Inlägg från: ludicrous |Visa alla inlägg
  • ludicrous

December Bebis 2010 :)

Emil sov i sin säng mellan 22-00 i natt :) nu ligger han o sover där igen, har sovit nån timme där o jag e så glad :)

Pumpade ur lite förut, ca 80 ml som nu håller på att frysas i iskuber på 20 ml vardera :) kommer pumpa lite då och då så vi har lite hemma, för min trygghet, känns bättre för mig att göra saker själv om jag vet att min sambo kan mata om det behövs :)

• ludicrous

Moma- har du efterkontroll snart? Ring o få en gyntid annars! Jag fick ju oxå världens chock när jag upptäckte att min ena blygdläpp delat på sig :(

Sexfrågor! När vi har sex, så är det som att jag känner precis var jag sprack, det är em svidande/torr/sträv känsla precis där, även om jag inte e torr.. Ska det va så? Sprack inte med första barnet så jag har ingen erfarenhet... Sen har jag senaste veckorna bara haft sårvätska som avslag, men efter sex kommer liiiite färskt blod, eftersom jag känner där jag sprack vet jag ju inte om blodet kommer innifrän eller om det faktiskt är sä att det är från där jag sprack...

Emil har haft en jättebra natt, han har sovit i sin säng en del :) däremot har min dotter blivit sjuk :( så det har inte varit lugnt ändå :(
    I torsdags kom en kompis hit med sin systerdotter, jättetrevligt! Tills dom kommer innanför dörren och ungen ställer sig o hostar som fan (3 år gammal) utan att hålla för och snoret sitter klistrat runt näsan på ungen :( hur faan tänker man när man tar en sån unge till nån med andra barn, varav ett spädbarn??! Inte konstigt att min dotter ligger o hostar lungorna ur sig nu :(

• ludicrous

Nej mamma smurfen, det snöar inte, det är någon minusgrad och strålande sol ;) du bor bara på fel ställe :P

• ludicrous
    Saliva123 skrev 2011-01-31 09:21:18 följande:
    Ludicius
    Sa du inte åt dem att vända?
    Nä gjorde ju inte det... :( kändes lite dumt att säga åt dom o vända i dörrn, hade andra gäster också å tjejerna var så förväntansfulla på att leka ... tänkte att det kanske var så att det berodde på att de gått ute.. :(
    Som tur e är Nova så stor att hon vet att hon inte får vara å pilla på lillebror o så nu, å att man hostar i armvecket,..
    ÄlskarNova skrev 2011-01-31 09:23:39 följande:
    sweet86: Jag ska på min efterkontroll på torsdag 8v efter förlossningen. Fast alltså..jag blev ju snittad så det är ju inte mkt "därnere" de behöver kontrollera precis..

Har ni fått er förlossningsjournal? Jag vet att efter Nova så fick jag den av min förlossningsBM när hon kom för att gå igenom (prata) förlossningen med mig. Men inte denna gång..
    Kan man få den av sin BM eller måste en läkare skriva ut den? 
    Dom har ändrat här, när min Nova kom fick jag oxå med journalen från BB, frågade denna gång o dom sa att man gick igenom den på efterkontrollen ist, fick med ,mig pappret med massa rutor o några klockslag o så,,
  • ludicrous

Morrn! Igår gick jag o la mig kl 20! Det behövde jag verkligen! Emil sov i sin säng mellan 19-22.30 då det bar matdagd. Sambon spelade tv-spel ( som vanligt) o la sig 2.30, av någon anledning tror han att jag e jätte pratglad o verkligen intresserad ab hur det gick för honom i spelet då. Inte faan bryr väl jag mig om det halv tre pånatten??!! Emil sov till kl 5, så hade inte sambon väckt mig hade jag fått sova typ 6 timmar i streck!! Lagom glad jag e på honom haha!

• ludicrous

Han får väl skylla sig själv om han e vaken halva nätterna? Jag kan lägga mig när jag vill under dagen, han måste upp vid sju o jobba. Sen brukar jag ju va vaken när han lägger sig så

• ludicrous

Vi försöker få någorlunda rutiner på kvällen iaf =) Emil äter, vi byter blöja och tar på pyjamas och sen somnar han  runt kl 19, då får han ligga  sin säng och sova där fram tills nästa mål, sen hur natten blir är lite olika, men oftast sover han iaf 3-4 timmar nu...
    Ikväll la jag honom i hans säng medan jag gick o nattade Nova, sen gick jag in till honom igen ( han sover i vårt rum) och pussade honom godnatt och började plocka med tvätten, och vips så hade han somnat. Lite ont gör det i mammahjärtat att han inte somnade i min famn.. :(

Hur har ni tänkt kring preventivmedel nu? Vi är så dåliga på det där och har kört avbrutet några gånger.. Men eftersom jag fortfarande har typ sårvätska ibland så borde det vara lugnt :)

Haha såhär i månadskiftet är min egentliga mens-tid, och det märks, shiit vad chokladsugen jag blir! Så har det varit hela graviditeten, men nu efter e det jävligt :(

• ludicrous
    Karttikeya skrev 2011-02-01 21:06:43 följande:
    Gahhh jag måste lära mig slappna av.... Jag menar. Bebisar skriker väl i allmänhet när dom vill något? Jag tror varje gång att det ska urarta till otrötslighet och att han är missnöjd med allt.. När han ligger och sover får jag för mig att han gör det för att slippa vara vaken. Jag blir snart knäpp på mig själv. Aldrig haft så mycket prestationsångest i hela mitt liv, vilket har varit ett stooort problem tidigare med allt jag tar mig för..

Hade förresten sex igår, men känner mig lite korkad i efterhand, tänk om man blir gravid.. Även om vi vill ha fler barn vill jag absolut inte ha det så tätt.. Hatten på hädanefter.. Vi körde avbrutet men ändå, det är ju verkligen inte säkert det heller. Det fick mig åtminstone att slappna av så jag kunde sova haha!
    Hade du pratat med BVC om det? Det är enkelt att säga men, slappna av. Bebisar skriker. Skriker dom inte ska man vara orolig. Har du köpt någon sele eller sjal? Ta minst en dag då du släpper allt. verkligen allt. Ingen matlagning, inget städande, ingenting. Spendera dagen till att bara vara med Tim, ligg i sängen hela dagen om det är så. Blunda för hur allt annat är, var bara med honom, titta på hans kroppsspråk, sov med honom på dig och bredvid dig, bara mys.
  • ludicrous

:( har knappt sovit, Emil är förkyld o snorar och bökar.. Rosslar i halsen, låter som det e massa slem.. Oroar mig lite för RS :(

Från det att sambon kommer hem och tills han åker på morgonen går jag runt och är irriterad :( jättejobbigt. Vet inte varför men jag bara har den känslan i kroppen. Jävligt irriterad :(

Svar på tråden December Bebis 2010 :)