• ondar

December Bebis 2010 :)

3 barns mamma84 skrev 2010-07-15 20:55:13 följande:
    Tänkte fråga en sak men det e nog omöjligt :-O attså när man e gravid kan ens knä ta detta på stryck ?? alltså när jag går tar det på belastning det gör ont i min vänstra knä och jag har som jävla smärta där det gör verkligen ont och jag har inte smällt till eller så men kan man vara så tung att det blir så ??
    Mina knän tog stryk bara av att jag ökade två-tre kilo i vikt av grav och jag är inte överviktig så ja. Jag var hos läkaren pga att jag har så ont i alla leder och då främst knäna som knakar och brakar och värker när jag ska ner på knä och upp. Han sa att det förmodligen är graviditeten som har satt in redan (var i vecka åtta då) det har inte gått över än 19+2 idag så jag fasar över att det är något som kommer bli värre ju längre man går tyvärr:(.
    Himla tråkigt och höra att du också har så ont:(
  • ondar
    Momalicious skrev 2010-07-15 11:49:14 följande:
    13.55 sänds det :)

Skönt med ledighet! Jag är ju ledig hela tiden, vilket är skönt nu när sambon går på semester i eftermiddag men tråkigt innan och efter.

Jag har ju gjort ett VUL hittills och det varade ju ingen jättelång stund direkt, men jag var ändå helt fascinerad. Dock kunde jag ändå inte förstå att hon kunde göra upp en stav mellan benen på mig (hahaha, ursäkta uttrycket) och man kunde se en bebis som är innuti mig. Nej nej. Kändes efteråt som att hon spelat upp en film av en undersökning för mig.

Nån gång lär vi väl fatta i alla fall. Har i alla fall märkt att jag blivit harigare och inte vågar sånt jag gjorde förr, och jag tror det är pga bebis. Typ att jag inte vågade hoppa från trean på hopptornet för jag trodde trycket skulle vara dåligt så jag meshoppade från 1:an hahaha.
    Tusen tack:D. Haha känner igen känslan, jag chocktänkte det först "det är ju inspelat innan ja kommer" haha.

Hahaha jag e likadan, har en bror som älskar att köra alldeles för fort och sist jag åkte med han så vrålade jag "jag är faktiskt gravid!!!"Skrattande. Han flinade och saktade in lite, tur för honom det;). Allt kretsar mest om Liten i magen känns det som, är så himla rädd att göra något som inte är bra för h*nHjärta.
  • ondar

Imorgon åker jag och min afghanhund hem till min mamma och hälsar på några dagar. Min tax bor där tills jag får ny lägenhet då han vantrivs här bland alla gapande schäfrar och pitbulls som inte kan vara hemma osv. Längtar efter honom varje dag, han är min allra bästa vänHjärta. Han kommer tycka att det blir grymt orättvist sen att inte han får ligga i barnvagnen haha, det är jag säker på:D. Bjussar på en familjebild;)

Ska bli härligt o ha hela familjen samlad för en dag eller två, bada i sjön där hemma,låta hundarna springa runt och toka sig och hälsa på mormor:). Hoppas ni andra får en lika bra helg som jag har planerat!{#emotions_dlg.flower}
  • ondar

Började vid åtta att det värkte i magen, brukar ha ont ibland, som småhugg och eller molande värk men det här var som kraftig mensvärk. Jag slog ner lite på tempot ¨på jobbet men vid tio var det inte bättre så jag sjukskrev mig och åkte hem.
    Gör fortfarande ont så sitter i kö till sjukvårdsupplysningen nu. Mamma googlade åt mig när jag var på jobbet och man upplever ju att det ska va normalt även med den här smärtan enligt vad många skriver men orolig blir man ju ändå. Tycker dock att jag har känt bebis röra sig sen det började göra ont- men e inte helt säker. Och det blöder inte så det borde väl inte vara någon fara??
    Nu blir det vila resten av dagen iaf:(

• ondar

Tack för svaren:). Jag antar också att det är nåt sånt, visste dock inte att sammandragningar kunde sitta i så länge som flera timmar, trodde de var nåt som kom o gick o som gjorde magen hård:P. Alltid lär man sig nåt:). Vila blir det iaf {#emotions_dlg.flower}

• ondar

pratade med gyn tillslut och eftersom värktablett och vila inte har hjälpt så får jag åka in. Håll tummarna för bebis nu

• ondar
    MajMamman08 skrev 2010-07-16 13:56:49 följande:
    E de som hänt vännen?? Håller tummarna! kramiz
    Nu e jag tillbaka:). Läkaren var superbra och var väldigt noga med alla undersökningar, klämde och kände på mage, tog urin o blodprov och gjorde först en vanlig UL och sen även VUL då han tyckte moderkakan låg långt ner och vill kolla närmare på den, sen kollade han även mina njurar. Ena njuren va lite stor men inte för stor.

Jag var inte speciellt orolig först utan åkte in mest för att de tyckte det då värken var så kraftig och inte hade gått över trots vila och panodil 1GR. Läkaren tyckte absolut att jag gjorde rätt som kom in och det var ju skönt och höra.
    Dock blev jag orolig på UL då jag bara såg bebis ligga helt stilla först och inget hjärta som slog:( men sen ändrade läkaren läge med ulapparaten och visade mig ett piggt hjärta på LitenHjärta.

Min moderkaka ligger i framvägg lite till vänster sa han och ganska långt ner, dock kollade han noga nu med VUL och bebis kommer inte ha några problem med att komma ut som den ska, moderkakan ligger inte i vägen eller så och det var ju bra och veta:). Han tyckte det var märkligt att inte BM sa/såg det på RUL och undersökte närmre men nu vet jag ju iaf:).

Han tror inte att det var sammandragningar utan han hade en del olika teorier på varför jag hade så himla ont men ingen diagnos. Han trodde dock starkast på att det har vart tarmarna som "har tuggat på samma ställe" för länge, de kan ju bråka lite när man e gravid. Vi bestämde att om jag får så igen så ska jag göra som idag, vila, ta tablett och vänta några timmar. Går det inte över eller om jag skulle få feber eller så i samband så ska jag ringa in.

Skönt o veta att jag o bebis e friska och nu kan man vänta ännu fler timmar än idag när man vet att det förmodligen inte är något om det skulle bli så här igen. Men väntade ändå 5timmar idag och det var längesen jag hade så ont. Men nu känns det något bättre. Nu ska jag ta pissarna o min vovve och vovven ja passar o vila några timmar:).
    {#emotions_dlg.flower}Kram
  • ondar
    MajMamman08 skrev 2010-07-16 17:13:39 följande:
    Härligt tjejejn att allt såg fint ut o vad skönt att du fick en så bra dr som verkligen kollade och va snäll o brydde sig!
    Vad det sammandragningar du hade??
    Jag hade skit ont,kändes som om ja skulle föda,värsta värkarna kändes de som,minns inte vilken vecka jag var i men va tidigt...åkte in,men allt såg fint ut...de trodde med det va tarmarna som höll på. men den läkaren jag hade va inte lika gullig som din verkade va
    Nu håller vi tummarna att du inte får så nån mer gång
    Nä han trodde inte att det var sammandragningar, han tyckte inte det stämde med min smärta osv plus att sammandragningar ska sluta värka så mkt med hjälp av värktablett vilket det inte gjorde i mitt fall, så det var tarmarna och något annat han trodde på mest, minns faktiskt inte vad det andra var, är så himla trött av värken att jag var lite ofokuserad på slutet:).
    Nä han var verkligen supergullig:D.
    Han kollade på livmodertappen också och sa att den är stängd och fin så det är ingen förlossning på g, det var ju skönt o höra:D. Bebis klarar sig minsann inte ännu:).

Vilken tur att det gick bra för dig den gången med! Nu var jag iof inte speciellt orolig eftersom jag känner så många som har barn och vet att det inte alltid är en dans på rosor att vara gravid men känns ändå skönt att ha fått kolla upp det så man iaf vet och slipper höra andras tjat:P. Det står ju i princip överallt att om inte värktablett hjälper så ska man ringa in så det e bäst o lyda, allt för Liten där inne.

Tack så mkt{#emotions_dlg.flower}
  • ondar
    blade skrev 2010-07-16 17:58:34 följande:
    ondar: Puh vad skönt att få det där utrett! Kan tänka mig att det inte var något vidare att bli ombedd att vila ett par timmar innan man kommer in. Härligt med supersöta läkare som kollar ordentligt och försöker komma med en förklaring till vad som skett...KRAM PÅ ALLA FINA LÄKARE {#emotions_dlg.flower} 
    Har själv åkt in för blödning o värk i v. 7 och träffade en jättesnäll läkare + student på Akademiska. 

Tummen upp för att allt var bra med både dig och bebben =)
     Det var ingen som bad mig o vila innan utan jag gjorde det på eget bevåg eftersom jag inte vill åka in i onödan så vilade med värktablett fem timmar innan jag ens ringde första samtalet. Har läst så mkt under grav att man vet ju på ett ungefär vad som förväntas av en vid olika situationer så handlar ju utefter dem först:).
    Hoppas verkligen att ni andra här slipper smärta fram tills det är dags för bebis att komma;)
    .
     Kan tänka mig att de som är väldigt oroliga måste bli väldigt lessna om de blir ombedda att lägga sig och vila några timmar och sen ringa igen när man har sådär ont och dessutom då kanske är rädda för barnets skull. Inte lätt att tänka klart om man dessutom är rädd för barnets hälsa kan ja tänka mig:(

Kan ju hoppas att de flesta får prata med sånna gulliga människor som jag har fått göra idag. Håller verkligen med om den där kramen till dem:).
  • ondar

God morgon! Blev av med värken vid tolv-ett inatt och kunde äntligen få sova lite.
    Idag gör det bara ont när jag nyser eller så så är mkt bättre igen. Det var ingen höjdare att ha SÅ ont i över tolv timmar kan jag tala om:).
    Nu ska jag och vovven snart gå ut i regnet, sen ska vi packa väskan och åka hem till mamma över helgen, tar med mig en vän också som jag inte har träffat på över tre år, det ska bli riktigt roligt!

Ha det toppen allihop{#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden December Bebis 2010 :)