Inlägg från: Mysmamma70 |Visa alla inlägg
  • Mysmamma70

December Bebis 2010 :)

Jag påverkas inte av det lilla jag dricker, men det är en kontroversiell fråga och det är ju upp till var och en

Under graviditet är jag dock helnykterist!

• Mysmamma70

Har sovit åtta timmar inatt i sträck, känner mig som en ny människa

• Mysmamma70

Vi brukar ha ett sextimmars sovpass på natten så det kanske bara var en tillfällighet inatt, men man kan ju hoppas!

Alla mina barn har varit bra på att sova hela nätter tidigt, ettan tre veckor, tvåan tre månader och trean fyra månader

Men medan ettan och tvåan har fortsatt sova gott så sover trean (som ju nu är 16 mån) oroligt ibland, men det brukar räcka att stoppa in nappen så somnar han om.

• Mysmamma70
    LokesMammi skrev 2011-03-13 21:40:26 följande:
    Jag har också problem med nattningen. Den går inge bra o jag blir frustrerad. Vill ha kväll för mig själv men får inte för bebisen!!! Vid sju så badar vi honom, sätter på pyjamas, ny blöja och ligger o myser och ammar i sovrummet och har bara hans nattlampa tänd. När han somnar vid bröstet så lägger jag honom i hans säng som är uppvärmd med vete kudde och på hans kudde ligger min tröja som jag hoppas luktar mig. Oftast vaknar han när jag lägger honom i hans säng då ger jag nappen, men 90% av gångerna så vill han inte ha den. Som idag! Han somnar vid bröstet och han somnar när han ligger på mig men lägger jag honom i sängen så vaknar han! Åh, blir frustrerad. Hur vet man om dom är övertrötta? Han har sovit ganska länge på em iofs, men trött bör han vara då han somnar lite då o då. Jag vill inte att min tutte ska vara en trygghet o endast kunna sova av den. Inte heller min famn, vill att han ska sova i sin säng och även att han ska kunna somna i den! Hur gör man????
    För de flesta är det svårt att hitta några rutiner förrän runt 4 månaders ålder, så ta det med ro och var lyhörd för hans behov av närhet så kommer det att gå lättare

Alla bebisar har olika behov.
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter -10 ~*~♥~*~
  • Mysmamma70
    LokesMammi skrev 2011-03-13 22:36:43 följande:
    4 månader. Åhua, ett tag kvar! =)
    Håll ut!!! Tiden går så fort
  • Mysmamma70

Härligt att läsa MFJG! Ibland blir jag lite ledsen när jag läser om mammor som tycker det är så jobbigt att ge bebisarna den närhet de behöver de första månaderna - och nu menar jag inte någon här utan bara i allmänhet

Vill man ge sitt barn en trygg start i livet så får man utgå från barnets behov den första tiden, och sätta sina egna i andra hand.

• Mysmamma70
    LokesMammi skrev 2011-03-14 12:01:28 följande:
    Jag ligger där tills han släpper bröstet själv.
    Det tar minst 10 min innan de kommer in i djupsömn, efter den tiden är de oftast lättare att flytta på
  • Mysmamma70
    Momalicious skrev 2011-03-14 10:07:52 följande:
    2barnsmamma: jag har inte sagt att du är en dålig mamma, men jag sa att du inte ska säga att man inte ska gå runt och bära sina barn hela tiden för att dom blir bortskämda. För det första så kan dom inte bli bortskämda när dom är så små, och för det andra har alla bebisar olika behov. Anledningen till att du bar Amadeus mycket var för att han ville det. Elias behöver inte lika mycket närhet. Det handlar om olika behov.
    Så när du säger att man gör ett misstag om man går och bär på sin bebis som behöver och vill bli buren, då måste jag ju få säga att jag tycker du har fel, eller hur?
    Jag håller med dig om att man ska vara mycket försiktig med att ge andra råd
  • Mysmamma70

Suzzy - du blir nog mindre frustrerad om du slutar förvänta dig att han redan ska kunna somna själv i sin säng, han har tydligen helt andra behov just nu

• Mysmamma70

Haligh - visst är det toppen att vi kan tipsa varandra och dela med oss av våra erfarenheter, men det får inte gå ut över bebisarnas välmående. Alla föräldrar är experter på sina egna barn och deras unika behov och man ska inte prova något som inte känns bra, bara för att någon här tycker att det är det enda rätta och inte har förmåga att se att alla, även syskon, har unika behov. Våra barn är så små ännu, så de kan inte uppfostras eller skämmas bort

Svar på tråden December Bebis 2010 :)