Inlägg från: Mysmamma70 |Visa alla inlägg
  • Mysmamma70

December Bebis 2010 :)

Tack Moma, det är skönt att vi har varandra att diskutera med. Önskar att det hade funnits FL när jag fick min första

• Mysmamma70
    LillSnurr82 skrev 2011-03-14 20:13:24 följande:
    undrar varför du hoppa på just mig , får inte jag skriva vad jag tycker och tänker när alla andra får det?.. det jag skrev var inte ens riktat till dig utan i ren allmänhet. Inse att folk tycker olika om allt. Är väl inget att sura över. Vad ska vi lägga ner? Tråden? eller vad??
    Haligh skrev 2011-03-14 17:34:35 följande:

Jag tycker att jag får många bra tips härinne, som förstagångsmamma känner jag iaf att det är så mycket man har att lära av andra,

Det största problemet vi har nu är kräkningarna som kommer i tid och otid, inte är det lite heller! Ofta har det blivit halvsmält så det luktar verkligen kräk. Blä!

Håller med, mycket tips och ideer har man fått , funkar inte det ena så funkar kanske det andra :)

Här är det inte så mycket kräkningar, även om det blir mer o mer.. är mer dregel.. som niagra fallet ur munnen..haha,,
    Tips och idéer ska man vara frikostig med, råd ska man vara försiktigare med (såvida man verkligen inte är expert inom ämnet) har jag lärt mig genom åren
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter -10 ~*~♥~*~
  • Mysmamma70

Stackare som har magsjuka... Krya på er!

Om ni lyckas få i er vätska och vilar tror jag inte att det är någon större fara med mjölkproduktionen.

2barnsmamma - tråkigt om du lämnar oss bara för att vi tycker olika.

• Mysmamma70

Moma - grattis till 1,5 år!

Jag skulle sätta in kopparspiral idag, men det gick inte... Fick en ny tid om en månad!

Känns som om kroppen vill bli gravid igen då den inte vill ha spiralen, haha

• Mysmamma70

Moma - anledningen till att bebisaktiviteterna ligger på förmiddagen är för att de som har äldre barn på dagis ska kunna vara med. De flesta femtontimmarsbarn går på förmiddagarna

• Mysmamma70

Moma - jag hade oxå hellre gått på eftermiddagarna då jag inte har några dagisbarn, men jag inser att vi skulle bli för få då på mammagruppen eftersom vi bor på en liten ort.

Cornelia sover som bäst när hon är ordentligt påpälsad och varm. Hon sover ofta kvar i bilstolen någon timme efter bilfärd, fullt påklädd (öppnar bara overallen lite).

Ute i vagnen sover hon lätt tre-fyra timmar, inne blir det inte så långa sovpass på dagtid.

• Mysmamma70
    Karttikeya skrev 2011-03-18 14:01:27 följande:
    Jag blir gaaaaaaaalen på vår hund.... Även om det är synd om honom så blir jag sjukt stressad.. Han gnyr och ylar nästan, VARJE gång lilleman skriker/gnäller..
    Hade inte ni någon tanke på att omplacera honom?
  • Mysmamma70

Delifi - så tufft ni har haft det

Här är Charlie jätteförkyld och har såklart smittat Cornelia med sina snoriga pussar. Hon hostar lite och har nästan ingen röst, lilla prinsessan

• Mysmamma70
    LokesMammi skrev 2011-03-19 21:08:07 följande:
    När kommer mensen när man heltidsammar? Han blir 10 veckor på tisdag o den har inte kommit ännu. Men jag klagar inte! =)

Jag har också väldig klåda på ena bröstet ibland. Redigt klåda så jag kliar sönder mig. Runt vårtgården. Smörjer in det bröstet med den salvan som jag smörjer honom med.
    Oftast inte förrän man slutat helamma och sällan före sex-sju månader efter förlossningen.

Fast det finns ju undantag - jag fick tillbaka min mens redan efter sex veckor och vid förra förlossningen åtta veckor efteråt. Men min BM säger att det är väldigt ovanligt

Sist blev jag gravid igen fyra månader efter Charlies födelse (det var önskat)
  • Mysmamma70

Skönt att slippa men glöm inte att skydda er...

Svar på tråden December Bebis 2010 :)