• Kakmonster

Har ni barnförsäkring?

Hej!

Sitter och spanar på försäkringar på nätet och undrar lite hur ni har det...
    Skriv gärna vilket bolag ni tecknat hos om ni har försäkring. Har någon av er behövt "använda den" nån gång och var det då krångligt att få ut nåt då?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-09 15:44
    Hej!
    Kul att höra vad alla ni säger! Kan hälsa att jag fixade försäkring hos TryggHansa igår kväll. Känns bra.
    Hejs!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har ni barnförsäkring?
  • Lia85

Ja, trygghansa. Har fungerat perfekt när vi behövt använda den vid öronop och bruten arm.

• slangbella

Ja hos Länsförsäkringar. Har dock (tack och lov) inte haft någon anledning att använda den ännu. 

♥ (¯`°?.¸ ♥ Tänk fel om du vill, men tänk själv - Doris Lessing ♥¸.?°´¯) ♥
  • MammaTillNova

Ja, båda barnen är försäkrade på Trygghnsa med PLUS tillägg
    och då dottern har ett funktionshinder fick vi ut "Plus" försäkringen" väldigt fort....

• Michisen

Ja, försäkringen MedlemsBarn hos Folksam via facket.
    Hoppas på att aldrig behöva använda den dock, men hur som helst så gäller den tills barnet fyller 25.

• gimatah

Har trygga barn lillen är 7 månader har inte behövt använda den och hoppas på att aldrig behöva det heller.
    Var tveksam innan till om det verkligen behövdes.
    Men så tänkte jag att eftersom jag har en helförsäkring på min bil som kostar så mkt mer än barnförsäkring och en bil egentligen "bara" är en plåtsak så kännde jag mig nästan lite dum. En bil går att ersätta mitt barn går inte att ersätta men skulle faran vara där så vill jag ha maximal möjlighet för att kunna hjälpa mitt barn.

• Doodelidoo

Trygg Hansa till båda barnen. Till lillkillen har vi anmält två gånger. Första gången för en trasig framtand. Det är ju för framtiden ifall tänderna under har skadats så måste man göra anmälan när det händer. Andra gången slog han i pannan och fick tejpas ihop. De skickar hem papper ett år efter olyckan så att vi ska ta bilder och skicka in för att se vad han får för ersättning för vanprydande ärr. Vi har blivit väldigt väl bemötta och vi fick ersättning för resa till och från akuten plus avgiften på sjukhuset. Så utifrån våra erfarenheter så kan jag rekommendera Trygg Hansa.

• PerG

Vi har, och fick användning 9 dagar efter den godkändes. Sonen blev inlagd ett dygn pga RS... fick 1400:- vilket nästan betalade hela årsavgiften.... ;)

• mammanmalla

Jag har också trygga barn till mina 3, har haft användning av den 1 gång, kom pengar på en gång efter olyckan, som skulle täcka sjukresor, förstörda kläder, vård under sjukhustid och sen vård i hemmet. Efter 1 år fick vi kallelse till sjukhuset igen för invaliditetsbedömning efter de kom det pengar fort igen...inget att klaga på

Svar på tråden Har ni barnförsäkring?