• Emelle

December Bebis 2010 :)

Godmorgon.
    Tar en snabbis härinne innan det är dags att lämna på dagis och åka till Bm!

Första ggn jag åker ensam. Sambon har skitsvårt att ta ledig på morgonen på jobbet (vi brukar alltid ta lunchtider annars till BM) men jag sa att jag kan åka själv idag och göra koll och ev hinnsvepningen. Får hålla honom uppdaterad på mobilen.
    Har inte så stora förhoppningar om mogen tapp och att det kommer göra någon verkan. Är bara trött, säger som Ludicrous: Skulle kunna sova jämt!!
    Sätter inte det igång idag el jag får skitonda meningslösa pinvärkar bara ska jag be sambon färga håret på mig ikväll, så jag får något vettigt gjort den här dagen!

Håll tummarna för mig nu tjejer, i need it!!

• Emelle

Hej!
    Hemma igen från BM som satte akupunkteur nålar och gjorde en hinnsvepning.
    Bebis är ruckbar och ligger högt upp, ingen tanke på att glida ner och ut för henne alltså

Tappen var bakåtlutat, men gick att "dra" fram. Jag var öppen nån cm, hon fick in ett finger men det kan jag ju varit halva raviditeten iom att jag är omföderska.
    Hon kunde tvinga in två fingrar och vidga mig till 3 cm som max. Hon kände bebisens huvud och frågade om hon inte gjorde mig hemskt illa. Jag kände ingen smärta alls, bara obehag...
    Kanterna på tappen var hårda och inte mogna, precis som jag kände på mig. Men nu är jag ju utvingad till 3 cm som mest (även om det drog ihop sig så snart hon drog ut fingrarna) och har fått tid nästa ggn den 21 december och även fått en tid den 5 januari då min BM kommit tillbaka från sin julledighet. Men då hoppas hon att bebis är född...jag är dock inte lika säker. 7 januari är datum för igångsättning om hon inte är född innan och vi mår bra fysiskt båda två. Så om en månad bör hon ju vara här hur som helst. Och tänker man 9 november så var ju inte det länge sen och med lucia och jul så lär det väl gå relativt fort...*tänk positivt tänk positivt tänk positivt*

Surast är ju att jag bränner en månad av föräldrapenningen utan bebis då jag går på den den 13 december...

• Emelle
    Jaya skrev 2010-12-09 11:52:37 följande:
    Igår kväll 23.02 föddes lilla linnéa . 49 centimeter och 3310 gram. Skriver förlossningsberättelse när jag kommer hem. Men det var fantastiskt och vi mår bra alla tre.
    GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!
  • Emelle
    Willes Mamma 08 skrev 2010-12-09 12:52:13 följande:
    Emelle: oj ja men de va ju inte dåligt ändå. När ja va i v 39, som du e i nu el? så va ju min tapp helt hård o de gick inte o göra hinnsvepning,, så de låter ju jätte bra för din del

För mig gick de rätt så bra med min hinnsvepning idag hos BM. Tappen va fort bakåt (morr) men hon fick in 1 finger i varje fall. Va mjukt men inget mer... Åh ,ja kommer nog aldrig få se denna bebis!
    Fick en ny tid hos BM på måndag o sen en läkartid på onsdag. Fy fan då har ja gått över 3 dagar på onsdag nästa vecka, buuuhhuuu!!!

Känner ingenting nu efter att hon varit o pillar...bara de e ju dåligt tecken. Känner du något emelle??
    vilken vecka är du i när du ska få igångsättning? Ja pratade med om de vill med ha de om ja går över 1 vecka.
    Men ja tror du kommer o få innan BF
    Varför får du läkartid? För att diskutera ev igångsättning då el?
    Jag är 2 veckor över tiden den 7:e januari och då är det absolut sista dagen jag går gravid. Kan ju bli innan men inte efter.

Jag känner lite mensvärk, men det kommer inte hända något. Jag räknar med att gå tiden ut nu, minst.(har ju känt på mig detta egentligen sen början) Ber Bettan som jag har på min nästa BM-tid att kolla om jag öppnat mig mer och om tappet mognat något då. 2 dagar innan min BF!
  • Emelle
    ludicrous skrev 2010-12-09 16:33:34 följande:
    Emelle- när den 21a ska du dit? Har tid kl 10 samma dag :)
    Jag vet faktiskt inte när jag ska dit. Fick bara datumet, inte klockslaget, så jag ska kolla när jag lämnar urinprov nästa vecka.

GRATTIS 2 barns mamma84. Snabbt hemma igen. Ta det lugnt nu!!
  • Emelle
    ÄlskarNova har äntligen fått sin pojke!!
    Och han är JÄTTEsöt vill jag lova er.

Låter henne berätta själv sen, men nu är han äntligen ute i allafall.
  • Emelle

Nu släppte slemproppen!! Förvånad
    El en del av den iallafall. Har ju aldrig avrit med om det tidigare. Hur mycket är det?? Jag hade väl typ ett fullt trosskydd och ganska mycket på pappret, genomskinligt med färska blodstrimmor i...FRESH!!
    Har ont långt bak i ryggen och SD, men det är ju inget nytt.
    Betyder ju inte ett skit, emn nu fick jag ju ut något av hinnsvepningen iallafall

Ondar-
    Håller tummarna för dig nu i morgon.

Linasmama-
    Stackare, måste vara jättejobbigt med foglossningen. Har tänkt mycket på det där jag med iom att jag fick det så tidigt den här ggn och det inte är jätteovanligt att det sitter i efteråt med...
    Så skönt att du har din mamma!

• Emelle
    Willes Mamma 08 skrev 2010-12-09 17:57:54 följande:
    Trodde hon redan fått när du skrev de första gången??
    mamma smurfen skrev 2010-12-09 16:46:05 följande:
    joo, lite känningar har jag, de "knör" neråt, magen blir stenhård å denna värk som drar uppifrån å "rullar" neråt, ut i sidorna å ner i skinkan.... mest på kvällarna å när jag ska sova, så blir inte så mycke sova, mellan "värkarna" å kissepauserna.......

MEN om de känningarna verkligen BETYDER något e ju en annan sak....Obestämd 
    ludicrous skrev 2010-12-09 17:59:49 följande:
    Inte har det väl tagit såhär lång tid om vattnet gick den femte? :S Har hållt utkik på webbisar men dom ligger ju inte ute där :(
    Jo han kom igår kväll. Hon får berätta om detaljerna själv när hon kommer online.
  • Emelle

Jag har ingen förhoppning alls. Siktar in oss på att fira jul utan bebis.
    Slemproppen akn väl släppa och återbildas och allt vad det är.
    Men coolt att varit med om det också.

Sambon är föga road. Vi som skulle sexa MINST fem ggr ikväll lovade vi BM och så kommer jag ut från toan och berättar detaljrikt om slemmet...Very upphetsande för honom

Momalicious skrev 2010-12-09 18:10:43 följande:
    Idag får sambon laga mat. Jag kan inte gå utan att börja gråta.. Blir iaf revbensspjäll och potatisgratäng. Han är gullig och skämmer bort mig.
    Känns sjukt att skriva det här direkt eftråt min slemhistoria...men FAN vad gott det lät!
    Nu sa vi dricka kaffe, äta muffins och biskvier...Det funkar det med
  • Emelle
    Delifi2- Grattis till dottern.
    Så jobbig förlossning du fick, men nu är hon ialalfall här. Hoppas du piggnar på dig nu oich ta det lugnt hemma och låt mannen sköta all amrkservice. Bara ligg stilla, läk och gosa bebis!! Vad ska hon heta??
    Småstadsbönan skrev 2010-12-10 06:24:02 följande:
    god morgon tjejer!!!

Blev igångsatt i går men den har inte haft någon verkan ännu vad jag vet  inga värkar eller direkta sammandragningar för utom att jag har fått blod blandade flytningar som jag tror är slemproppen. Hoppas jag har mognat tillräckligt nu så dom kan ta ål på hinnorna för nu vill jag förda barn och sedan hem till mina andra skruttar som jag saknar massor. håller tummarna för att något händer i dag för i dag känns som en bra dag att föda barn på
    Håller tummarna för att du får träffa bebis idag då!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)