• ondar

December Bebis 2010 :)

Tror jag hittade min livmoderkant nu:). Den går upp till naveln:).

Har haft en så där jättetråkig dag idag med massvis av fördommar. Hade jag fått en femma för varje gång någon hade sagt något om att jag inte kan ha hundar o bebis,att barnet kommer må dåligt av att h*ns föräldrar inte är ihop osv hade jag vart mångmiljonär nu.
    Blir lite less på att alla tycks tro att de har rätt att lägga sig i mitt liv hursomhelst. Jag har valt att vara rätt öppen med min livssituation just för att slippa så mkt påhopp men ack vad fel jag hade;).

Det värsta är väl att folk faktiskt har så låga tankar om mig att de inte verkar tro att jag och pappan har tänkt innan.

Träffade pappan utanför konsum idag iaf och fick en kram, det värmde. Vi ses ju på torsdag igen:).
    Allra viktigast är ju att vi är överens, önskar bara att omgivningen kunde knipa käft ibland. Det kommer bli lååånga månader kvar till december om man inte kan undvika sånt här.

Hoppas alla andra har haft en strålande dag och att ni som har fått se era bebisar på RUL har fått se friska knyten:)

• ondar
    Momalicious skrev 2010-07-06 23:40:02 följande:

ondar skrev 2010-07-06 19:38:36 följande:
    Tror jag hittade min livmoderkant nu:). Den går upp till naveln:).

Har haft en så där jättetråkig dag idag med massvis av fördommar. Hade jag fått en femma för varje gång någon hade sagt något om att jag inte kan ha hundar o bebis,att barnet kommer må dåligt av att h*ns föräldrar inte är ihop osv hade jag vart mångmiljonär nu.
    Blir lite less på att alla tycks tro att de har rätt att lägga sig i mitt liv hursomhelst. Jag har valt att vara rätt öppen med min livssituation just för att slippa så mkt påhopp men ack vad fel jag hade;).

Det värsta är väl att folk faktiskt har så låga tankar om mig att de inte verkar tro att jag och pappan har tänkt innan.

Träffade pappan utanför konsum idag iaf och fick en kram, det värmde. Vi ses ju på torsdag igen:).
    Allra viktigast är ju att vi är överens, önskar bara att omgivningen kunde knipa käft ibland. Det kommer bli lååånga månader kvar till december om man inte kan undvika sånt här.

Hoppas alla andra har haft en strålande dag och att ni som har fått se era bebisar på RUL har fått se friska knyten:)
    Nu är ju jag tillsammans med bebisens pappa, men möter ändå fördomar. Folk tycker tydligen att det är okej att lägga sig i hur som helst just när det är barn det handlar om. Jag har liksom fått fördomen mot mig att vi är idioter som "kastar bort våra liv genom att skaffa barn". En vän tycker tydligen att efter man fått barn kan man aldrig göra nånting någonsin igen och hon vet minsann hur det är för hon har syskonbarn (ja, för det är ju samma sak) och att vi är omogna bla bla bla. Hon är fyra år äldre än mig och säger att hon vill faktiskt fortsätta festa och sånt ett tag till. Jaha, men jag har inget sug på att supa mig redlös varje fredag och lördag. Är jag omogen då? VI har lust att skaffa barn, och hon har lust att supa. Vi skaffar barn och hon får supa. Jag har ju inte direkt tvingat henne att skaffa barn så jag fattar inte.
    VARFÖR är det okej att klaga på människor just under graviditeten? En killkompis hade läst det hela (ja, hon hoppade på mig på facebook. Mycket vuxet) och var liksom helt chockad. Alla andra av våra kompisar är skitglada och pratar namn och är förväntansfulla och så vidare.. Så han var riktigt förbannad på henne.

Tycker det är så jävla konstigt att det liksom är tillåtet att lägga sig i folks liv hur som helst bara för att de ska ha barn. Jag har aldrig någonsin klagat på hur mycket hon dricker. Varför skulle jag? Om hon vill supa jämt är ju det hennes problem. Åh. Behövde avreagera mig lite. 

Å vilken mogen vän du har. Stöter på samma här. Bla en tjej som är fyra år yngre än mig o har en dotter på 2. det enda hon tjatar om är hur JOBBIGT det är att ha barn och snart är jag fast, snart kan jag inte göra nåt, (vi jobbar ihop) så igår när ja sa att ja inte gillar kladd va hon jättesnabb o säga att snart har ja ett barn som kladdar överallt, sa då att jag givetvis inte har ont av mitt barns kladd, och då var det något annat som inte var bra.
    Hade vi velat resa, festa och "leva livet" som de kallar det hade vi väl gjort det?
    Jag är 26 år och har längtat efter barn hela livet. Nu har jag en bebis i magen, en liten bit tillsammans med mannen som jag älskar över allt annat, bebisen är SÅ välkommen och folk har inte ens vett att glädja sig lite. De i min närmsta krets gör det nu iof men tyvärr är man ju på jobbet varje dag och även inför vårdtagare tjatas det om mitt "stackars" barn.

Och att folk drar in mina hundar, mina två bästa vänner i det här och får det att låta som om jag har tänkt att överge dem, eller att jag minsann inte kommer ha tid med båda. Som om jag är den enda i världshistorien som har hund o barn. Usch jag blir riktigt rasande emellanåt;).

Skrev på facebook igår att jag älskar Turkisk Peppar- dröjde inte länge förrän någon skrev att jag måste akta mig för det för det är minsann inte bra för barnet.
    När jag det kom fram att jag hade slutat med kaffe o cola för barnets skull var det inte heller bra för då var jag ett hälsofreak;).
    Så det kvittar verkligen vad man gör, vissa vill bara aldrig vara nöjda.

På jobbet snackar de skit om en gravid tjej för att hon äter mkt blodpudding för att slippa ta järntillskott. Så lågt har de sjunkit.

Hoppas din vän skärper till sig snart och inser hur fantastiskt det är att du o din kille ska ha en liten{#emotions_dlg.flower}

• ondar
    Momalicious skrev 2010-07-07 11:43:38 följande:
    Sen känner jag och sambon att bara för att vi har barn betyder inte det att vi behöver sluta med att resa och sånt, det krävs bara mer planering. Hatar att folk tror att så fort man får barn så måste man sitta hemma varenda sekund av varje dag och stirra in i väggen. Barn vill väl uppleva saker precis som vuxna? Min mamma tog jämt med mig ut och reste och jag har knappast några men av det, snarare tvärtom eftersom jag enda sen jag var liten har fått uppleva världen. Sen om hon vill avsluta sitt eget liv när hon får barn får hon gärna göra det för mig. Men det är i alla fall inte jag som skaffat en hund som jag lämnar hos min mamma varje dag, som hon gör.

Nej, nu ska jag sluta störa mig. Hon är inte värd det, särskilt inte när jag vet att hon har fel.
    Du har så rätt:) precis det försöker jag få min omgivning att förstå också. Det är hur man väljer att leva som avgör om det går sen eller inte. Jag är ingen person gillar att resa bort men hundutställningar osv har jag absolut tänkt att släpa med bebis på i framtiden;). Va fan man slutar ju inte leva för att man får barn, tvärtom.
    Gör som du och slutar störa mig:).
    Stoce skrev 2010-07-07 11:02:05 följande:
    RUL gick jättebra! Bebis var jättelivlig och BM skrattade när hon fick jaga runt efter den. Vi blev flyttade 3 dagar, så BF 13 december. Jag själv var beräknad till Lucia, lite häftigt

Bebis vinkade till oss då vi tittade på handen. Den ville dock inte visa ansiktet riktigt, och när det var dags för fotografering så gömde den sig bakom moderkakan, så inga bra bilder. Kan knappt tyda dem. Huvudsaken allt såg bra ut, och att den var livlig. Alla organ såg ut som de skulle, och ryggraden var hel och fin. Vi tog inte reda på kön, men jag har hela tiden känt att det är en tjej. Försökte kika lite ändå, men såg ingen snopp i alla fall. Att vi blev flyttade ännu mera, gör att den blev till ca. 1 vecka efter sista sex - vilket borde resultera i tjej. Vi får väl se

Det känns helt underbart att ha sett vår älskade bebis - den lever och mår gott, och var så fin så! Hjärta
    ÅÅ va härligt att ha fått sett Bebis! Underbart o höra att allt var väl:). Imorrn kl 13 är det min och Pappans tur *biter på naglar*
  • ondar
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-07 15:01:48 följande:
    ondar:ååh avis jag e på dig Gladlycka till imorgon gumman dagen du aldrig glömmerHjärtanär lillen leker i magen och har det toppen.

Själv måste man vänta till 23 juli blä lång tid
    Å tack:), man e lite nojjig måste ja säga{#emotions_dlg.flower}.
    Hoppas dagarna rullar på lite snabbare efter imorgon då så 23e snart är här:D
  • ondar
    Stoce skrev 2010-07-08 09:07:15 följande:
    Är det någon av er som har erfarenhet av både Emmaljunga city cross och edge duo combi? Vi står i valet och kvalet mellan dem... city cross verkar så smidig, och lätt att lyfta och ha sig med. Edge duo combi är ju bra på det sättet att  den är rymlig och man kan bädda in barnet ordentligt då den kommer mitt i smällkalla norrbottniska vintern som är rätt lång. Då vi bor i en by, så kommer det bli mycket promenader här i området, men vet ju inte än hur mycket man kommer behöva ha med vagnen i bil då vi ska till stan.... Vi ska köpa ett babyskydd som är kompatibelt med vagnschassit, så att man kan haka på den också. Många beslut om ska tas!
    Läste precis den här tråden www.familjeliv.se/Forum-2-11/m53393072.html kanske något att puffa o invänta svar:)
  • ondar

Idag såg jag och Pappan bebisen Hjärta
    13cm lång från huvud till rumpa, minns dock inte vad hon sa att den väger:(.
    Det var så STORT att se sin lilla krabat där inne, den sparkade och slog hihi.
    Pappan frågade efter kön, men vi vet ju att de inte avslöjar sånt här.

Hon kollade dock extra mkt runt där efter att han hade frågat så att man själv verkligen kunde se, kankse trodde hon att vi skulle kunna avgöra själva men det gör vi inte:(.
    Har dock en barnmorska som är bästa vän till mamma så har mmsat en bild till henne o frågat om hon vill gissa hihi.

Är ännu mer sugen på ett könsul nu måste jag säga. Men ont om pengar här så vi får väl vänta och se det som en överraskning.
    BFdatum samma som innan, 7december, alltså gått 18v och en dag idag precis som jag trott hela tiden:).

Det kom en tår när den sprattlade runt, helt ofattbart att den bor där inne hos mig, att den e en bit av mig och Pappan. På bilderna ser det ut som om h*n har pappas näsa;) haha.
    Delar med mig i bildtråden. Hoppas alla har haft en lika bra dag som jag har haft!{#emotions_dlg.flower}

• ondar
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-08 19:16:16 följande:
    Ondar:
    ÅÅh vad härligt å så lång
    Varför får ni inte reda på skön ?
    aaa:)).
    Här ute har de som policy att inte avslöja könet just för risken att det kan bli fel,könsrelaterade aborter osv. Sen beror det på olika bm, visa avslöjar sägs det, men det är ju som sagt inte hundra procent o de är rädda för det.

Vår Bm sa att hon tycker att vi ska åka till Gbg och göra ett könsul efter vecka 20 när det är mest säkert att få riktigt resultat. Pappan frågade efter en chansing från henne o då sa hon bara att de e för osäkert för o säga nåt.
    Stoce skrev 2010-07-08 19:22:21 följande:
    Men så härligt. Visst är känslan obeskrivlig när man ser sin lill* älskade vän därinne? Det är helt otroligt att man går och bär på världens bästa skatt!
    Aa det e verkligen obeskrivligt precis som du skrev. Känslan av att hålla mina brorsdotter för första gången trodde jag var det mest speciella jag skulle få uppleva, detta var snäppet bättreSolig
  • ondar
    linn78 skrev 2010-07-08 19:57:36 följande:
    vilken liten pärla!! ja, det kan synas ganska tydligt redan på dessa "dåliga" bilder vissa typiska drag. Helt otroligt egentligen...  Jag la sonens och nya bebbens ul foto brevid varann och frågade sambon vem som var vem. Och han tog fel!!! Nya lillkillen ser ju exakt ut som storebror på fotona!!
    Haha va häftigt att de redan är lika varann:). Spännande när lillen kommer ut då:)
  • ondar
    Momalicious skrev 2010-07-09 00:41:57 följande:
    Spännande! Hoppas din mammas kompis har en aning! 

Hon messade igår kväll o skrev att hon såg så dåligt så hon vågar inte chansa, så jag får helt enkelt se om vi inte kan träffas så hon får titta på bilderna istället hihi.

---------------------------------------------------------------

Jag har fått en barnvagn och en babysitter som hämtas i höst.
    Har ett startkit med kläder i st 50 som ska med till BB.
    En napp som MAM skickade hem på posten:)
    Lite stickade och virkade kläder som blivande mormor har gjort:)
    Har åkpåse och parasoll till barnvagnen för det får jag med.
    Babyskydd köps imorgon, blir ett begagnat som är använt av ett barn- okrockat förstås:).

Allt ligger förvarat hos min mamma utom nappen för jag vill inte ha några bebissaker här hemma.

Efter flytten i september ska jag köpa:
    Skötväska
    Spjälsäng m alla tillbehör
    Skötbord
    Badbalja
    Kläder
    Babygym
    Bärsele

Sen vet jag inte hur länge jag väntar med att börja kolla på blöjor o "braohasaker" som salvor, badolja o sånt där som kan va bra o ha hemma ifall att det behövs.
    Vem vet hur tidigt bebisen har tänkt att kika ut liksom. Jag vill gärna vara helt förberedd när den gör det iaf;).
    Brorsdottern kikade ut tre veckor före hon var tänkt att komma så.

3 barns mamma84 skrev 2010-07-09 09:00:41 följande:
    Här har man molvärk ....
    drömmde till o med om att jag fick missfall
    Typist inte ska man drömma om sådant nu liksom.
    Men molvärken går snart nog över.
    Igår natt kl 00.40 när jag gick o la mig kände på magen kände bebisen hålla på men sen var magen så hård vet inte om den hade rumpan mot mig eller vad det var som gjorde att magen blev så hård hade ju inte ont.

Usch det drömde jag jätteofta i början:(, grymt jobbigt. *kram*
    Min mage har också vart stenhård emellanåt utan att det har gjort ont. Någon har chansat på att det är helt ofarliga sammandragningar eller nåt.
    Hoppas det slutar göra ont snart {#emotions_dlg.flower}

• ondar
    Smurfen83 skrev 2010-07-08 23:55:01 följande:
    Gud va många verkar ha hunnit med mycket under sin graviditet även om det är ett tag kvar =)
    Själv har ja tagit de lungt på den fronten och bara införskaffat en spjälsäng...
    Fick köpa en spjälis för 400 kr använd 1 månad av en kompis så den tog vi på en gång med ny madrass till =) Men det är också de ända ja har Oskyldig Kanske dax att sätta fart!!!
    Har ju varit så rädd att de skulle hända någe med barnet då ja tycker att ja har varit så dålig under denna tid..
    Insåg NYSS att ja pricis har gått in i Vecka 19...
     Å idag kom min boss på jobbet å började snacka med mig om mammaledighet.... Ja tyckte hon va lite knasig men... de kanske hon inte e... de e ju trotts allt "bara" 6 månader kvar.

Från de ena till de andra... Jag har börjat fått Hicka dom senaste veckorna.. 3-4 ggr per dag.. är det nån mer som har de eller e de bara jag?? hehe tycker de e ganska sött..  Jobbarkompisarna undrar vad ja håller på me när ja hickar i 5 min sen går de över bara så där som att de skulle vara nån ticks grej eller någe =)

Nu är det dax för sängen när Gubben min kommer in med hunden... Ja e inte ett dugg trött men ja ska ju upp vid 6 så ja skulle behöva massa me sömn...

Gonatt på er Tjejjer
    KRAM
    ÅÅ jag har också hicka några gånger om dagen! Speciellt innan lunch o så när jag börjar bli småhungrig hihi.
    Grattis till ingången i v 19:). Vi är där båda två, har gått 18+2idag:). Tiden går verkligen fort.
    Så kanske borde man stressa mer än vad man gör. Jag tänker hela tiden "det gör jag efter flytten 1sept"
    Får väl hoppas att man inte är för tung då eftersom jag kommer ha väldigt mkt att göra då:P
Svar på tråden December Bebis 2010 :)