Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Jag tycker idén med bola är rätt mysig, men hade aldrig lagt ner så mycket pengar som det kostar på andra ställen på det. Tycker själv det är riktigt mysigt att lyssna på den. Men 49 kronor kändes helt värt.
    Fyfan vad ont jag har överallt, helt sinnessjukt. Och är dödstrött också. Men det är såååå skönt att inte behöva tänka på det mer nu! :)
    Ska gå och lägga mig, imorgon blir det körskolan om jag kan ta mig ur sängen.  

BF 30 december 2010 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious

Jäklar vad ni skriver! Hinner ju inte med.
    Idag skulle jag egentligen till körskolan men jag kom inte ur sängen för jag har så jäkla ont så det fick jag allt skita i. Rätt skönt, har världens huvudvärk till råga på allt och det känns som ajg skulle kunna sova hur länge som helst. Men men.

Min bebis är väldigt aktiv under dagarna och kvällarna men jag har aldrig känt honom på natten. Det är nog så att han också sover då för jag sover väldigt lätt och är sjukt lättväckt (vaknar av att grannen på övervåningens mobil vibrerar haha). Kan ju alltid hoppas på att det fortsätter. Jag själv sov nämligen aldrig som bebis utan var vaken mest hela tiden så min stackars mamma sa att hon inte fick sova mer än ett par timmar varje natt förrän jag var tre. Härligt.

Idag blir det massa körkortsteoriplugg och annat roligt. Typ kolla igenom finansen, planera inför flytten osv. Nu blir det alvedon och vila för min del, aj aj aj överallt!

Förresten, om någon funderar på att åka till Ullared så har jag skrivit ner allt vi köpte (till bebisen) på min blogg. Nyaste inlägget!  http://momalicious.blogg.se/

• Momalicious
    Stefanie skrev 2010-10-25 14:22:35 följande:
    Det har du rätt i.

Kollade in momas blogg och inköpen från ullared och insåg hur billigt det är. Oj vad jag borde ta mig dit, men jag skulle aldrig orka det... Allting kostar ju mindre än hälften än på alla ställen jag letat. 
    Skriv en inköpslista och låt någon annan göra det! Eftersom jag skrivit ner allt vad vi skulle ha på en lista hade vem som helst som är läskunnig kunnat göra det liksom :) 1,5 timme tog det, sen hade vi plockat ihop allt till bebis och då stressade vi inte utan var istället rätt långsamma haha.
    Willes Mamma 08 skrev 2010-10-25 14:09:43 följande:
    åh har du varit i ullared Kan man inte få se bilder istället? om du vill alltså,så mycket roligare o man ser ju lite mer då,hihi!
    Självklart! Dock står allt i vår nya lägenhet nu så det får bli när vi flyttat (vilket förmodligen blir snart). Orkar inte gå och hämta alla tusen kassar och packa upp, ta kort och sen packa ner och flytta tillbaka igen ;)
  • Momalicious

Har inte känt min bebis sen 6 imorse. Känner exakt var han ligger så jag försöker puffa lite lätt och han brukar alltid svara då men ingen reaktion nu. Panik!!!

• Momalicious

Insåg precis att vi har en angelsound. Underbart att lyssna lite så man hörde att han lever. Skitunge till att skrämmas.

• Momalicious

Åh vad trött jag blir. Råkade ta FEL spjälskydd när vi var på Ullared så har ett till en vagga nu. Suck. Om ingen jag känner kommer ta sig till Ullared innan bebis kommer så får vi helt enkelt vara utan tills vi åker dit nästa gång. Himla surt att man skulle råka ta fel!

• Momalicious
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-25 21:26:46 följande:
    Kommer ni att döpa era barn ??
    Jag kommer inte Döpa honom jag har inte döpt någon av mina 2 barn alls och konfomation INTE häller det är jag bar tvär nej på jag vill inte men om dom vill så får dem man jag kommer inte tvinga men idag är det stort NEJ från mig och sambon.
    Ingen av oss tror på gud men båda av oss är Döpa i kyrkan sambon här i danmark tror jag inte hundra och jag döpt i svenska kyrkan men VI bill inte.
    Hur ska ni göra vad tycker ni på detta ?
    Vi kommer döpa. Vi är inte heller det minsta troende, men dels tycker vi att det är en mysig tradition, dels är det bra för att få ihop våra familjer när han är här och dels så är det förbannat pinsamt att bli döpt som 14-åring. Jag själv var inte döpt utan när jag ville konfimera mig var jag tvungen att bli döpt först. Inte kul alls. 
  • Momalicious
    Karttikeya skrev 2010-10-25 21:40:15 följande:
    Nej, det kommer vi inte. Jag är inte ens med i Svenska Kyrkan och min karl är väl som vilken medelsvensson som helst, troende när det passar.. *ler stort*

Religion ligger mig varmt om hjärtat, det är ett ämne jag kan diskutera i timmar. Men jag har avstått från allt vad religion heter själv av väldigt skilda anledningar men står fast vid mitt beslut. Väljer barnet att bli troende så är det upp till henne/honom. Jag tänker inte döpa mitt barn bara för att "det är fint", gör man något innan barnet kan bestämma själv så ska man väl åtminstone tro på det själv? Av samma anledning vill jag inte gifta mig kyrkligt "bara för att", just därför att jag inte tänker lova något till en Gud jag inte tror på och en religion jag inte stöttar på något vis. Glad

Varför var det pinsamt att döpa sig vid 14 års ålder? Då visste du väl att du ville göra det för att kunna konfirmera dig?
    Varför? Allt är ju för sjutton pinsamt när man är 14. Hur kul är det att stå med en präst som drar samma tal som han drar när han döper bebisar och bla bla bla. Är och var inte religiös så gjorde det ju inte för att jag tror på det utan för att jag ville ha presenter osv. Varför skulle man bli sur för att vara döpt som barn? Det betyder ju bara nåt om man vill att det ska göra det. Man kan ju gå ur svenska kyrkan om det nu är så hemskt att vara med där.
    Det normala är ju att man döps som barn och inte som vuxen i Sverige.

• Momalicious

Som någon skrev innan så tycker jag också att eftersom vi firar jul och påsk som faktiskt handlar om kristendomen och inte presenter i första taget (även om det är så nu) så tycker jag det är rätt töntigt att vara helt emot en kristen tradition när man själv firar påsk liksom.
    Sen handlar det inte om att "blidka" en släkting då ingen i varken min eller sambons släkt är troende, men vi gillar traditionen med dop så låt oss göra det även om inte ni vill.
    Och ja, det kanske är skenheligt att lova nåt till en Gud man inte tror på men då är det lika skenheligt att fira påsk enligt mig. Jag är gladeligen skenhelig för jag älskar jul! :D nu lämnar jag den här debatten iaf.

Delifi: jag bor på Orust, norr om Gbg.
    Jessika: hoppas det sätter igång på riktigt för dig nu snart, måste vara jättejobbigt att vänta! Skönt att du fått sova i allafall :)

Svar på tråden December Bebis 2010 :)