Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Nu märks det att jag börjar bli bra på att köra bil. Var ute med sambon och körde i ett industriområde nyss (får ju inte övningsköra på riktigt med honom) och jag tyckte det var så jääävla tråkigt Ville verkligen bara ut och köra "på riktigt" liksom. Så det känns skönt att jag har körlektion imorgon så jag får köra lite på riktigt hehe. Är riktigt otålig på att lära mig färdigt nu. Vill göra uppkörningen! 

BF 30 december 2010 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious
    delifi2 skrev 2010-10-19 20:18:28 följande:
    vet precis hur det är, har haft sjukt dåligt med pengar så jag har inte kunnat betala avgiften till transportstyrelsen för körkortstillståndet ens, var ju tvungen att förnya det så jag har knappt kört bil på 1 år längtar som bara den nu efter det.

Höll på börja gråta på bussen idag, var ju och handlade och då köpte jag även mumsmums, då tänkte jag var jag skulle lägga det i kylen å då tänkte jag att mannen säkert skulle tappa nåt på dom så att dom gick sönder och bara tanken på att mina mumsmums skulle gå sönder och att mannen hadfe gjord sönder dom höll på få mig att börja storgråta på bussen. Har blivit mer å mer känslig nu tycker jag.
    Ska ha möta ang Elliot på torsdag, han har lite talsvårigheter så hna har inte börjat i förskoleklass än så vi ska ha möte om han ska börja gå 1 gång i veckan och sen börja helt på vårterminen, kommer säkert böjra gråta då
    Månaden som kommer nu kommer vi ha rätt ont om pengar också, eftersom sambon varit sjuk med två karensdagar.. Så är lite nervös över pengarna till körkortet och hur det ska gå. Vill verkligen inte lägga ner det precis på mållinjen. Hade känts så jäkla ovärt. I så fall hade jag nog testat att köra upp som privatist istället, bara för att. 

Och det där med tårarna känner jag igen. Jag började gråta häromdagen för att mannen inte tömt kattlådan som han lovat. Haha! De där hormonerna är ju inte att leka med alltså...!
  • Momalicious
    AnnaCL skrev 2010-10-19 20:36:59 följande:
    Har varit hos BM idag i v 31+1.
    Hjärtljud 136 och SF mått 30.
    +6 kg och 110/65.

Bebisen är dock helt rölig fortfarande och ligger i tvärläge. Har era huvudet nedåt nu? H
    BM tyckte att den fick på sig till nästa koll om två veckor annars blir det UL för att kolla läget, hur är det för er?
    Kramar på er alla.
    Nu är jag bara i vecka 29+4 men vår bebis är väldigt rörlig haha :)
  • Momalicious
    Karttikeya skrev 2010-10-20 09:40:58 följande:
    Får hoppas att det är livmodern som "övar" sig bara, så det inte har börjat sätta igång. Jag har inte haft en enda förvärk, knappt ens någon sammandragning. Förvånad
    Hoppas på samma sak här, har verkligen inte tid eller lust att föda barn nu. Alltså, han är ju på tok för liten och vi har inte allt nödvändigt hemma.. Mardröm! Men det är nog bara förvärkar! :)

Nu ska jag iväg till körskolan. Längtar efter körkortet så jag slipper åka buss!
  • Momalicious

Vi har ett akta graco babyskydd förresten. Det är rätt fult med grått och rött, men vi fick köpa det begagnat av kompisar för 200 spänn så det känns värt ändå :)

• Momalicious

Håller med dig, mammasmurfen! Även om jag tror dom flesta på blocket är såpass friska i huvudet att de inte säljer skadade saker hade jag inte vågat chansa. Därför var det sån tur att vi kunde köpa vårt av våra vänner. :)

• Momalicious

Grattis Ninnie81 till lillprinsen! :)
    Och Majorima, jag hoppas man blir bjuden på brakfesten! ;)

Själv sitter jag här med världens förvärkar. Ärligt talat, jag sitter här och pratar med magen och säger till bebis att han faktiskt får ge sig och att han ska stanna i minst två månader till! Hoppas han lyssnar ;)

Ser att ni pratar om hur ni träffade era respektiva, mysigt! Jag hakar väl på och berättar jag med.
    Vi träffades "på riktigt" första gången förra sommaren. Hade träffat honom en gång innan för flera år sedan, då han var ihop med min klasskompis. Första gången jag såg honom på riktigt tänkte jag inte så mycket på honom, mer än att han hade en förbannat fin kropp! Det var på en fest och han var tvungen att dra rätt snabbt för han fick larm (han är brandman) och sen kom han inte tillbaka förrän senare på kvällen när jag var rätt full, så jag tänkte inte så mycket på det. Sen träffades vi rätt ofta genom en gemensam vän förra sommaren och efter ca en månad så kände jag att jag nog var lite förälskad. Vi såg på film tillsammans, jag, tomas (min sambo)och vår kompis och det var en skräckfilm och jag som är så lättskrämd hängde på tomas hela kvällen. Han har berättat i efterhand att det var då han blev kär i mig.

Sen blev det som det blev och vi blev tillsammans, jag flyttade mer eller mindre in hos honom från dag ett och här är vi nu! :) 1 November har vi varit förlovade i ett underbart år!

Han bekräftar mig varje dag, hela tiden, och berättar hur mycket han älskar mig, att jag är vacker, att han aldrig vill vara utan mig osv.. Det är underbart att få höra honom säga det, jag vet att det är vi två för alltid såvida en av oss dör i princip. Aldrig varit så kär i hela mitt liv! :)

Nu ska vi se på Efterlyst och hoppas att det lugnar sig i magen. Ska ta en vetekudde och alvedon och hoppas på det bästa! :) 

• Momalicious
    ludicrous skrev 2010-10-20 21:02:48 följande:
    Neej, ogillas det?? vi som köpt ett.. :/
    Stefanie skrev 2010-10-20 21:01:32 följande:
    Förresten, vad är det ni ogillar med ikeas spjälskydd? Har inte kollat på det annat än på nätet...
    Vet inte vad som ogillas av de i vår tråd, men vad jag läst av andra är att det inte går att få fint på sängen för att det "knölar sig". Och att det är allmänt tunt och dumt. Jag vet inte. Har själv inte känt på det eller sett det på en spjälsäng.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)