Inlägg från: Mysmamma70 |Visa alla inlägg
  • Mysmamma70

December Bebis 2010 :)

Vilken storlek har era bebisar?

Cornelia är tre månader imorgon och har precis vuxit ur 56, så hon känns rätt liten

• Mysmamma70

Cornelia hade slemmigt bajs ett tag, men BVC sa att det kunde bero på virus och inget att bekymra sig över om allt var bra för övrigt

Idag har jag morgonpigga småttingar, vi har varit vakna en timme nu

• Mysmamma70
    mamma smurfen skrev 2011-03-20 10:29:08 följande:
    Här använder vi oss av storlek 62, fast vissa börjar bli för små, så snart dax att köpa 68 så roligt att köpa kläder till henne=) 
    Jag har redan shoppat MASSOR i 68 fast vi precis börjat med 62

Vi fick så mycket kläder i 62 så jag har inte behövt köpa nästan något förrän nu, så nu shoppar jag för mycket istället och har helt snöat in på Polarn och Pyret. Har hittat en grupp på FB där man kan fynda!
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter -10 ~*~♥~*~
  • Mysmamma70

Här sov vi 23-06 utan att vakna för mat = lyxnatt

• Mysmamma70

Barnen kan ha RS utan feber så håll koll på andra symptom också.

• Mysmamma70
    delifi2 skrev 2011-03-20 21:02:27 följande:
    Olivia har ju hosta som bara den, snorig å slem i halsen men ingen feber.
    Så varje gång jag har ringt eller gått till barn mottagningen så har de inte sagt nåt om det utan bara frågat om hon har feber. Å så länge hon inte har feber så verkar de inte oroa sig för RS iaf.

Har inte kollat upp så noga vad RS är, eller jag vet ju att det typ förkylning men snäppet värre om man så säger.
    Ringde ju till 1177 igår igen (borde ha klippkort där nu) för då hade hon inte ätit på 7 timmar!!! Så då började jag bli orolig, hon var dessutom otröstlig. Spela ingen roll vad jag gjorde, men helt plötsligt gick det bra att äta och sen så somnade hon för natten å då sov hon mellan 19-06.

Fattar inte att det går så bra att sova på natten trots att hon är sjuk, på dagen hostar hon å slemmar och bubblar men på natten låter andningen jättebra, nån gång har jag hört hur det väser men inte lika mycket som på dagarna
    Jag har inte heller någon koll på RS, men en tjej här på FL i en annan tråd hade en bebis som fick ligga inne i några veckor och det var väldigt dramatiskt för hon var prematur dessutom. Hon hade ingen feber, enligt mamman. Det slutade väl iallafall

Läste någonstans att en stor andel av alla småbarn får RS-virus utan att man märker det, så det kan väl vara väldigt lindrigt också.
  • Mysmamma70

NhjärtaD - det finns ju dagenefterpiller...

• Mysmamma70

Cornelia har fått RS-viruset

Lilla gumman har det så jobbigt med andningen och hosta. Igår var vi på barnakuten hela dagen, hon blev undersökt, testad och fick inhalera.

Inatt har hon sovit i babysittern och min man har suttit bredvid henne och övervakat andningen. Jag väckte henne kl fem för mat. Nu hoppas vi att hon blir bättre snart!

Hon väger 5,2 vid 3 mån och har dippat på viktkurvan (vägde ju 3,9 vid födelsen). Vaccinationen får vänta tills hon blir frisk.

• Mysmamma70

Tack Moma, ja, det är oroligt.. Jobbigt när de små har svårt med andningen... Kram

• Mysmamma70

Ludi - exakt samma vikt och längd som Cornelia storebror vägde 5,2 när han var tre veckor :p

Svar på tråden December Bebis 2010 :)