• Kakmonster

Har ni barnförsäkring?

Hej!

Sitter och spanar på försäkringar på nätet och undrar lite hur ni har det...
    Skriv gärna vilket bolag ni tecknat hos om ni har försäkring. Har någon av er behövt "använda den" nån gång och var det då krångligt att få ut nåt då?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-09 15:44
    Hej!
    Kul att höra vad alla ni säger! Kan hälsa att jag fixade försäkring hos TryggHansa igår kväll. Känns bra.
    Hejs!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har ni barnförsäkring?
  • pigglet

Trygghansa.

Dyr, men ska vara bra om det händer något allvarligt, så att barnet inte kan arbeta lika mycket som annars. Miljonbelopp vil 100% invaliditet.

Vi har använt den ibland, har verkligen inte varit några problem att få ut pengar. Vi bara ringer och säger att nu har barnet legat på sjukhus - så skickar de pengarna. Trevligt bemötande alla gånger.

• Kyanita

Har på LF på alla 3. Tyvärr tog jag inte plus- försäkringen så jag fick inte ut ett öre när mellankillen fick sin högfungerande autism- diagnos. På lilleman har vi garderat oss och tagit plus- försäkringen. Har inte behövt använda den, tack och lov.

• emmsan123

Ja, vi har Trygg Hansa med plus-försäkring. Har inte behövt använda den.

Mina fina barn, Oskar 060329 och Victor 090603
  • Kazeer

Röstade "Ja", eftersom vi har det till äldste pojken (Länsförsäkringar).

För yngste pojken fick vi avslag på vår ansökan och vi får göra en omprövning när han är 18 månader. SÅ han har just nu bara en olycksfallsförsäkring hos Länsförsäkringar. Vi har skickat in ansökning om barnförsäkring till If, så får vi se hur det går.

Oskar 2010.01.02 ♥ Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • majlin84

Hade trygghansa när han låg i magen och har den nu...den dyraste, kan ju va värt att ha! Och vad kan vara viktigare än att ha "dyr" försäkring på än sitt barn?!

Den försäkringen jag hade när jag va gravid fick vi användning av när lillemannen föddes, andades in fostervatten så låg inne på neo..fick ut 4000 för 20 dagar utan problem, ringde dit o dom satte in pengarna  direkt!
    Barnförsäkringen har vi inte behövt använda *peppar peppar*

• Teskedsmamman

Självklart har vi barnförsäkringar.

Vi har trygg Hansa och är mycket nöjda.

Vi har en son med celiaki och det räckte med läkarintyg så fick han sin invaliditetsersättning.
    När äldsta sonen slog ut en tand tog de snabbt och enkelt emot anmälan och mailade en bekräftelse.
    När samma son fick ett hemangiom så kunde de göra en utvärdering med bilder som jag hade poå bloggen och det behövdes inte jobbiga läkarbesök osv.
    Nu opererades hemangiomet bort men nu blir det ett stort fult ärr istället som han kommer få ersättning för när det har gått 1 år....

Visst är de lite dyrare men är mycket tillmötesgående och det är inga som helst problem att kontakta dem i olika ärenden.

3 killar & pojke v22 ☆☆ tesked.blogspot.com/ ☆☆ Virkaholic
  • Kazeer
    majlin84 skrev 2010-04-08 12:51:46 följande:
    Hade trygghansa när han låg i magen och har den nu...den dyraste, kan ju va värt att ha! Och vad kan vara viktigare än att ha "dyr" försäkring på än sitt barn?! Den försäkringen jag hade när jag va gravid fick vi användning av när lillemannen föddes, andades in fostervatten så låg inne på neo..fick ut 4000 för 20 dagar utan problem, ringde dit o dom satte in pengarna  direkt! Barnförsäkringen har vi inte behövt använda *peppar peppar*
    Jag hade också gravidförsäkring till andra barnet och den har betalat sig flera gånger om. 33 dagar på neonatal och sedan 2 ljumskbråckoperationer (8 dagar på sjukhus sammanlagt).
    Oskar 2010.01.02 ♥ Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
Svar på tråden Har ni barnförsäkring?