Inlägg från: Mysmamma70 |Visa alla inlägg
  • Mysmamma70

December Bebis 2010 :)

Jag har hade framfall efter förra förlossningen, det var en del av livmoderväggen som buktade ut (hängde dock inte ut). Det gjorde inte ont och kunde ha sex som vanligt. Det försvann efter några månaders flitigt knipande.

Eftersom du har ont låter det mer som om det inte läkt som det ska

• Mysmamma70

Moma - ta det lugnt. För de flesta tar det ett helt år för kroppen att återställa sig efter en förlossning. Var stolt över din kropp som gjort ett sådant fint jobb!

• Mysmamma70
    delifi2 skrev 2011-02-13 23:35:57 följande:

nöjd å belåten
    Så söt Kyss
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter -10 ~*~♥~*~
  • Mysmamma70
    NhjärtaD skrev 2011-02-14 15:38:03 följande:
    Ikväll ska vi sitta & kika lite på vigselringar passar bra på alla Hjärta  dag
    Åh, så underbart Hjärta

Man kanske skulle sprätta den lilla champagneflaskan som jag somnade ifrån på nyårsafton
  • Mysmamma70

Usch vilken dramatik, 2barnsmamma, skönt att det gick bra!

• Mysmamma70
    NhjärtaD skrev 2011-02-18 11:02:22 följande:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b126089.html

Uppdaterat bloggen!

Har med haft en skön natt

Hon vaknade vid ett tiden, fick ny blöja & mat, sov sen till halv åtta

Sover nu igen gott i vår säng!
    Vilken lyx-natt!

Jag är glad för att Cornelia har börjat sova fem-sex timmar i sträck på natten, det är riktigt lyxigt!
  • Mysmamma70
    mamma smurfen skrev 2011-02-18 15:20:39 följande:
    Hej alla, loooong time no seen...
    Men här har hänt en massa tråkigheter med de stora killarna...för er som orkar läsa så finns denna tråden:

http://www.familjeliv.se/Forum-19-290/m57119126.html

Har ni erfarenheter så skriv gärna, för jag står lite handfallen...

I övrigt så går livet vidare, Ellie har blivit dålig, men är nu på bättringsvägen, både sover äter å kissar som hon ska=)
    Var på 2 månaders kollen i måndags, hon väger nu 5410, och är 61 cm lång=)

Sedan har jag själv legat sjuk i nästan en vecka, med 40graders feber i 3 av dagarna, nu är det bara en envis hemsk hosta som lever kvar, låter som en lungsjuk 90 åring*ler* 

Till helgen ska vi kolla på bil, Saaben börjar få fler å fler el-fel, så ska nu investera i en nyare combi, någon som har ett förslag på bil kanske?

Läste din tråd. Jag har varit med om något liknande, då min son kom hem från en helg hos pappa och sa att han fått en smäll. Jag ringde upp exet som sa att sonen ljög, men accepterade att sonen inte ville komma till honom. Det tog många månader, kanske ett halvår, innan han åkte dit igen. Han var nog runt 8-9 år då. Jag anmälde aldrig till soc.

Exet skrämde sedan upp sonen för något år sedan genom att komma hem full från en fest och skrika och härja så barnen blev jätterädda och låste in sig. Jag fick åka och hämta hem dem tidigt på morgonen, de var då 12 och 13 år. Sedan dess är de nästan aldrig hos sin pappa mer... hans förlust!
  • Mysmamma70
    Vill bara säga att jag vet hur tufft det är som mamma att vara i den här situationen....

kram
  • Mysmamma70

Haligh - det är den naturliga dygnsrytmen för en bebis - de sover oftast bäst 24-12, därför är det bra om man kan hålla sig hemma på förmiddagarna och låta dem sussa

Cornelia sover väldigt mycket, är vaken bara några timmar varje dag, men då är hon sprallig och glad. Och vilka härliga leenden man får hela tiden nu (hon är 2 mån)

Svar på tråden December Bebis 2010 :)