Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Vi ska åka in iaf. Pratade med förlossningen (kändes som jag skulle rabbla min livshistoria för BM haha) och hon tyckte det var bra om vi kom in så dom kunde kolla mig. Känns så löjligt bara, typ som att jag kommer komma in och livmodertappen kommer vara fin och bebis kommer vara fin och jag kommer vara fantastiskt frisk och fin och inga förvärkar kan uppmätas. Haha. Ja.. Jag hatar sjukvården, för känns alltid som att man är i tipp topp skick när man väl åker in. Skitsamma. Så ska in om några timmar. Sambon är på en liten jävla ö och jobbar, där det är i princip ingen täckning alls så himla tur att jag fick tag i honom.

Håller tummarna för att jag återigen är i tipp topp skick och jag är löjlig som åker in, haha. 

BF 30 december 2010 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious

Tack tjejer. Ja, jag är helt säker på att allt kommer vara fantastiskt med både mig och bebis (som vanligt haha). Bäst att det är det också, jag har då rakt inte tid att bli mamma just nu och bebis är på tok för liten för att komma nu också.

Nu ska jag i alla fall ta en dusch så man inte kommer in och är ofräschast i stan, hade ju känts sådär ;) 

• Momalicious
    Karttikeya skrev 2010-10-22 13:34:11 följande:
    Blev lite rädd för mig själv i morse förresten.. Vi har en hund.. Och han är minst sagt speciell.. Så igår duschade jag och min karl ihop och blev lite heta på gröten vilket gjorde att jag inte lade in mina byxor och trosor i sovrummet som vanligt (där hunden inte får vara), i morse så hittade jag mina byxor och trosor inne i lilla rummet där hunden brukar sova.. Han hade käkat upp halva trosorna samt hela grenen på mina byxor.. FAN vad jag blev ARG! Det är dom enda byxorna jag kan ha just nu, annars har jag bara leggings och strumpbyxor och nu hade alltså hundf*n ätit upp dessa enda byxor.. Det kändes som om jag ville mörda honom, så jag sa bara "ta med dig hundjäveln idag för jag står inte ut med att se honom" sen började jag gråta. När man har ett par byxor som är så bekväma och har väldigt svårt att hitta nya (väger 110+ och dessutom gravid liksom) blir man minst sagt ledsen, även om det bara är ett par byxor.. "Hoppas han dör av förstoppning eller något" sa jag innan karln gick. Det menade jag såklart inte i efterhand, men just då så önskade jag nästan att något skulle hända. Ska tillägga att jag aldrig skulle kunna göra något, men så svarta tankar har jag aldrig haft innan.. Det är inte första gången han äter upp mina byxor i grenen heller.. Grrr..

//byxlös.
    Förstår dig. Hade nog fått psykbryt om något hänt mina gravidbyxor. Utan dom skulle jag behöva gå i fula mjukisbyxor hela tiden i princip, eftersom nästan alla mina tunikor och klänningar också är försmå numera.
    Jag höll på att börja gråta förut för någon av kattungarna hade kissat på golvet och jag såg inte det och trampade i det och att med förvärkar och en stor mage försöka nå sin fot så man kan tvätta den var minst sagt jobbigt. 

Alltså jag är galet nervös över att åka in till förlossningen. Det finns två scenarior: det första är att allt ser jättebra ut och då kommer jag skämmas för det känns som att dom ska tycka att jag är löjlig eller tro att jag hittar på. Det andra är att bebis är på g och då kommer jag bli minst sagt ledsen. Han är för liten, jag är inte färdig med körkortet, vi ska flytta snart, vi måste köpa färdigt alla bebissaker.... Ja, huva. Jag håller på att börja gråta för jag är så jäkla spänd, vilket i sin tur inte direkt gör förvärkarna bättre. DJUUUUPA ANDETAAAAAAG.
  • Momalicious
    delifi2 skrev 2010-10-22 13:53:10 följande:
    det kommer gå bra, man är alltid nervös för att åka in.
    Hoppas bebis vill stanna inne några veckor till iaf. Har du haft fler värkar elelr har det lugnat ner sig?

Skulle oxå fått psykbryt om nån hade tagit mina byxor och försört dom, har bara 1 par som jag kan ha ute när jag är ute å går bland folk
    Kan tänka mig det. Ja, jag hoppas bara det var/är himlans regelbundna förvärkar och att allt är som det ska och att bebis inte kommer förrän tidigtast vecka 37 haha.
  • Momalicious
    delifi2 skrev 2010-10-22 13:59:18 följande:
    men har du regelbudna värkar nu?
    hoppas du får bricanyl elelr nåt sånt så att de avstannar isf då
    Ja, ca 2,5 minut mellan och de varar i ca 50 sekunder varje gång. Men ibland kan det stanna och så har jag inget på en halvtimme eller så och sen sätter det igång igen. Vi får se vad som händer och fötter. Sambon kommer hem om ca 30 minuter så det blir skönt. 
  • Momalicious
    delifi2 skrev 2010-10-22 14:15:48 följande:
    då skulel jag oxå varit nervös om jag vore dig, hoppsa iaf på det bästa och att de gör så att värkarna avstannar.

Dax att hämta mina huliganer, vilket jag har föröskt med över 1 timme nu, har redan missat 2 ggr har fastnat här fl
    Nu blev jag ännu mer nervös ju haha. Hjälp :|
    MFJG skrev 2010-10-22 14:18:31 följande:
    Det är säkert ingen fara. Men man ska hellre kolla en gång för mycket än en gång för lite. Skulle det vara så att något är på G så är du ju på stället där dem kan stoppa det och i bästa händerna. Där var inget som helst "fel" på mig eller bebis idag och jag tyckte det var lite skämmigt. Men så sa BM till mig att det är väl skönt att du fått kollat upp det. "Man ska alltid komma in en gång för mycket och i dessa veckorna är det skönt att skicka hem blivande föräldrar utan oro"..Så åk in, bli uppkollad. Njut av få tjuvlyssna på bebis i magens små ♥-slag! 
    Kom sen in och berätta här hur det har gått..KRAM 
    ja, hoppas det blir samma för mig. ska sätta mig på min diskarstol och diska lite, så får jag nåt annat att tänka på tills sambon kommer hem. skriver sen!
  • Momalicious

Jag ser också fram emot förlossning, om den blir när den ska och inte alldeles för tidigt vill säga. Nu är vi på NÄL om en stund iaf.

• Momalicious

Grattis blondinkermit, vilken tur att allt gick så bra under omständigheterna!

Vi sitter och väntar på en förlossningsläkare eller nåt och jag är så arg så jag håller på att börja gråta. I två jäkla timmar har vi fått höra "alldeles strax" och inget händer. Nu vill jag fan hem, kommer inte vara nåt fel ändå. Jävla fan vad jag hatar svensk sjukvård.

• Momalicious

Nu är vi påväg hem! Vi fick se vår lille igen, han låg med huvudet nedåt. Hon tyckte också att det såg ut som en kille hehe. Livmodertappen var 43 mm och opåverkad. Ctg var normalt (såklart hade jag inga förvärkar under den stunden den var på) och allt såg bra ut egentligen. Så jag är väldigt lättad!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)