• ondar

December Bebis 2010 :)

Momalicious skrev 2010-07-02 15:26:20 följande:
    Ja, jag skrev fel haha. RUL 2 augusti! Men det kommer gå fort gissar jag, precis som det gått jättefort hittills.
    Men känner man för att köpa en rosa efter barnet kommit så finns det ju inget som hindrar en. Jag hade dock köpt brun oavsett om jag visste vad jag fick eller inte, tyckte den var gulligast!

Jag går typ och nojar över att det är rul när jag är i vecka 19 för tänk om det skulle vara nåt hemskt fel på barnet och det inte är värt att fullborda graviditeten, då är det inte mycket tid att få godkännande från socialstyrelsen. Men men, hoppas ju självklart att det INTE ska vara nåt fel :)
    Ja det kommer absolut gå fort, mitt är ju nu på torsdag- dagarna bara springer iväg:).
    Hur mår du nu då, börjar du må något bättre?
    Det har du iof rätt i:), de va ju som sagt väldigt billiga! Hur tänker du med storlekar nu med vinterkläder? Köper du i 56 eller hur gör du?

Jag har vart i samma tankar angående fel på barnet osv men försöker övertyga mig själv om att det är väldigt sällan det händer och att det är klart att vi alla i tråden är de som får friska barn *håller tummar*

Har vart så orolig att jag i början inte vågade tro på att det var fosterrörelser jag kände, var rädd för att jag skulle tro det och komma till RUL och så är magen tom eller nåt:(.
    Men idag har det rört sig mkt där inne tycker jag, det kan inte va nåt annat än liten:).Så häftigt!
  • ondar
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-02 17:36:36 följande:
    ondar:
    Vi har en rosa overall med fötter och vantar till och luva tror den e i storlek 80 cirka
    Sen har vi en blå som sonen hade men utan fötter men istället har jag flicee skor/tofflor till bra märke och luva och vantar till i snöre.
    Sen fick vi en overall av grannen med som är vit och har fötter till och vantar och luva
    Sen har vi en blommig lila overall som ej har luva och fötter eller vantar till men ja sen e fin
    Så vi har 4 overaller att välja mellan hehe alla i storlek 80-98

Kläder har vi till pojke o flicka i alla storlekar
    Men det vi måste ha är ju självklart NYA filten och NYA nallen och NYA nappen och Snuttan till bebisen
    Och vinter mössor osv ..
    Vi e berädda hehe
    Så det funkar med såppas stora kläder redan i början alltså? Min brorsdotter som fyller ett och är helt normalstor för sin ålder har st 74 nu. Hon började med storlek 52nånting,va rätt liten när hon kom men växte till sig fort:).
    Så jag funderar mest på om vinteroverallen kanske ska va storleken efter 56 eller nåt så får den va lite stor i början men iaf passa hela vintern. Det e ju iaf ett måste att ha med till bb känns det som eftersom det förmodligen inte kommer vara varmt när man ska hem därifråån:).

Ni har ju verkligen ett lager med kläder som väntar på eran kommandeSkrattande Härligt!
  • ondar
    Karttikeya skrev 2010-07-02 20:16:34 följande:
    Hur vet man? Det kändes som ett svagt sprattel en bit ovanför könshåret typ, haha.
    Det låter ju rimligt:).
    Jag började våga tro på det först när det det hade hänt några gånger, det är på ungefär samma ställe varje gång och ungefär lika "hårt" :).
    Man känner ju om man har känt den där känslan förut:). Jag tror det var din bebis jagSolig
  • ondar

Märker att ni e några stycken som tänker köra på 62 precis som jag funderat på så då fortsätter jag köra på den linjen:).

• ondar
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-03 14:00:03 följande:
    Hehe låter som om du oxå får stora barn
    Gör som jag föd ut en på 62cm så passar kläderna precis
    Haha jag tippar på att bebisen kommer vara storlek 56 max när den kommer så jag hoppas en vinteroverall o 62 kan passa ett tag. Gör den inte det får man ju helt enkelt köpa en till om den växer fort:).

Tror att det klädkitet jag har köpt är st 50 så blir ett i st56 senare att ta med också, skulle barnet mot alla odds vara större får väl pappan åka iväg och köpa kläder *fniss*

Bilden på din lille får en verkligen och längta:). SÅ ljuvlig!
    Men jag står gärna över att få så stora barnFlört.

Brorsdottern fick ha sina 56kläder uppvikta de första veckornaHjärta
  • ondar

Lycka till på RUl alla:). Vårat är på torsdag, längtar något enormt:)

• ondar
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-05 13:17:30 följande:
    Lycka till ni som ska göra Rul Glad
    Själv ska sambon ringa och avboka min tid till Rul men få se vad dom säger.
    Varför inget RUL:(?
  • ondar

Smurfen83: Å va fin:). Härligt o ha fått se den lill* nu:)

Linn78:Grattis till prinsen:), haha blir spännande vem som vinner kampen om namnet;)

Idag har jag *ta i trä* varken haft migränattacker eller någon jättesmärta i kroppen, tänk om det är på väg att bli bättre. Om man nu vågar hoppas på det. Har vart otroligt skönt att få en dags vila från alla jä*la värk iaf, lär väl vakna upp till en ny dag med det imorrn skulle ja tro. Vågar verkligen inte hoppas på att jag har sån tur att det väck "redan".
    Hoppas alla har haft en bra helg o måndag iaf. Jag kom nyss hem fr jobbet o ska krypa till kojs för att stå upp fem o jobba igen. Längtar verkligen till torsdag, enda lediga dagen den här veckan och *trumvirvel* RULSkrattande

Svar på tråden December Bebis 2010 :)