonmånaders är rätt krävande och vår är väldigt klåfingrig - vi har inte ens några blomkrukor i fönstren för tillfället, inga dukar på borden och allt barnsäkrat

• Mysmamma70

Många nyfödda föredrar vänster bröst för de vill ligga och lyssna på mammans hjärtljud, det är tryggt precis som i magen

Lycka till nu, Moma!

• Mysmamma70

Majorima var det som skulle önskas lycka till

• Mysmamma70
    Licebe skrev 2010-12-28 18:39:18 följande:

Hej på er alla!

Nu har våran söte lille Lennox kommit=)

Började få värkar i förrgårkväll och var uppe med det hela natten, tänkte vänta till bm-besöket vid nio så skulle hon få titta om det hänt något, Men vid åtta gav jag upp och for in på fl.

Där visade det sig att jag var öppen två centimeter, strax därpå gick vattnet.
    Nästa gång dom tittade hade jag kommit till 3cm.
    Sen sa det tjoff och jag var öppen 7cm och nästa gång 10.
    Gjorde jävligt ont, men efter edan va jag i himlen. Va såå skönt med en paus från det onda.

Började få krystvärkar, men förstod nog inte riktigt att det var det.
    Kände att jag sket på mig och sa åt killen att larma på bm sen gå ut.
    Bm kom in och tog bort det, sen kom killen tillbaka och på min första officiella krystvärk kunde man se huvudet=)
    Sprack lite.
    Men förlossningen va så bra som den kunde bli=)
    Och han är sååå sööt. Vägde 3390g och var 49cm.
    Och så har han mycket svart hår=)

Grattis!
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter -101220 ~*~♥~*~
  • Mysmamma70
    sweet86 skrev 2010-12-28 19:29:00 följande:
    Den 21/12 kl 18.21 föddes våran Liam. Han vägde 3732 g och var 50 cm lång.. Alldeles underbar
    Grattis!!!
  • Mysmamma70

Grattis Pickaboo och lycka till Haligh!

• Mysmamma70
    Haligh skrev 2010-12-30 12:16:23 följande:
    Jag har iaf fått min lilla nu det blev en flicka! 3515 gram och 52 cm kom hon vid ett-tiden i natt! Allt har gått bra men förlossningen var vidrigt intensiv, öppnade mig nästan helt jättefort så Eda fick jag ingen, sen sista centimetern tog flera timmar för livmodern var helt slut. Så värkar timme ut och timme in men inget hände, kan säga att jag släppte inte lustgasen för en sekund till slut fick jag värkstimulerande dropp och sitta på pall, och äntligen kom hon ut! Sprack rejält inuti så jag fick ligga på operation och uppvak hela natten och pappan fick sussa lite med tösen. Nu sover hon så sött och är finast i världen! Jag mår bra men underlivet känns väldigt mycket... Orkar inte läsa tråden utan på återseende när vi kommer hem!!
    Grattis Haligh!

Tråkigt att läsa att din förlossning blev så jobbig, hoppas du återhämtar dig snabbt! {#emotions_dlg.flower}
  • Mysmamma70

Grattis Majorima

Tråkigt att förlossningen blev så jobbig, tur att man glömmer efter ett tag!

• Mysmamma70

Vår lilla tjej sov sig igenom PKU-provet.

Det var värre när tonåringarna var nyfödda då man stack dem i foten och de gallskrek

• Mysmamma70

Ninnie - har ni provat med napp? Lilla fröken vill också gärna suga mycket på kvällarna me när det bara blir kräk av det har hon fått napp istället nu när jag vet att hon är mätt, och hon somnar nöjd.

Storebror hade magknip som liten och en skrikperiod kl 23-02 varje kväll. Han var lugn bara i famnen och att han fick bli vaggad när han skrek. Så min man var uppe med honom då och såg TV och gungade honom till sömns på en pilatesboll medan jag passade på att sova. Alla var nöjda

Svar på tråden December Bebis 2010 :)