Inlägg från: Karttikeya |Visa alla inlägg
  • Karttikeya

December Bebis 2010 :)

linasmama skrev 2010-11-29 11:56:48 följande:
    VA?! Det var det värsta jag hört.. Så får de väl ändå inte göra? Alla har ju rätt till sjukvård..
    Det handlar om risker. Är man "fet" som jag så är det ju ökad risk att saker händer (vad nu "saker" är) och de har inte lika stor "beredskap" på Mölndal som på Östra. Däremot så var BM osäker om det gällde BMI 35 vid inskrivning eller vid förlossning och jag har läst runt lite och det verkar som om det är vid inskrivning dom går efter. Så det kanske finns hopp om att få föda på Mölndals ändå  Glad Hon skulle ta reda på det själv helt också till mitt nästa besök.
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-11-29 12:30:36 följande:
    Nej, det är knappt någon skillnad. Kanske 5-10 minuter. Men det är ju värre väglag uppåt och runt Vänersborg/trollhättan är det riktigt illa och dessutom så håller de på att renovera förlossningen = jättelite platser, så vi åker hellre en liten bit längre (osäker på om det är det dock). :)
    Knasigt det där med BMI. Går dom efter inskrivnings-BMI:et är det dock ingen fara, annars blir det lite jobbigare. Fast ja, är det fullt på NÄL och Östra känns det ju konstigt om dom nekar liksom..? Men men, den dagen den sorgen haha.
    Ja det är ju "ren" motorväg hela vägen till både Östra och Mölndal.. Och väglaget "brukar" ju vara mildare neråt, haha. Ja nej nekar dig gör dom nog inte, men du har väl fått precis som jag ett "kordinatornummer"? Så då ringer man en barnmorska som "placerar" dig där det finns plats i Göteborg. Antar att man kan ge Mölndal som önskemål då.. Glad
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-11-29 13:46:24 följande:
    Nja, jag har inte fått nånting. Har numret till förlossningen, det där nya som är ett samlingsnummer för båda förlossningsavdelningarna (är det det du menar?) och sen kollar ju hon var det finns plats. Bryr mig inte direkt om det blir östra eller mölndal, även om jag fått mölndal rekommenderat till mig av flera olika haha. Bara det kommer en bebis och allt går bra är jag nöjd.
    Jag har lite dålig erfarenhet av östra, men inte av förlossningen. Tycker helt enkelt illa om östra som sjukhus, haha.. Men har hört bra både om mölndal och östras förlossningsavdelningar och delade åsikter om deras bb. Ja jag hoppas också på en bebis i slutändan! Flört
  • Karttikeya

Linn: Låter otroligt jobbigt.. Hoppas du har din bebis snart i alla fall!

Nu ska jag gå och lägga mig. Har en känsla av att jag glömt något.... Men jag vet inte vad.. Mysko!

• Karttikeya

Ja här är man lugn som en filbunke! Har inte haft en enda förvärk så jag vet inte alls hur ni med skiten har det, hihi. Dock är det en del jag vill hinna med innan bebis kommer och helst även att det ska vara efter tolvslaget den 31a december också, men där får man väl se om det blir som man vill. Känner på mig att det inte blir innan BF i alla fall  Glad

Ska ju hinna skriva tenta både den 17e och 22a december! Cool

• Karttikeya
    Stefanie skrev 2010-11-30 14:08:57 följande:
    Förresten. Min sambo är typ arg på mig på nätterna för att jag snarkar som en gris. Brukar aldrig snarka, men nu när jag är höggravid är jag tydligen väldigt duktig på det. Han spelade in här om natten och jag låter som ett monster....

Jag sover ju typ en timme i sträck som mest, han sover också dåligt när jag snarkar. Vi kommer ju var helt döda när det är dags att föda barn, båda två... 
    Jag snarar också, haha, och min sambo blir också "sur". Han brukar tydligen putta på mig, men det märker inte jag Skrattande Har ju inte blivit bättre nu när jag varit så himla förkyld heller hahaha. Nåja.. Tungan ute
  • Karttikeya
    linasmama skrev 2010-11-30 14:40:19 följande:
    Ett tips tjejer! Försöker er inte på att göra rent ugnen nu med stora magarna, jag har såå ont överallt nu och ändå nådde jag inte in riktigt så blev inte helt rent.. Drömmer
    Hahaha.. Hur ofta rengör man ugnen liksom? (inte jag i alla fall Drömmer)

Det blir en och annan diskbänk för mig bara, lagom höjd. Tungan ute
  • Karttikeya
    ÄlskarNova skrev 2010-11-30 14:46:49 följande:
    och jag snarkar visst för jämnan..men nu i slutet har jag t.o.m. SJÄLV vaknat av att jag snarkar!! haha! 
    Så nu de sista veckorna har sambon använt öronproppar...stackarn! Men de hjälper tydligen och det är ju huvudsaken.

Blir spännande att höra från 2barnsmamma idag om vad de säger om hennes bebis..
    undrar hur stor min är...Jag är sjukt nervös inför imorgon. Om exakt 1dygn är jag på MVC och gör ultraljudet!  Sen får vi se vad vi kommer fram till. Baby
    Och jag har envist hävdat att "JAG SNARKAR INTE ALLS!" men får väl lita på min karl. Är ju inte så att man ljuger om sådant kanske, haha.. Har rekommenderat öronproppar till honom också men han kan inte sova då säger han. Nehej, skyll sig själv då.. Cool Snarkar mindre nu när jag inte är så vrålförkyld iaf, men antar att det är magen som trycker ihop allt som gör att man inte får tillräckligt med luft Tungan ute

Ja vad spännande! {#emotions_dlg.flower}
  • Karttikeya
    Sandragumman skrev 2010-11-30 14:50:15 följande:

jahapp.... då rök mina funderingar på att rengöra ugnen!

hade tänkt göra de innan bebis kom å julen å så, men jag kanske väntar med det då!

Du får väl säga till karln att göra det istället Flört
Svar på tråden December Bebis 2010 :)