Momalicious skrev 2010-07-07 11:43:38 följande:
Sen känner jag och sambon att bara för att vi har barn betyder inte det att vi behöver sluta med att resa och sånt, det krävs bara mer planering. Hatar att folk tror att så fort man får barn så måste man sitta hemma varenda sekund av varje dag och stirra in i väggen. Barn vill väl uppleva saker precis som vuxna? Min mamma tog jämt med mig ut och reste och jag har knappast några men av det, snarare tvärtom eftersom jag enda sen jag var liten har fått uppleva världen. Sen om hon vill avsluta sitt eget liv när hon får barn får hon gärna göra det för mig. Men det är i alla fall inte jag som skaffat en hund som jag lämnar hos min mamma varje dag, som hon gör.
Nej, nu ska jag sluta störa mig. Hon är inte värd det, särskilt inte när jag vet att hon har fel.
Du har så rätt:) precis det försöker jag få min omgivning att förstå också. Det är hur man väljer att leva som avgör om det går sen eller inte. Jag är ingen person gillar att resa bort men hundutställningar osv har jag absolut tänkt att släpa med bebis på i framtiden;). Va fan man slutar ju inte leva för att man får barn, tvärtom.
Gör som du och slutar störa mig:).
Stoce skrev 2010-07-07 11:02:05 följande:
RUL gick jättebra! Bebis var jättelivlig och BM skrattade när hon fick jaga runt efter den. Vi blev flyttade 3 dagar, så BF 13 december. Jag själv var beräknad till Lucia, lite häftigt
Bebis vinkade till oss då vi tittade på handen. Den ville dock inte visa ansiktet riktigt, och när det var dags för fotografering så gömde den sig bakom moderkakan, så inga bra bilder. Kan knappt tyda dem. Huvudsaken allt såg bra ut, och att den var livlig. Alla organ såg ut som de skulle, och ryggraden var hel och fin. Vi tog inte reda på kön, men jag har hela tiden känt att det är en tjej. Försökte kika lite ändå, men såg ingen snopp i alla fall. Att vi blev flyttade ännu mera, gör att den blev till ca. 1 vecka efter sista sex - vilket borde resultera i tjej. Vi får väl se
Det känns helt underbart att ha sett vår älskade bebis - den lever och mår gott, och var så fin så!

ÅÅ va härligt att ha fått sett Bebis! Underbart o höra att allt var väl:). Imorrn kl 13 är det min och Pappans tur *biter på naglar*