Inlägg från: ludicrous |Visa alla inlägg
  • ludicrous

December Bebis 2010 :)

Skulle oxå vilja jobba lite, bara att få träffa folk e ju skönt!

Idag har jag haft lite energi, jättekonstig eftersom jag bara sov mellan 01-04, där lyckades vi dessutom klämma in en matstund. Jag går på någon slags reservkraft antar jag :) emil och Nova har varit supergoa idag! Har varit ute med hunden i två timmar, han har busat med hundkonpisar, så har vi dammsugit, tvättat och bakat :) kommer nog somna tidigt ikväll, men jag håller mig vaken för jag e så glad att allt gått bra idag!

• ludicrous

Emelle- Emil vägde 3700 i måndags o var 52 lång, en liten spinkis. Men han vägde ju mindre vid födseln oxå, så han har gått upp ett kilo från lägsta vikten vid hemgång!

Moma- stackars er allihop! Hoppas det går att få bukt på!

Jag börjar bli riktigt trött nu. Inatt har Emil ätit massor, jag har lagt honom vid bröstet o somnat, sen vaknat kanske två timmar senare o med bröstet fortfarande ute o så, känns inte så tryggt, är för trött och jag e rädd att jag drar täcket över honom eller nått! Instinkter försvinner ju om man är på tok för trött:( måste verkligen vila idag!

• ludicrous

2barnsmamma- stackare! Krya på er!!

En liten fundering ; blir bebisens o mammans mage lika? Jag helammar Emil och kom på att jag är faktiskt rätt hård i magen, blir han oxå det, även om bebisar nu bajsar löst jämt? Han stånkar ju och det verkar så jobbigt för honom att prutta o bajsa.. Dom påverkas ju av maten som man äter, men ja, påverkas dom likadant?

• ludicrous

Gwendylin- du kunde likagärna skrivit om vår Emil! Natten såg likadan ut för oss!

Vår emil har ont i magen o runt fyra ( som vanligt) brakade det loss ordentligt! Det small o brakade i blöjan o det varnog skönt för honom!

Får man sola när man helammar? Eller blir mjölken sur :P

• ludicrous

Oj! Där kom en hel lista på vad som kan orsaka magknip, tack!! Jag äter paprika dagligen, försöker hålla mig till bananer i fruktväg, tar mig en kopp kaffe ibland, äter fullkorn hellre än vanliga.. Mjölk fick jag utesluta med Nova, sjukt jobbigt, är vegetarian så jag blev vegan typ :(

• ludicrous

Skit också!! Emil sover så jäkla mkt bättre på mage!!!

VAD är det med magsovning som gör att de kan sluta andas?? Emil är stark i nacken o vänder utan problem runt huvudet

• ludicrous

Emil vänder ju även runt hela sig från mage till rygg om han tröttnar på magläget, vet inte om han gör det i sömnen, men huvudet vänder han runt iaf..

• ludicrous

Jag har fått bukt på mina bröst nu, för några dagar sen kändes det som att dom var tomma typ hela tiden, men Emil fick i sig, men jag ammade o ammade o hinka i mig vatten! Nu känns det som att dom aldrig töms helt ;)

• ludicrous

Moma- fy så jobbigt! Hoppas du kan sova bort lite iaf!

Jag sitter ute på trappen i vårsolen ( i januari??!) , Emil sover i vagnen o Nova leker i snöhögar :)
    Vi ska prova och se hur livet blir utan minifomdropparna, första flaskan e slut så vi köper ingen ny direkt. Igår innan läggdags masserade jag magen på Emil och det verkade va bra. Än sålänge idag e han nöjd o glad:) kommer satsa på rapning o massage för o se om vi kan slippa dropparna

• ludicrous

Tjohoo! Emil brukar somna vid typ 16 o sen sova fram till 23-00, kanske nån matstund emellan. Nu tog han en powernap på 15-30 min runt 16.30 ist och har varit vaken tills nu, kl 19. Nu fick han sig ett bad o pyjamas på, o nu sover han sött :)

Svar på tråden December Bebis 2010 :)