Inlägg från: Karttikeya |Visa alla inlägg
  • Karttikeya

December Bebis 2010 :)

3 barns mamma84 skrev 2011-01-04 16:25:30 följande:
    åh vilken tjockis
    Hur gck hörsekontrollet gick det bra hade han öronvax eller massa fostervatten ?
    Tråkigt att vissa bm är bara så dumma och inte kan lyssna på en som vill ha råd o hjälp

Vi fick en ny tid till den 20:e skulle ju haft igår
    Imon kommer bvc till oss o ser hur mkt elias gått upp spännade detta .
    Det gick jättebra, godkänt resultat och inget hon anmärkte på iaf.

Ja jag kände inte alls att jag kunde prata med henne..
    BVC kommer till oss i morgon också, ser jag fram emot!
  • Karttikeya

Jag vet inte vad som hänt. Men jag känner mig helt plötsligt annorlunda. Anade förändring redan tidigare ikväll då ångesten inte slog till som "vanligt". Kanske börjar det vända? Ska väl inte ropa hej men fy bubblan vad skönt det är att slippa ha ångest! Tror att när jag började fokusera på att "bara vara mamma" så släppte mycket. Jag klarar ju detta! Hoppas detta tyder på att min kropp börjar återhämta sig också.

• Karttikeya

Håhå, våran bebis kan sova han.. Åt vid 22.45, låg och knorrade lite till halv tolv, sen sov han till kvart över 5! Fick mat, lade världens baj i blöjan och somnade om vid kvart i sex - sov till halv elva. Får en alldeles ny bebis sova så mycket? haha.. Mamma och pappa får sova gott Glad Idag är han en vecka Hjärta Hjärta

Snart kommer bvc hit Glad

• Karttikeya

God morgon. Ännu en lyxnatt där jag fått sova riktigt gott. Var heeeeeelt slut igår kväll så har nog sovit extra tungt. Men vaknar när han knorrar så det är iaf inte för djupt. Sista målet gavs vid 22, Tim är vaken lite men somnar vid 22.45 ungefär - sover till 04.15, äter och sover till 08.15, äter och sover ännu. Nu umgås jag med min pump Glad

Ställde mig på vågen igår och blev glatt överraskad. 18 kilo har jag gått ner. Av gravidkilona har jag nu 6 kg kvar och har dessutom en hel del vätska kvar i kroppen. De 20 kg jag hade i övervikt sedan innan känns inte lika skrämmande längre. Det ska nog gå. Glad

• Karttikeya
    ÄlskarNova skrev 2011-01-06 11:08:18 följande:
    jag har en Looma Ringo, men har inte kommit på hur han ska ligga bra i den så han skriker bara och jag har gett upp. Kanske skulle testa igen. Ska iaf köpa en babybjörn nu eller om jag får en i födelsedagspresent (fyller den 13:e). 

Hur mkt är era små vakna på dagen? Min är vaken hela tiden förutom 1sovpass oftast på förmiddagen. Sen är det bara 5min ungefär i samband med amningarna
    Tim är knappt vaken alls känns det som, hah. Han har en period på kvällen typ 6-7 nångång som han är lite kinkig och då sover han ju inte. Utöver det är han vaken lite mitt på dagen och en stund på natten. Då kan man inte annat än att se in i dom underbara ögonen och bara smälta Glad
  • Karttikeya

Här rullar livet på. Känner fortfarande att jag är fysiskt nedsatt, har inte ens orkat gå ut med barnvagnen. Har iof kommit galet med snö här, så har inte riktigt varit läge. Tim är go o glad ändå. Börjar bli piggare om dagarna, så nu sover han inte bara Skrattande Idag är det freeedag. Eftersom min aptit är sisådär blir det väl inte så mycket godis, men jag ska tvinga karln att köpa lite choklad till mig i alla fall. Det kan väl inte min mage säga nej till?

Min karl sitter också och spelar inpå nätterna, men det får han så gärna göra. Han orkar hjälpa mig och gnäller inte det minsta, det är väl allt jag kan begära. Sen får han skylla sig själv om han är lite extra trött.

Här kommer två bilder från vårat morgonmys idag!

Ursäkta stora bilder Skrattande

• Karttikeya

Tack Hjärta

Min karl fyller 30 i år, hah.. Gör mig inget att han spelar dator, det gör ju jag också. Är väl ett intresse som ett annat. Glad

• Karttikeya

God morgon, ännu en underbar natt. Mat vid 22, somnade 22.30 - sover till 02.15. Får mat, somnar ungefär 02.45 - sover till 06.15. Får mat, somnar 06.45 - sover till 10.30. Är vi bortskämda? Ja! Hjärta

Idag ska vi göra INGENTING! Har varit massor av besök denna veckan, förståeligt såklart. Men ibland behöver man få lov att göra ingenting också. Bara mysa och gosa. Känner att jag blev jättestressad igår då det kom flera på en gång. Får dåligt samvete så fort Martin "måste" fixa med grejer, får dåligt samvete när inte jag håller i Tim hela tiden, får dåligt samvete vid massor av moment helt enkelt. Har ju kvar en hel del nedstämdhet och läkningen av kroppen går låååångsamt, så jag måste försöka lätta lite på kraven, återigen.

Känner mig iaf utvilad på mornarna numera, inte helt dumt.

• Karttikeya
    ludicrous skrev 2011-01-08 12:10:53 följande:
    Ååh :( vi hade sex igår o idag.. Igår gick det fint, men idag började jag blöda efter :(
    att du vågar Tungan ute Min kropp känns verkligen inte redo.Tungan ute
  • Karttikeya

Är man hemsk om man njuter av att sitta vid datorn? Känner att jag inte riktigt kan slappna av, även fast Tim ligger fridfullt och sover i soffan.. Det här med egen tid tycker jag känns så konstigt nu när liten finns här. Får dåligt samvete när han inte får hela min uppmärksamhet.. *tar ett djupt andetag och försöker slappna av*

Svar på tråden December Bebis 2010 :)