Inlägg från: ludicrous |Visa alla inlägg
  • ludicrous

December Bebis 2010 :)

Salvia - jag har just nu en vetekudde under brösten, Emil ligger på min mage o verkar trivas med att ha värmen på magen! Han brukar annars stånka i stönaväldigt för att få ut gaser men nu pruttas det hej vilt!
    Det finns vete/ris -kuddar för barn, Lundmyr bl.a har ett sött hjärta med deras "älskling" o sånt inbroderat. Bara att värma i micron o lägga på bebisens mage :)

• ludicrous

Moma- sen får man inte sova för man ligger o oroar sig när dom e ute ;)

Sitter nu skräddare men Emil i knät och hänger över o ammar :)

• ludicrous

Jag blir knäpp. Emil vägrar sova nånannanstans än i famnen, lägger jag ner honom tar det 3 min så vaknar han :(

• ludicrous

Hur länge ska man må piss av mjölkstockning ?? Har fortfarande lite ont i bröstet, ska duscha det sen.. Det känns typ som att det sitter en nål i..! Lite feber är oxå kvar, har 36 i vanliga fall, nu har jag ca 37.5.

• ludicrous

Hej alla :)

Idag är allt bra igen, tack o lov!! Var feberfri igår runt 22 o bröstet är som det ska :) Emil var vaken mkt igår eftermiddag och det resulterade i världens skönaste natt!! Ammade o la honom i sin säng runt 23, sen sov han gott där tills det brakade i blöjan runt 01.30. Gick upp o bytte o tänkte att han väl ville va mat, men han somnade om och sov ännu en timme i sin säng :) ammade vid 02.30 så sov han kvar i vår säng. Vid 4.30 började han prutt-böka, han gnor o styr, stånkar o stönar för några små pruttar. La honom på mage o klappade ryggen, så somnade han om :) vid sju vaknade jag överlycklig och överfull i brösten så då fick han mat igen :) helt underbart att han bara åt en gång o att han sov i sin säng ;) jag var glad o utvilad när vi vaknade :)

• ludicrous

Emil har hittills gått upp 200-300 g i veckan typ. Den 26/12 vägde han 2.8 kg, nu väger han 3.7, så nästan 1 kg på en månad :)

Nu har jag lagt stora tjejen i sin säng och Emil sover faktiskt i vagnen efter att han somnat i min famn :) hoppas han sover en stund där iaf :)

Ni som har flera barn, vad gör ni för att få egentid och bara TID för storasyskonet/syskonen? Jag brukar spela spel med Nova och så passar vi på att gosa ihop oss o läsa en bok eller två medans jag ammar. Ikväll fick hon borsta mina tänder o jag hennes såklart. Det tycker hon e skitkul :)

• ludicrous

Skönt att ni tagit ett beslut Moma!

Jag hade hoppats på en till natt som det till igår, men tji fick jag! Han somnade hos mig runt 23, sambon la honom i sin säng vid typ halv ett. Redan en timme senare vaknade han o fick mat, sen vid 4 drog han igång sitt knölande, han stånkar o stönar, gnor, fläktar o sparkar. Så pruttar han lite... Medan han knölar spottar han ut nappen, sen ska han ha den igen.. OMÖJLIGT för mig att sova..

• ludicrous

2barnsmamma - säg att det blev en 0 för mkt, eller kostade bh'n verkligen 3000??!

Idag har varit en riktig pärs!! Emil har vägrat nått annat än famnen o jag har känt att jag MÅSTE så mkt! Städa tvätta o allt. Emils skrikande och mina måsten gjorde att jag bröt ihop totalt. Lyckligtvis har jag en sambo som säger "skit i städningen o koncentrera dig på Emil! Vill han va i famnen behöver han väl det nu!" oj så skönt!
    Emil o jag slappnade av och han sov mellan 14-19.30!
    Nu har vi haft världens mysstund och nu ska han sova igen :)

• ludicrous

Lilla grisen nerstoppad i vagnen, I sin fina fina overall som vi som tur var fick byta till mindre storlek! Hade köpt den i 62/68 men han räckte ju inte ens till grenen i den, hade inget kvitto eller nått, men den snälla kvinnan i affären lät oss byta till 50/56 ändå. Den enda storleken som var kvar dessutom! ÄLSKAR Villervalla!

Nu är jag sådär sprudlande o jätteglad :) tjohej!
  • ludicrous

Annika - jag sydde i en inre läpp, stygnen släppte och läppen läkte i två delar. HETT ;)

Jaha, bara att inse att
    Emils mage drar igång runt 4, då börjar han stånka o gno :(

Svar på tråden December Bebis 2010 :)