Inlägg från: Karttikeya |Visa alla inlägg
  • Karttikeya

December Bebis 2010 :)

pickaboo skrev 2010-12-25 11:46:19 följande:
    Jag är så avundsjuk, ni anar inte. Jag kommer inte fixa en vecka till så här. Jag har så ont av ischias och kan knappt röra mig...

Känner mig som en skadeskjuten duva och ser ut som ringaren i Notre Dame...

Hejja hejja moma!!! Hoppas det sätter ordentlig fart för dig iaf!
    Jag är också avis.. Men jag känner nog att jag pallar vänta en vecka ändå.. Men lär säkert bli 3-4 veckor bara för att.

Har ett bäcken som känns söndersmulat så kan nog föreställa mig hur du känner, INTE kul att gå runt som om man vore 90+. Obestämd
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-12-25 21:57:21 följande:
    Haha det där med handtaget har jag märkt ;) andra handen klämmer jag sambons hand med. Han är superlugn så det är skönt :)
    Hejjahejjahejjahejja! SkrattandeSkrattande

Här sker absolut ingenting iaf, haha! Tungan ute
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-12-26 06:43:01 följande:
    03.46 föddes vår underbara kille! 3510 gram och 50 cm lång och alldeles perfekt såklart!
    Vid midnatt var jag två cm öppen, vid tretiden var jag öppen fyra cm och tio minuter senare var jag fullt öppen och började krysta så någon Eda hann jag inte med. Krystade fram lillen på en kvart och fick en liten bristning som syddes. Jag lovar att krystvärkar slår vanliga värkar som fan, usch! Är helnöjd med hur allt gick men nu är vi så trötta alla tre. Skriver mer när vi fått lite sömn.
    Åhhh, stooort grattis! Hjärta En väldigt "normal" bebis ni fick till (siffrorna) Flört Härligt att förlossningen gick så bra! Njut, njut, njut! Hjärta

Är grymt förväntansfull inför min egen förlossning haha, men börjar bli lite skraj nu eftersom jag inte ens vet hur förvärkar känns..
  • Karttikeya
    pickaboo skrev 2010-12-26 11:10:41 följande:
    Jag är också kvar, Bf i morgon. Känns sådär att det kan vara tre veckor innan bebisen måste ut
    Ja att jag har BF om 2 dagar känns vekrligen inte, känns ungefär likadant som för tre veckor sedan, och tre veckor till kan det ju dröja så.. Tungan ute Men jag kanske är den enda som inte ens känner mig lite hopplös. Bebis kommer ju när den kommer, det har vi fått bevis på! Glad *skickar styrkekramar*
  • Karttikeya
    Haligh skrev 2010-12-26 12:21:32 följande:
    Huh, här i stan sätter de igång en efter 2 veckor, det räcker väl gott och väl....men så länge ska vi väl inte behöva vänta hoppas jag!! Känns rätt annorlunda i ett par dagar och jag tror att det kan vara på g närmaste dagarna, men det kanske mest är önsketänkande men det trycker mkt mer neråt än det gjort förut iaf.
    Skönt att det känns lite annorlunda, eller ja. Om det snart är på gång då Glad Hoppas du får din bebis jättejättesnart!

Här är det som sagt kolugnt, känns som om jag aldrig kommer föda barn, haha! Hoppas såklart jag får min snart också {#emotions_dlg.flower}
  • Karttikeya
    Maria Larsson skrev 2010-12-26 14:48:55 följande:
    Min korpp verkar fungera som din. Det enda jag kännt är foglossning och det är ingen större hitt... Är BF+1 i dag och ja, det känns precis som det gjorde för tre veckor sedan. Lite mensmol i ryggen  vid några tillfällem men det hade jag för tre veckor sedan med. Det kan lika gärna vara ryggont efter bilolyckan med.
    -Det är bara för oss att hänga i.
    Ja, foglossning här också, men den verkar ha lättat lite konstigt nog.. Har också haft lite sådär mol fast bara en gång då och då, som du beskriver det antar jag. Men som sagt, det är ju status qou sedan många veckor tillbaka så inga tecken på att det skulle betyda något som helst inför förestående ankomst inte. Tungan ute Vi kämpar på! Glad
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-12-27 13:54:07 följande:
    Elliot vet hur man suger, tjoho! Nu ligger han hos mig och sover. Åh så kär jag är! Förstår inte att vi skapat den här lilla killen.
    Underbart! Jag är sjukt avis nu.. Tungan ute

Själv har jag varit hos BM, bebis växer på, SF-mått är nu 38 cm, så det är nästan en cm i veckan.
    Trots det har jag idag ett blodtryck på 135/100 och +1 på protein i urinen.. BM ringde östra men dom tyckte att vi skulle avvakta på toxprovsvaren (TPK-HB-ASAT-ALAT mm) som kommer i morgon innan det tas ytterligare beslut utöver den vårdplan jag redan har (bt+urin två gånger/vecka). Men jag mår ju bra (så bra man kan som jättehöggravid liksom..) och har inga symptom som är typiska (huvudvärk, illamående, magsmärtor osv) utöver det förhöjda blodtrycket och lite protein. Så jag antar att det inte är någon idé att oroa sig. Ska jag bli igångsatt tycker jag dom kan sätta den 1a.. Tungan ute Bebis verkar också må bra, lever livet därinne och har hjärtljud på ungefär 140 sl/min. Glad

Annars känns allt som vanligt. INGA som helst tecken på att något skulle vara på g. BF i morgon. Cool
Svar på tråden December Bebis 2010 :)